Pilot Red Bullu Max Verstappen nechápe nářky Mercedesu kvůli zpřísnění pravidel týkajících se flexibility podlah, protože právě Stříbrné šípy toho podle něj nejvíce zneužívaly.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) hodlá od Velké ceny Francie Belgie (dnes po schůzce s týmy posunuto) zavést nová opatření a sadu měření, které mají zmírnit poskakování monopostů v důsledku přísavného efektu podlah.
Jedním z nich je AOM - metrika aerodynamických oscilací stanovující limit, který týmy nemohou překročit. FIA také hodlá zatrhnout triky s ohýbajícími se podlahami. Některé stáje totiž přišly na chytrý způsob, jak obejít současné omezení v podobě 2 mm, přes které se spodní část podlah nesmí prohnout.
To jim umožňuje získávat velkou výkonnostní výhodu, protože mohou své vozy provozovat níže a tak generovat vyšší přítlak, aniž by riskovaly opotřebení kluzné desky nebo větší poskakování na rovinkách.
"O ničem nevíme," diví se překvapený MercedesKdyž se to zmínilo na poslední schůzce Technického poradního výboru (TAC), některé týmy se velmi podivovaly. "Nikdo o tom neměl ani tušení, dokud s tím FIA nepřišla na poslední schůzce Technického poradního výboru, což bylo pro všechny velké překvapení," uvedl například šéf Mercedesu Toto Wolff.
"Je naprosto jasné, co říkají pravidla a co je jejich záměrem. Chci říct, že neexistuje argument, proč by se měly prohýbat více, než je stanoveno v pravidlech. Proto je to tak trochu překvapením. Spíše šokem," pokračuje šéf Stříbrných šípů.
Jejich hlavní inženýr Andrew Shovlin naproti tomu věří, že zpřísnění v této oblasti pomůže srovnat výkonnost v poli a některé týmy posune zpět: "Když to vyšlo na světlo, uvědomili jsme si, že jsme zřejmě neprozkoumali a nevyužívali některé možnosti. Neovlivní to tedy způsob, jakým provozujeme své auto. Může to ale postihnout soupeře, a díky tomu se jim můžeme trochu přiblížit."
Zloděj křičí: "Chyťte zloděje?"Mercedes tedy tyto kroky vítá, což však v Rakousku udivilo Maxe Verstappena. Podle něj je totiž právě tento tým největším hříšníkem s nejohebnější podlahou, což mu také částečně pomohlo zkrotit poskakování.
"No, moc nerozumím tomu, že si stěžují na flexibilní podlahy, když je ta jejich nejohebnější," sdělil včera na okruhu pro F1news.cz. Nejvíce pozornosti se upíralo na řešení Red Bullu a Ferrari, obě stáje se však dušují, že ony nebudou muset dělat žádné změny kvůli novým omezením týkající se flexibility.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.