Peter Windsor patří mezi žurnalistické veterány Formule 1. Vždyť se královně motorsportu věnuje už přes padesát let. Vyzkoušel si také manažerské pozice u Ferrari a Williamsu. Nyní podrobil kritice Sebastiana Vettela.
Podle Windsora byl sice Vettel talentovaným jezdcem, ale aby svůj talent dokázal uplatnit, potřeboval vůz v ideálním stavu. Jinak řečeno potřeboval vůz, který bude vyladěn přesně podle jeho potřeb. Pokud takové auto čtyřnásobný šampion neměl, stal se z něj podle Windsora průměrný pilot.
„Vettelova jízda byla charakteristická specifickým projížděním zatáček. Pokud tuhle schopnost mohl využít, byl perfektní, pokud ne, tak byl průměrný," líčí Windsor, podle něhož Vettel exceloval u Red Bullu právě díky tomu, že měl k dispozici špičkový vůz.
„U Red Bullu měl všechno to, co potřeboval. Měl skvělou přilnavost zadní části vozu i foukaný difuzor. Proto dominoval. Když se pak před rokem 2014 změnila pravidla, stal se z něj obyčejný pilot, který nestačil ani na Ricciarda," popisuje respektovaný novinář.
A dodává: „U Ferrari to bylo totéž, byl to pořád stejný Vettel, nestal se z něj lepší pilot. I proto jsem ho nikdy nezařadil do skupiny s Lewisem Hamiltonem." Vettel ukončil kariéru ve Formuli 1 na konci loňské sezony. Na svém kontě má čtyři mistrovské tituly, všechny získal v barvách Red Bullu. S Ferrari se vytouženého primátu nikdy nedočkal.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.