Italská stáj měla velmi dobrou výchozí pozici k ovládnutí Velké ceny Maďarska, když do ní startovala z prvního a druhého místa za Mercedesem Georgea Russella. Místo postupu vpřed si však pohoršila, Charles Leclerc po špatné strategii skončil šestý, Carlos Sainz čtvrtý, zatímco pro vítězství si dojel z desáté pozice Max Verstappen. Její šéf Mattia Binotto přesto tvrdí, že by jim lepší strategie nepomohla.
O tom, jak Ferrari prokaučovalo minulý závod na Hungaroringu se bude ještě nějakou dobu mluvit. Většina týmů věděla, že je důležité se vyhnout tvrdým pneumatikám, které bylo problém za chladnějších podmínek zahřát - ostatně šlo to vidět na rychlosti vozů Alpine, které na ně brzy přešly. Scuderia se však nepoučila a nyní ještě bagatelizuje význam správné strategie.
Leclerc chvíli v závodě vedl, po přezutí na tvrdou směs se však jeho tempo propadl a Max Verstappen si jej dvakrát za sebou bez potíží podal, i když mezitím skončil v 360° smyku. Ferrari s Charlesem mohlo pomýšlet se správnou strategií na podstatně lepší výsledek a zřejmě si i dojet pro vítězství před Red Bullem.
"Nemyslím si," oponoval Binotto, který před cestou do Maďarska hrdě ohlašoval útok na první a druhé místo ve všech zbývajících podnicích letošní sezóny. "To, co nám dnes scházelo, byla opravdu rychlost a tempo. Nemyslím si, že bychom dnes mohli vyhrát, a důvody pro to neznám."
"Protože to je poprvé v prvních 13 závodech, kdy jsme neměli rychlost na vítězství. Musíme se na to nejprve podívat z výkonnostního hlediska, abychom to pochopili. Jsem si docela jistý tím, že tomu porozumíme a že porozumíme tomu, proč pneumatiky nefungovaly řádně," slibuje šéf Ferrari.
V pátek to přitom ještě s jejich rychlostí vypadalo výborně, když ovládli oba tréninky. V neděli ale přišel nečekaný propad. "Kdybych se nechal vést páteční rychlostí, pak bychom měli v závodě snadno skončit na 1. a 2. místě. Jenže v neděli to byl boj v každém kole, auto nebylo vyvážené," přibližuje Sainz.
"Nemohl jsem na to tlačit, protože jsem začínal nadměrně opotřebovávat přední pneumatiky. Zkrátka jsem se s autem hodně trápil. Nepřekvapuje mě, že jsem dojel čtvrtý, protože pocit ve voze byl hodně bídný," pokračuje španělský pilot.
Výkonnost podle něj byla tím prvořadým problémem, nikoliv strategie: "Srovnejte mé tempo na měkkých pneumatikách se Lewisovým. Je jasné, že jsme se dnes byli pomalejší proti pátku, kdy jsme jezdili mnohem rychleji," odkazuje na Hamiltona, který dojel po startu ze sedmého místa druhý.
"Nakonec jsme stavěli brzy, protože nám odcházely přední pneumatiky. A nakonec, ano, tempo možná nebylo špatné, ale 15 kol jsme se trápili s degradací. Musíme zanalyzovat, proč na nás měly teploty takový dopad," popisuje zasmušile Sainz.
"V pátek jsme na to tlačil a nedocházelo k žádné degradaci. A dnes jsem na to nemohl tlačit, přitom ty přední degradovaly šíleně. Za mě šlo tedy spíše o rychlost. Nevím, jak to bylo u druhého auta. U mě šlo dnes o teploty a obrovskému výkonnostnímu propadu, který jsem nečekal," dodává Španěl.
Ztráta Ferrari na Red Bull před letní přestávkou narostla na 97 bodů, naopak náskok na třetí Mercedes se ztenčil o dalších 14 bodů: nyní činí už jen 30 bodů. Manko Leclerca v šampionátu jezdců se navýšilo na 80 bodů, do konce sezóny zbývá už jen 9 podniků.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.