Šéf Mercedesu Toto Wolff uznává, že jejich volba pneumatik pro Velkou cenu Mexika nebyla nejlepší. Skvělou strategií se naopak blýskl jezdec dne Daniel Ricciardo. Dokázal by pomoci ní Lewis Hamilton porazit Maxe Verstappena?
Holanďan si s Red Bullem dojel pohodlně pro své 14. vítězství v letošní sezóně. Po startu na měkkých pneumatikách přešel na středně-tvrdé, kdežto oba jezdci Mercedesu celý závod odjeli na tvrdších směsích (středně-tvrdá - tvrdá). Jejich stratégové předpokládali, že Verstappenovi pneumatiky ke konci odejdou, pokud nezamíří ke druhé zastávce. Nakonec se tak nestalo, degradace byla nižší, než předpokládali.
Když Hamilton v polovině závodu přešel na tvrdé, stěžoval si, že jsou horší než předchozí středně-tvrdé. Jeho týmový kolega George Russell po Mercedesu požadoval, aby mu na poslední stint nasadili měkké. Z boxové zídky mu však odpověděli, že by na nich do cíle nedojel.
Daniel Ricciardo s McLarenem však ukázal, že šlo za daných podmínek o výtečnou strategii. Ve 44. kole nasadil měkkou směs, která byla o 1,6 sekundy na kolo rychlejší než tvrdá v případě Mercedesu, a začal předjíždět jednoho soupeře za druhým. Dotáhl to až na 7. příčku a vyjel si dost na to, aby na jeho konečné postavení neměla vliv ani penalizace, kterou obdržel za najetí do Cunody.
Wolff při dojezdu do boxů Hamiltonovi sdělil, že ve zpětném pohledu jejich strategie nebyla správná. Poté na tiskové konferenci řekl: "Jednozastávková strategie středně-tvrdá - tvrdá vypadala jako ta správná. Bylo překvapením, že středně-tvrdá směs vydržela tak dlouho. Ale zpětný pohled je tou věcí - kdybychom měli závod znovu odstartovat, vybrali bychom si zřejmě jiné pneumatiky."
Na otázku, zda by jim Ricciardova strategie pomohla porazit Red Bull, šéf Mercedesu odpověděl: "Nemyslím si, že bychom je mohli předjet, jelikož s těmi odstupy by šlo v podstatě o opačnou strategii. I měkká - středně-tvrdá by nám poskytlo určitou výhodu v nájezdu do zatáčky č. 1. Lewis byl na vnějšku, takže nevíte, jak by to dopadlo. Ale s odlišnou strategií bychom jim byli určitě blíž."
Mercedes byl v Mexiku s přehledem druhým nejrychlejším týmem, když předčil Ferrari, které se ve vysoké nadmořské výšce překvapivě trápilo, když si jeho piloti stěžovali na špatnou ovladatelnost motoru a jeho nižší výkon. Náskok Scuderie stáhl o 13 bodů, k druhé příčce mezi konstruktéry mu jich však schází ještě 40 a do konce sezóny zbývá odjet již pouze 2 velké ceny.
Podle simulací však Mexiko představovalo jejich nejlepší šanci na vítězství: "Simulace říkaly ano. Ale vidíme tu tendenci, vidíme, že dokážeme soupeřit. Jsem opravdu hrdý na to, co jsme tento víkend dokázali. Experimentovali jsme se spoustu věcí, kluci od motorů fakt posouvali hranice, aby nám také poskytli tu maximální výkonnost. Pokusíme se o směsici pokusit se o maximum, zatímco toho budeme zkoušet co nejvíce pro příští rok," uzavírá Wolff.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.