Šéf Mercedesu Toto Wolff, přiznal, že jim z počátku sezóny scházely v továrně ty správné nástroje pro řešení potíží s jejich letošním monopostem W13. Očekává, že s jeho nástupcem W14 dosáhnout velkého pokroku.
Stříbrné šípy ve druhém předsezónním testu šokovaly se svou konstrukcí ultra-úzkých bočnic. V prvních závodech se nicméně ukázalo, že jejich řešení není ideální pro nová pravidla kladoucí důraz na přísavný efekt při vytváření přítlaku - výkonnostně zaostávaly, protože hodně poskakovaly na rovinkách a obtížně se ovládaly.
I po 16 letošních závodech se stále zdá, že koncept Mercedesu, který spoléhá na tvorbu přítlaku co nejníže vozovce, není tou správnou cestou, jak dostat maximum s letošních vozů. Ferrari je se svými velkými bočnicemi dosahujícími maximální šířky dle pravidel pořád rychlejší a vedoucí Red Bull dominuje s konvenčním řešením.
Mercedes již konečně vyřešil problémy s poskakování svého vozu, dokáže jej lépe nastavit a piloti jsou s ovladatelností konečně spokojeni. V posledních podnicích stahuje bodový náskok Ferrari, pomýšlí na vítězství v závodech a na to, že by Scuderii v šampionátu i přes 35 bodovou ztrátu porazil.
Jeho šéf nyní promluvil o tom, proč jim návrat ke konkurenceschopnosti trval tak dlouho: "Scházely nám nástroje, simulace a pochopení při odkrývání problémů, které jsme vytvořili způsobem, jakým jsme auto vyvinuli."
"Nedokázali jsme jej provozovat aerodynamicky tak, jak jsme chtěli, a mechanicky nikdo nebylo v ideálním rozmezí. Zabralo nám to měsíce, než jsme vrátili některé kroky, které jsme podnikli," přibližuje Toto Wolff příběh mistrovského týmu, který získal osm titulů v řadě za sebou.
"Není to tak, že bych věřil v objevení Svatého grálu a že všemu rozumíme a příští rok to bude mazec. Nyní jde ale o klíčové období: doslova během příštího měsíce či dvou potřebujeme určitý stupeň preciznosti, abychom pochopili, co musíme udělat pro příští rok," říká 50letý Rakušan.
I když se týmu stále nepodařilo dosáhnout na kýžené vítězství, tak přesto věří, že příští rok s W14 udělají další velký pokrok. "Auto má potenciál. Máme přítlak, jde jen o některá místa, kde ho nedokážeme využít. A kvalita jízdy je samozřejmě oblastí, jež může být vždycky lepší. Věřím směru, kterým se ubíráme... a nemám pochyb, že příští rok budeme opět v bojovné pozici," popisuje Lewis Hamilton.
Jak jsem již tento týden psal, Mercedes se stále nerozhodl, jaký řešení bočnic zvolí u příštího vozu: zda zůstane u ultra-úzkých nebo vše překope a přejde na široké bočnice, které používají všichni ostatní soupeři.
"Vždy byste řekli, že nejrychlejší je to auto, které má nejlepší koncept - dnes víte, že to je Red Bull. Těžko říci, kudy se to bude ubírat příští rok. Jako týmy jsme ještě pevně nestanovili, jak bude naše auto vypadat. Stále prozkoumáváme odlišná řešení. A tento proces bude ještě chvíli trvat. Hledáme zkrátka to, co by nám i v budoucnu poskytlo tu nelepší příležitost pro vývoj v rámci těchto nových pravidel," shrnuje šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.