Peter Windsor patří mezi žurnalistické veterány Formule 1. Vždyť se královně motorsportu věnuje už přes padesát let. Vyzkoušel si také manažerské pozice u Ferrari a Williamsu. Nyní podrobil kritice Sebastiana Vettela.
Podle Windsora byl sice Vettel talentovaným jezdcem, ale aby svůj talent dokázal uplatnit, potřeboval vůz v ideálním stavu. Jinak řečeno potřeboval vůz, který bude vyladěn přesně podle jeho potřeb. Pokud takové auto čtyřnásobný šampion neměl, stal se z něj podle Windsora průměrný pilot.
„Vettelova jízda byla charakteristická specifickým projížděním zatáček. Pokud tuhle schopnost mohl využít, byl perfektní, pokud ne, tak byl průměrný," líčí Windsor, podle něhož Vettel exceloval u Red Bullu právě díky tomu, že měl k dispozici špičkový vůz.
„U Red Bullu měl všechno to, co potřeboval. Měl skvělou přilnavost zadní části vozu i foukaný difuzor. Proto dominoval. Když se pak před rokem 2014 změnila pravidla, stal se z něj obyčejný pilot, který nestačil ani na Ricciarda," popisuje respektovaný novinář.
A dodává: „U Ferrari to bylo totéž, byl to pořád stejný Vettel, nestal se z něj lepší pilot. I proto jsem ho nikdy nezařadil do skupiny s Lewisem Hamiltonem." Vettel ukončil kariéru ve Formuli 1 na konci loňské sezony. Na svém kontě má čtyři mistrovské tituly, všechny získal v barvách Red Bullu. S Ferrari se vytouženého primátu nikdy nedočkal.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.