Sergio Pérez včera v souboji s Charlesem Leclercem prohrál boj o druhou příčku v šampionátu. I když se jeho strategie lišila od svého soupeře z Ferrari, tak podle svého šéfa Christiana Hornera ji zvolili správně.
Mexičan se jako první z pilotů jezdících vpředu objevil v boxech již v 15. kole, kdy přezouval ze středně-tvrdé (C4) směsi na tvrdou poté, co se na něj začal Leclerc za třetí pozice dotahovat. V polovině závodu, kdy začínala vlna 2. zastávek, dostal pokyn, aby udělal opak toho, co Pérez. Ten v 33. kole zamířil k mechanikům podruhé, rudý vůz zůstal kroužit na trati.
Pilotovi Red Bullu se však ani díky čerstvějším pneumatikám nepodařilo stáhnout svou ztrátu, nakonec mu scházelo pouze 1,3 sekundy. Leclerc díky tomu nasbíral v šampionátu o 3 body více a mohl slavit celkové stříbro. Horner nicméně odmítl kritiku svých stratégů, kteří měli přispět k tomu, že se Pérez v závodě o jednu pozici propadl.
"Mohli jste ho slyšet, jak v rádiu poukazuje na mrtvou přední část, a my jsme mohli pozorovat, jak se Ferrari chystá na podseknutí. U Checa v tu chvíli strategický problém spočíval v tom, že by šlo o velmi, velmi dlouhou jednozastávku. Leclerc mohl zajet do boxů o šest či sedm kol později," vypráví Horner.
"Čelili jsme vyhlídce, že buď budeme na konci rovinek umírající mouchou nebo se pokusíme útočit. Vybrali jsme si útočení. A myslím, že s dalším kolem by se mu to podařilo," popisuje šéf Red Bullu, který po dlouhých 8 letech ukončil nadvládu Mercedesu mezi konstruktéry.
Brzká první zastávka byla podle něj dána pravou přední pneumatikou, která Pérezovi dělala problémy - kvůli ní byl na konci stintu zranitelný: "Cítili jsme tedy, že raději zvolíme útočnou strategii než umírat na konci rovinkách a být sedící kachnou. Možná kdyby se mu podařilo předjet Hamiltona... kdyby, možná - bylo tak také několik jezdců o kolo zpět, kteří mu moc nepomohli. Ale bylo to velmi těsné," pokračuje Horner.
S letošní sezónou je i přesto velmi spokojený, byť s jezdci 1. a 2. místo neobsadili. Podařilo se jim vyhrát 17 z 22 závodů a nasbírat rekordních 759 bodů: "Překonali jsme všechny naše rekordy i rekordy Formule 1. Měli jsme samozřejmě lepší i horší chvilky, ale když se na to podíváte jako na celek, tak pro tým šlo o výjimečný rok," shrnuje Horner.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.