Pilot Red Bullu Max Verstappen nechápe nářky Mercedesu kvůli zpřísnění pravidel týkajících se flexibility podlah, protože právě Stříbrné šípy toho podle něj nejvíce zneužívaly.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) hodlá od Velké ceny Francie Belgie (dnes po schůzce s týmy posunuto) zavést nová opatření a sadu měření, které mají zmírnit poskakování monopostů v důsledku přísavného efektu podlah.
Jedním z nich je AOM - metrika aerodynamických oscilací stanovující limit, který týmy nemohou překročit. FIA také hodlá zatrhnout triky s ohýbajícími se podlahami. Některé stáje totiž přišly na chytrý způsob, jak obejít současné omezení v podobě 2 mm, přes které se spodní část podlah nesmí prohnout.
To jim umožňuje získávat velkou výkonnostní výhodu, protože mohou své vozy provozovat níže a tak generovat vyšší přítlak, aniž by riskovaly opotřebení kluzné desky nebo větší poskakování na rovinkách.
"O ničem nevíme," diví se překvapený MercedesKdyž se to zmínilo na poslední schůzce Technického poradního výboru (TAC), některé týmy se velmi podivovaly. "Nikdo o tom neměl ani tušení, dokud s tím FIA nepřišla na poslední schůzce Technického poradního výboru, což bylo pro všechny velké překvapení," uvedl například šéf Mercedesu Toto Wolff.
"Je naprosto jasné, co říkají pravidla a co je jejich záměrem. Chci říct, že neexistuje argument, proč by se měly prohýbat více, než je stanoveno v pravidlech. Proto je to tak trochu překvapením. Spíše šokem," pokračuje šéf Stříbrných šípů.
Jejich hlavní inženýr Andrew Shovlin naproti tomu věří, že zpřísnění v této oblasti pomůže srovnat výkonnost v poli a některé týmy posune zpět: "Když to vyšlo na světlo, uvědomili jsme si, že jsme zřejmě neprozkoumali a nevyužívali některé možnosti. Neovlivní to tedy způsob, jakým provozujeme své auto. Může to ale postihnout soupeře, a díky tomu se jim můžeme trochu přiblížit."
Zloděj křičí: "Chyťte zloděje?"Mercedes tedy tyto kroky vítá, což však v Rakousku udivilo Maxe Verstappena. Podle něj je totiž právě tento tým největším hříšníkem s nejohebnější podlahou, což mu také částečně pomohlo zkrotit poskakování.
"No, moc nerozumím tomu, že si stěžují na flexibilní podlahy, když je ta jejich nejohebnější," sdělil včera na okruhu pro F1news.cz. Nejvíce pozornosti se upíralo na řešení Red Bullu a Ferrari, obě stáje se však dušují, že ony nebudou muset dělat žádné změny kvůli novým omezením týkající se flexibility.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.