Šéf Formule 1 Stefano Domenicali předkládá návrhy, jak v budoucnu zpestřit závodní víkendy. Mezi ně jmenuje například udílení bodů již v pátečních trénincích či otáčení pořadí na startovním roštu.
Kromě bodování tréninků se nebrání ani otáčení startovních roštů, kdy by do závodů ti nejrychlejší z kvalifikace šli z posledních míst. Hovoří se také o změně penalizací za využití nadlimitních části komponent pohonných jednotek.
"Za ta léta se F1 mnohokrát měnil způsob kvalifikace. Máme potřeba, kterou nemůžeme odkládat - poskytnout ještě větší show. Chtěl bych, aby se pořád bojovalo o něco, co souvisí s titulem," uvádí Domenicali.
"Budeme to řešit na příštím zasedání Komise F1. Fanoušci, organizátoři - všichni to chtějí. Sprinterský byl pouze prvním příkladem toho, co by mohlo být vylepšeno," poukazuje současný šéf F1 na konkrétní změnu, která je podle něj vnímána pozitivně.
Podle něj by F1 pomohlo, kdyby se rozděloval body již v pátek: "Během normálního víkendu skládajícího se z 1. a z 2. volného tréninku v pátek by se v každém z nich měly rozdělovat body, zajíždět kvalifikační kola či kvalifikaci na odlišný a kratší sobotní závod místo třetího tréninku, možná i s otočením startovního roštu," navrhuje Ital.
Týmy se však již dříve vyslovily proti obracení roštu po kratších sobotních závodech. Podle Domenicaliho je však nyní na to ten správný čas, jelikož v Belgii a Itálii se spousta předních vozů propadla po penalizacích dozadu, což vedlo k osvěžení závodů.
"Dáváme na stůl návrhy. Mnoho lidí říká ne, ale při některých příležitostech jsme mohli pozorovat krásu zpřeházeného roštu v závodech, viděli jsme více předjíždění. Máme povinnost to zkusit," tvrdí neoblomně šéf Formule 1.
Kromě toho se řeší také změna motorových penalizací. Místo odsunu zpět na startovním roštu po nasazení nadlimitních komponent pohonných jednotek, kdy spousta lidí nevím, jak bude rošt vypadat a pro mnohé je pak jeho podoba nepochopitelná, protože logicky neodpovídá předvedeným výkonům, se uvažuje o zavedení trestů během závodu, např. v podobě průjezdu boxovou uličkou či "stop & go" penalizace.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.