Mercedesu scházely ty správné nástroje pro rychlejší řešení problémů s vozem W13, přiznává Wolff

Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Holandsku
Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Holandsku, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 22. září 2022 6:00
Sdílej:

Šéf Mercedesu Toto Wolff, přiznal, že jim z počátku sezóny scházely v továrně ty správné nástroje pro řešení potíží s jejich letošním monopostem W13. Očekává, že s jeho nástupcem W14 dosáhnout velkého pokroku.

Stříbrné šípy ve druhém předsezónním testu šokovaly se svou konstrukcí ultra-úzkých bočnic. V prvních závodech se nicméně ukázalo, že jejich řešení není ideální pro nová pravidla kladoucí důraz na přísavný efekt při vytváření přítlaku - výkonnostně zaostávaly, protože hodně poskakovaly na rovinkách a obtížně se ovládaly.

I po 16 letošních závodech se stále zdá, že koncept Mercedesu, který spoléhá na tvorbu přítlaku co nejníže vozovce, není tou správnou cestou, jak dostat maximum s letošních vozů. Ferrari je se svými velkými bočnicemi dosahujícími maximální šířky dle pravidel pořád rychlejší a vedoucí Red Bull dominuje s konvenčním řešením.

Mercedes již konečně vyřešil problémy s poskakování svého vozu, dokáže jej lépe nastavit a piloti jsou s ovladatelností konečně spokojeni. V posledních podnicích stahuje bodový náskok Ferrari, pomýšlí na vítězství v závodech a na to, že by Scuderii v šampionátu i přes 35 bodovou ztrátu porazil.

Jeho šéf nyní promluvil o tom, proč jim návrat ke konkurenceschopnosti trval tak dlouho: "Scházely nám nástroje, simulace a pochopení při odkrývání problémů, které jsme vytvořili způsobem, jakým jsme auto vyvinuli."

"Nedokázali jsme jej provozovat aerodynamicky tak, jak jsme chtěli, a mechanicky nikdo nebylo v ideálním rozmezí. Zabralo nám to měsíce, než jsme vrátili některé kroky, které jsme podnikli," přibližuje Toto Wolff příběh mistrovského týmu, který získal osm titulů v řadě za sebou.

"Není to tak, že bych věřil v objevení Svatého grálu a že všemu rozumíme a příští rok to bude mazec. Nyní jde ale o klíčové období: doslova během příštího měsíce či dvou potřebujeme určitý stupeň preciznosti, abychom pochopili, co musíme udělat pro příští rok," říká 50letý Rakušan.

I když se týmu stále nepodařilo dosáhnout na kýžené vítězství, tak přesto věří, že příští rok s W14 udělají další velký pokrok. "Auto má potenciál. Máme přítlak, jde jen o některá místa, kde ho nedokážeme využít. A kvalita jízdy je samozřejmě oblastí, jež může být vždycky lepší. Věřím směru, kterým se ubíráme... a nemám pochyb, že příští rok budeme opět v bojovné pozici," popisuje Lewis Hamilton.

Jak jsem již tento týden psal, Mercedes se stále nerozhodl, jaký řešení bočnic zvolí u příštího vozu: zda zůstane u ultra-úzkých nebo vše překope a přejde na široké bočnice, které používají všichni ostatní soupeři.

"Vždy byste řekli, že nejrychlejší je to auto, které má nejlepší koncept - dnes víte, že to je Red Bull. Těžko říci, kudy se to bude ubírat příští rok. Jako týmy jsme ještě pevně nestanovili, jak bude naše auto vypadat. Stále prozkoumáváme odlišná řešení. A tento proces bude ještě chvíli trvat. Hledáme zkrátka to, co by nám i v budoucnu poskytlo tu nelepší příležitost pro vývoj v rámci těchto nových pravidel," shrnuje šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.