Šéf Formule 1 Stefano Domenicali předkládá návrhy, jak v budoucnu zpestřit závodní víkendy. Mezi ně jmenuje například udílení bodů již v pátečních trénincích či otáčení pořadí na startovním roštu.
Kromě bodování tréninků se nebrání ani otáčení startovních roštů, kdy by do závodů ti nejrychlejší z kvalifikace šli z posledních míst. Hovoří se také o změně penalizací za využití nadlimitních části komponent pohonných jednotek.
"Za ta léta se F1 mnohokrát měnil způsob kvalifikace. Máme potřeba, kterou nemůžeme odkládat - poskytnout ještě větší show. Chtěl bych, aby se pořád bojovalo o něco, co souvisí s titulem," uvádí Domenicali.
"Budeme to řešit na příštím zasedání Komise F1. Fanoušci, organizátoři - všichni to chtějí. Sprinterský byl pouze prvním příkladem toho, co by mohlo být vylepšeno," poukazuje současný šéf F1 na konkrétní změnu, která je podle něj vnímána pozitivně.
Podle něj by F1 pomohlo, kdyby se rozděloval body již v pátek: "Během normálního víkendu skládajícího se z 1. a z 2. volného tréninku v pátek by se v každém z nich měly rozdělovat body, zajíždět kvalifikační kola či kvalifikaci na odlišný a kratší sobotní závod místo třetího tréninku, možná i s otočením startovního roštu," navrhuje Ital.
Týmy se však již dříve vyslovily proti obracení roštu po kratších sobotních závodech. Podle Domenicaliho je však nyní na to ten správný čas, jelikož v Belgii a Itálii se spousta předních vozů propadla po penalizacích dozadu, což vedlo k osvěžení závodů.
"Dáváme na stůl návrhy. Mnoho lidí říká ne, ale při některých příležitostech jsme mohli pozorovat krásu zpřeházeného roštu v závodech, viděli jsme více předjíždění. Máme povinnost to zkusit," tvrdí neoblomně šéf Formule 1.
Kromě toho se řeší také změna motorových penalizací. Místo odsunu zpět na startovním roštu po nasazení nadlimitních komponent pohonných jednotek, kdy spousta lidí nevím, jak bude rošt vypadat a pro mnohé je pak jeho podoba nepochopitelná, protože logicky neodpovídá předvedeným výkonům, se uvažuje o zavedení trestů během závodu, např. v podobě průjezdu boxovou uličkou či "stop & go" penalizace.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.