Šéf Formule 1 Stefano Domenicali předkládá návrhy, jak v budoucnu zpestřit závodní víkendy. Mezi ně jmenuje například udílení bodů již v pátečních trénincích či otáčení pořadí na startovním roštu.
Kromě bodování tréninků se nebrání ani otáčení startovních roštů, kdy by do závodů ti nejrychlejší z kvalifikace šli z posledních míst. Hovoří se také o změně penalizací za využití nadlimitních části komponent pohonných jednotek.
"Za ta léta se F1 mnohokrát měnil způsob kvalifikace. Máme potřeba, kterou nemůžeme odkládat - poskytnout ještě větší show. Chtěl bych, aby se pořád bojovalo o něco, co souvisí s titulem," uvádí Domenicali.
"Budeme to řešit na příštím zasedání Komise F1. Fanoušci, organizátoři - všichni to chtějí. Sprinterský byl pouze prvním příkladem toho, co by mohlo být vylepšeno," poukazuje současný šéf F1 na konkrétní změnu, která je podle něj vnímána pozitivně.
Podle něj by F1 pomohlo, kdyby se rozděloval body již v pátek: "Během normálního víkendu skládajícího se z 1. a z 2. volného tréninku v pátek by se v každém z nich měly rozdělovat body, zajíždět kvalifikační kola či kvalifikaci na odlišný a kratší sobotní závod místo třetího tréninku, možná i s otočením startovního roštu," navrhuje Ital.
Týmy se však již dříve vyslovily proti obracení roštu po kratších sobotních závodech. Podle Domenicaliho je však nyní na to ten správný čas, jelikož v Belgii a Itálii se spousta předních vozů propadla po penalizacích dozadu, což vedlo k osvěžení závodů.
"Dáváme na stůl návrhy. Mnoho lidí říká ne, ale při některých příležitostech jsme mohli pozorovat krásu zpřeházeného roštu v závodech, viděli jsme více předjíždění. Máme povinnost to zkusit," tvrdí neoblomně šéf Formule 1.
Kromě toho se řeší také změna motorových penalizací. Místo odsunu zpět na startovním roštu po nasazení nadlimitních komponent pohonných jednotek, kdy spousta lidí nevím, jak bude rošt vypadat a pro mnohé je pak jeho podoba nepochopitelná, protože logicky neodpovídá předvedeným výkonům, se uvažuje o zavedení trestů během závodu, např. v podobě průjezdu boxovou uličkou či "stop & go" penalizace.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.