Organizátoři závodu v Šanghaji po posledním uvolnění pandemických opatření začali horlivě vyjednávat se zástupci Formule 1 o uskutečnění Velké ceny Číny, která při posledním oznámení FIA v závěru loňského roku vypadla z kalendáře.
V Číně se nemohlo v posledních třech letech závodit kvůli tvrdým opatřením proti šíření Covidu-19 a různým cestovním omezením, která přijala tamější vláda. Závod v Šanghaji se sice nejprve objevil v provizorním kalendáři pro rok 2023, nakonec z něj byl ale vyřazen a sezóna byla omezena na 23 podniků.
V samotném závěru roku 2022 ale čínská vláda v rámci ústupu od nulové tolerance ve své covidové politice oznámila také zrušení povinné karantény pro ty, kteří do země přicestují po 8. lednu. Organizátoři proto ihned oslovili zástupce F1 s tím, že by chtěli závod přeci jen uspořádat.
Podle provizorního kalendáře 2023 se měl jet 16. dubna, před ním i po něm následovala dvoutýdenní přestávka (2. dubna je v plánu Austrálie a 30. dubna Ázerbájdžán). Na místo Velké ceny Číny nebyl ve finální verzi kalendáře dosud zařazen žádný jiný náhradní podnik.
Z pohledu logistiky by se vše dalo stihnout, přípravy a přepravu materiálu začíná na konci ledna, kdy týmy odesílají do přístavů své vybavení pro zámořské závody. Nyní záleží na tom, zda skutečně dojde k dohodě s Formulí 1.
Velkou radost z toho by měl loňský nováček Guanyu Zhou, jenž jezdí za Alfu Romeo - konečně by si mohl užít diváckou podporu ve svém domácím závodě. Do Číny se po změně covidové politiky vracejí i další velké sportovní podniky jako je tenisový Šanghaj Masters nebo Ásijské hry.
Velká cena Číny se jela naposledy v sezóně 2019, kdy představovala jubilejní 1000. závod Formule 1. Pokud by se vrátila do letošního kalendáře, byla by v něm 4. podnikem po závodech v Bahrajnu, Saúdské Arábii a v Austrálii.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.