Red Bull se chce zcela rozejít s Hondou a vyrábět si od roku 2026 vlastní pohonné jednotky. Jeho rozhodnutí už podle Christiana Hornera neovlivní ani možný návrat japonské automobilky do Formule 1.
Honda po své neúspěšném vstupu do F1 s McLarenem v roce 2019 přešla k Red Bullu, pro který dala konečně dohromady konkurenceschopný motor. Na konci sezóny 2021 však oznámila, že se chce více soustředit na vývoj elektromotorů, proto svět F1 pustí. Stále však poskytuje technickou podporu rakouské stáji a dceřiné AlphaTauri.
Red Bull nicméně v roce 2021 získal titul mezi jezdci s Maxem Verstappenem. Holanďan jej loni obhájil, k tomu tým přidal také titul mezi konstruktéry. Tyto úspěchy vedly Hondu k tomu, že se rozhodla prodloužit svou technickou podporu až do roku 2025 (původně měla na konci roku 2023).
Japonci nyní přemýšlejí o tom, že by se do F1 vrátili v sezóně 2026, kdy začnou platit nová pravidla pro motory. Ty budou jednodušší - přijdou o motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), MGU-K přitom bude silnější.
Plány Red Bullu na stavbu vlastní pohonné jednotky to však již neovlivní: "Honda se samozřejmě zavázala až do roku 2025, což je skvělé. Zkoumali jsme možnosti po tomto roce, ale skutečnost je taková, že vše bude muset být pod jednou střechou," potvrzuje Christian Horner.
"Investujeme, v rámci Red Bull Powertrains jsme učinili závazky a nabrali specialisty. Naše cesta výrobce pohonných jednotek a nezávislé motorárny se s možností návratu Hondy zpět do sportu v roce 2026 nemění!" zdůrazňuje šéf stáje sídlící v Milton Keynes.
"Určili jsme si svou cestu, odhodlali jsme se, investujeme a z dlouhodobého pohledu jde o absolutně správné rozhodnutí, protože nám to dává kontrolu nad svým vlastním osudem," vysvětluje 49letý britský manažer, jenž v letech 1997 a 1998 také závodil ve Formuli 3000.
"Nebude nás nikdo brzdit, ať už se výrobce stáhne nebo zůstane. A umožní nám to integrovat inženýry pro šasi s inženýry pro motor, kdy ž budou sedět vedle sebe ve stejné budově," pochvaluje si vyhlídky Red Bullu.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.