Juki Cunoda při zmatcích po své druhé zastávce v boxech odjel část Velké ceny Holandska bez zapnutých bezpečnostních pásů. Komisaři jej za to napomínali, což se zřejmě ještě promítne do jeho startovní pozice tento víkend v Monze.
Když se Japonec v 43. kole vrátil na trať, po pár metrech zastavil, protože se domníval, že nemá upevněná kola. Odepnul si pásy a už se chystal vystoupit, když mu inženýr sdělil, že kola jsou v pořádku a může pokračovat. Do boxů tak v pomalejším tempu zamířil znovu, ale s odepnutými pásy. Mechanici jej zkontrolovali a vyslali na trať, kde opět zastavil, protože auto nebylo v pořádku - na vině byl ovšem diferenciál.
Napomenutí komisařů, letos již páté"Šetření komisařů ukázalo, že ve skutečnosti mělo auto č. 22 problém s diferenciálem poté, co jeho pilot zastavil, jelikož cítil, že kolo nebylo řádně upevněno. Auto kvůli tomu nebylo v bezpečném stavu, když bylo vypuštěno z boxů," uvádějí komisaři ve své zprávě (originál dokumentu zde).
"Během slyšení však jezdec připustil, že po zastavení na trati byl připraven opustit vůz a že si uvolnil bezpečnostní pásy, aniž by je odepnul. Poté, co se vrátil zpět do boxů, mu pásy mechanici znovu upevnily. Nedá se přesně určit, jak moc si pilot své pásy uvolnil," popisují komisaři dále.
Odsun o 10 míst zpět v Monze?Cunodovi ani jeho týmu za tento prohřešek neudělili žádnou penalizaci, pilotovi udělili pouze napomenutí. Ale vzhledem k tomu, že se letos jedná už o jeho páté napomenutí (tři za zpomalování soupeřů, jednou za příliš pomalou jízdu), hrozí mu o víkendu před Velkou cenou Itálie trest v podobě odsunu o 10 míst zpět na startovním roštu.
V článku 18.2 sportovních pravidel totiž stojí, že "kterýkoliv pilot, jenž obdrží pět napomenutí ve stejném šampionátu, dostane trestných deset míst na roštu před závodem po udělení pátého napomenutí." Jeho penalizaci by tedy měli potvrdit komisaři před závodním víkendem v Monze.
Mercedes se na Cunodu zlobí, podle Wolffa měli na vítězstvíKdyž Cunoda podruhé zastavil, ředitelství závodu sáhlo po virtuálním safety caru (VSC), díky kterému mohl pozdější vítěz Max Verstappen zajet pro čerstvé pneumatiky, aniž by přišel o obvyklé množství času. To o naděje připravilo Lewise Hamiltona.
Jeho šéf Toto Wolff byl po závodě naštvaný: "Zastavil, odpoutal se, ujel celé kolo, zajel do boxů, problém nevyřešili, znovu mu zapnuli pásy, vyjel a zase zastavil. Myslím, že to změnilo závod, který jsme možná mohli vyhrát!"
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.