Italská stáj měla velmi dobrou výchozí pozici k ovládnutí Velké ceny Maďarska, když do ní startovala z prvního a druhého místa za Mercedesem Georgea Russella. Místo postupu vpřed si však pohoršila, Charles Leclerc po špatné strategii skončil šestý, Carlos Sainz čtvrtý, zatímco pro vítězství si dojel z desáté pozice Max Verstappen. Její šéf Mattia Binotto přesto tvrdí, že by jim lepší strategie nepomohla.
O tom, jak Ferrari prokaučovalo minulý závod na Hungaroringu se bude ještě nějakou dobu mluvit. Většina týmů věděla, že je důležité se vyhnout tvrdým pneumatikám, které bylo problém za chladnějších podmínek zahřát - ostatně šlo to vidět na rychlosti vozů Alpine, které na ně brzy přešly. Scuderia se však nepoučila a nyní ještě bagatelizuje význam správné strategie.
Leclerc chvíli v závodě vedl, po přezutí na tvrdou směs se však jeho tempo propadl a Max Verstappen si jej dvakrát za sebou bez potíží podal, i když mezitím skončil v 360° smyku. Ferrari s Charlesem mohlo pomýšlet se správnou strategií na podstatně lepší výsledek a zřejmě si i dojet pro vítězství před Red Bullem.
"Nemyslím si," oponoval Binotto, který před cestou do Maďarska hrdě ohlašoval útok na první a druhé místo ve všech zbývajících podnicích letošní sezóny. "To, co nám dnes scházelo, byla opravdu rychlost a tempo. Nemyslím si, že bychom dnes mohli vyhrát, a důvody pro to neznám."
"Protože to je poprvé v prvních 13 závodech, kdy jsme neměli rychlost na vítězství. Musíme se na to nejprve podívat z výkonnostního hlediska, abychom to pochopili. Jsem si docela jistý tím, že tomu porozumíme a že porozumíme tomu, proč pneumatiky nefungovaly řádně," slibuje šéf Ferrari.
V pátek to přitom ještě s jejich rychlostí vypadalo výborně, když ovládli oba tréninky. V neděli ale přišel nečekaný propad. "Kdybych se nechal vést páteční rychlostí, pak bychom měli v závodě snadno skončit na 1. a 2. místě. Jenže v neděli to byl boj v každém kole, auto nebylo vyvážené," přibližuje Sainz.
"Nemohl jsem na to tlačit, protože jsem začínal nadměrně opotřebovávat přední pneumatiky. Zkrátka jsem se s autem hodně trápil. Nepřekvapuje mě, že jsem dojel čtvrtý, protože pocit ve voze byl hodně bídný," pokračuje španělský pilot.
Výkonnost podle něj byla tím prvořadým problémem, nikoliv strategie: "Srovnejte mé tempo na měkkých pneumatikách se Lewisovým. Je jasné, že jsme se dnes byli pomalejší proti pátku, kdy jsme jezdili mnohem rychleji," odkazuje na Hamiltona, který dojel po startu ze sedmého místa druhý.
"Nakonec jsme stavěli brzy, protože nám odcházely přední pneumatiky. A nakonec, ano, tempo možná nebylo špatné, ale 15 kol jsme se trápili s degradací. Musíme zanalyzovat, proč na nás měly teploty takový dopad," popisuje zasmušile Sainz.
"V pátek jsme na to tlačil a nedocházelo k žádné degradaci. A dnes jsem na to nemohl tlačit, přitom ty přední degradovaly šíleně. Za mě šlo tedy spíše o rychlost. Nevím, jak to bylo u druhého auta. U mě šlo dnes o teploty a obrovskému výkonnostnímu propadu, který jsem nečekal," dodává Španěl.
Ztráta Ferrari na Red Bull před letní přestávkou narostla na 97 bodů, naopak náskok na třetí Mercedes se ztenčil o dalších 14 bodů: nyní činí už jen 30 bodů. Manko Leclerca v šampionátu jezdců se navýšilo na 80 bodů, do konce sezóny zbývá už jen 9 podniků.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.