Juki Cunoda při zmatcích po své druhé zastávce v boxech odjel část Velké ceny Holandska bez zapnutých bezpečnostních pásů. Komisaři jej za to napomínali, což se zřejmě ještě promítne do jeho startovní pozice tento víkend v Monze.
Když se Japonec v 43. kole vrátil na trať, po pár metrech zastavil, protože se domníval, že nemá upevněná kola. Odepnul si pásy a už se chystal vystoupit, když mu inženýr sdělil, že kola jsou v pořádku a může pokračovat. Do boxů tak v pomalejším tempu zamířil znovu, ale s odepnutými pásy. Mechanici jej zkontrolovali a vyslali na trať, kde opět zastavil, protože auto nebylo v pořádku - na vině byl ovšem diferenciál.
Napomenutí komisařů, letos již páté"Šetření komisařů ukázalo, že ve skutečnosti mělo auto č. 22 problém s diferenciálem poté, co jeho pilot zastavil, jelikož cítil, že kolo nebylo řádně upevněno. Auto kvůli tomu nebylo v bezpečném stavu, když bylo vypuštěno z boxů," uvádějí komisaři ve své zprávě (originál dokumentu zde).
"Během slyšení však jezdec připustil, že po zastavení na trati byl připraven opustit vůz a že si uvolnil bezpečnostní pásy, aniž by je odepnul. Poté, co se vrátil zpět do boxů, mu pásy mechanici znovu upevnily. Nedá se přesně určit, jak moc si pilot své pásy uvolnil," popisují komisaři dále.
Odsun o 10 míst zpět v Monze?Cunodovi ani jeho týmu za tento prohřešek neudělili žádnou penalizaci, pilotovi udělili pouze napomenutí. Ale vzhledem k tomu, že se letos jedná už o jeho páté napomenutí (tři za zpomalování soupeřů, jednou za příliš pomalou jízdu), hrozí mu o víkendu před Velkou cenou Itálie trest v podobě odsunu o 10 míst zpět na startovním roštu.
V článku 18.2 sportovních pravidel totiž stojí, že "kterýkoliv pilot, jenž obdrží pět napomenutí ve stejném šampionátu, dostane trestných deset míst na roštu před závodem po udělení pátého napomenutí." Jeho penalizaci by tedy měli potvrdit komisaři před závodním víkendem v Monze.
Mercedes se na Cunodu zlobí, podle Wolffa měli na vítězstvíKdyž Cunoda podruhé zastavil, ředitelství závodu sáhlo po virtuálním safety caru (VSC), díky kterému mohl pozdější vítěz Max Verstappen zajet pro čerstvé pneumatiky, aniž by přišel o obvyklé množství času. To o naděje připravilo Lewise Hamiltona.
Jeho šéf Toto Wolff byl po závodě naštvaný: "Zastavil, odpoutal se, ujel celé kolo, zajel do boxů, problém nevyřešili, znovu mu zapnuli pásy, vyjel a zase zastavil. Myslím, že to změnilo závod, který jsme možná mohli vyhrát!"
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.