Sergio Pérez včera v souboji s Charlesem Leclercem prohrál boj o druhou příčku v šampionátu. I když se jeho strategie lišila od svého soupeře z Ferrari, tak podle svého šéfa Christiana Hornera ji zvolili správně.
Mexičan se jako první z pilotů jezdících vpředu objevil v boxech již v 15. kole, kdy přezouval ze středně-tvrdé (C4) směsi na tvrdou poté, co se na něj začal Leclerc za třetí pozice dotahovat. V polovině závodu, kdy začínala vlna 2. zastávek, dostal pokyn, aby udělal opak toho, co Pérez. Ten v 33. kole zamířil k mechanikům podruhé, rudý vůz zůstal kroužit na trati.
Pilotovi Red Bullu se však ani díky čerstvějším pneumatikám nepodařilo stáhnout svou ztrátu, nakonec mu scházelo pouze 1,3 sekundy. Leclerc díky tomu nasbíral v šampionátu o 3 body více a mohl slavit celkové stříbro. Horner nicméně odmítl kritiku svých stratégů, kteří měli přispět k tomu, že se Pérez v závodě o jednu pozici propadl.
"Mohli jste ho slyšet, jak v rádiu poukazuje na mrtvou přední část, a my jsme mohli pozorovat, jak se Ferrari chystá na podseknutí. U Checa v tu chvíli strategický problém spočíval v tom, že by šlo o velmi, velmi dlouhou jednozastávku. Leclerc mohl zajet do boxů o šest či sedm kol později," vypráví Horner.
"Čelili jsme vyhlídce, že buď budeme na konci rovinek umírající mouchou nebo se pokusíme útočit. Vybrali jsme si útočení. A myslím, že s dalším kolem by se mu to podařilo," popisuje šéf Red Bullu, který po dlouhých 8 letech ukončil nadvládu Mercedesu mezi konstruktéry.
Brzká první zastávka byla podle něj dána pravou přední pneumatikou, která Pérezovi dělala problémy - kvůli ní byl na konci stintu zranitelný: "Cítili jsme tedy, že raději zvolíme útočnou strategii než umírat na konci rovinkách a být sedící kachnou. Možná kdyby se mu podařilo předjet Hamiltona... kdyby, možná - bylo tak také několik jezdců o kolo zpět, kteří mu moc nepomohli. Ale bylo to velmi těsné," pokračuje Horner.
S letošní sezónou je i přesto velmi spokojený, byť s jezdci 1. a 2. místo neobsadili. Podařilo se jim vyhrát 17 z 22 závodů a nasbírat rekordních 759 bodů: "Překonali jsme všechny naše rekordy i rekordy Formule 1. Měli jsme samozřejmě lepší i horší chvilky, ale když se na to podíváte jako na celek, tak pro tým šlo o výjimečný rok," shrnuje Horner.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.