Organizátoři závodu v Šanghaji po posledním uvolnění pandemických opatření začali horlivě vyjednávat se zástupci Formule 1 o uskutečnění Velké ceny Číny, která při posledním oznámení FIA v závěru loňského roku vypadla z kalendáře.
V Číně se nemohlo v posledních třech letech závodit kvůli tvrdým opatřením proti šíření Covidu-19 a různým cestovním omezením, která přijala tamější vláda. Závod v Šanghaji se sice nejprve objevil v provizorním kalendáři pro rok 2023, nakonec z něj byl ale vyřazen a sezóna byla omezena na 23 podniků.
V samotném závěru roku 2022 ale čínská vláda v rámci ústupu od nulové tolerance ve své covidové politice oznámila také zrušení povinné karantény pro ty, kteří do země přicestují po 8. lednu. Organizátoři proto ihned oslovili zástupce F1 s tím, že by chtěli závod přeci jen uspořádat.
Podle provizorního kalendáře 2023 se měl jet 16. dubna, před ním i po něm následovala dvoutýdenní přestávka (2. dubna je v plánu Austrálie a 30. dubna Ázerbájdžán). Na místo Velké ceny Číny nebyl ve finální verzi kalendáře dosud zařazen žádný jiný náhradní podnik.
Z pohledu logistiky by se vše dalo stihnout, přípravy a přepravu materiálu začíná na konci ledna, kdy týmy odesílají do přístavů své vybavení pro zámořské závody. Nyní záleží na tom, zda skutečně dojde k dohodě s Formulí 1.
Velkou radost z toho by měl loňský nováček Guanyu Zhou, jenž jezdí za Alfu Romeo - konečně by si mohl užít diváckou podporu ve svém domácím závodě. Do Číny se po změně covidové politiky vracejí i další velké sportovní podniky jako je tenisový Šanghaj Masters nebo Ásijské hry.
Velká cena Číny se jela naposledy v sezóně 2019, kdy představovala jubilejní 1000. závod Formule 1. Pokud by se vrátila do letošního kalendáře, byla by v něm 4. podnikem po závodech v Bahrajnu, Saúdské Arábii a v Austrálii.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.