Juki Cunoda při zmatcích po své druhé zastávce v boxech odjel část Velké ceny Holandska bez zapnutých bezpečnostních pásů. Komisaři jej za to napomínali, což se zřejmě ještě promítne do jeho startovní pozice tento víkend v Monze.
Když se Japonec v 43. kole vrátil na trať, po pár metrech zastavil, protože se domníval, že nemá upevněná kola. Odepnul si pásy a už se chystal vystoupit, když mu inženýr sdělil, že kola jsou v pořádku a může pokračovat. Do boxů tak v pomalejším tempu zamířil znovu, ale s odepnutými pásy. Mechanici jej zkontrolovali a vyslali na trať, kde opět zastavil, protože auto nebylo v pořádku - na vině byl ovšem diferenciál.
Napomenutí komisařů, letos již páté"Šetření komisařů ukázalo, že ve skutečnosti mělo auto č. 22 problém s diferenciálem poté, co jeho pilot zastavil, jelikož cítil, že kolo nebylo řádně upevněno. Auto kvůli tomu nebylo v bezpečném stavu, když bylo vypuštěno z boxů," uvádějí komisaři ve své zprávě (originál dokumentu zde).
"Během slyšení však jezdec připustil, že po zastavení na trati byl připraven opustit vůz a že si uvolnil bezpečnostní pásy, aniž by je odepnul. Poté, co se vrátil zpět do boxů, mu pásy mechanici znovu upevnily. Nedá se přesně určit, jak moc si pilot své pásy uvolnil," popisují komisaři dále.
Odsun o 10 míst zpět v Monze?Cunodovi ani jeho týmu za tento prohřešek neudělili žádnou penalizaci, pilotovi udělili pouze napomenutí. Ale vzhledem k tomu, že se letos jedná už o jeho páté napomenutí (tři za zpomalování soupeřů, jednou za příliš pomalou jízdu), hrozí mu o víkendu před Velkou cenou Itálie trest v podobě odsunu o 10 míst zpět na startovním roštu.
V článku 18.2 sportovních pravidel totiž stojí, že "kterýkoliv pilot, jenž obdrží pět napomenutí ve stejném šampionátu, dostane trestných deset míst na roštu před závodem po udělení pátého napomenutí." Jeho penalizaci by tedy měli potvrdit komisaři před závodním víkendem v Monze.
Mercedes se na Cunodu zlobí, podle Wolffa měli na vítězstvíKdyž Cunoda podruhé zastavil, ředitelství závodu sáhlo po virtuálním safety caru (VSC), díky kterému mohl pozdější vítěz Max Verstappen zajet pro čerstvé pneumatiky, aniž by přišel o obvyklé množství času. To o naděje připravilo Lewise Hamiltona.
Jeho šéf Toto Wolff byl po závodě naštvaný: "Zastavil, odpoutal se, ujel celé kolo, zajel do boxů, problém nevyřešili, znovu mu zapnuli pásy, vyjel a zase zastavil. Myslím, že to změnilo závod, který jsme možná mohli vyhrát!"
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.