Pilot Red Bullu Max Verstappen nechápe nářky Mercedesu kvůli zpřísnění pravidel týkajících se flexibility podlah, protože právě Stříbrné šípy toho podle něj nejvíce zneužívaly.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) hodlá od Velké ceny Francie Belgie (dnes po schůzce s týmy posunuto) zavést nová opatření a sadu měření, které mají zmírnit poskakování monopostů v důsledku přísavného efektu podlah.
Jedním z nich je AOM - metrika aerodynamických oscilací stanovující limit, který týmy nemohou překročit. FIA také hodlá zatrhnout triky s ohýbajícími se podlahami. Některé stáje totiž přišly na chytrý způsob, jak obejít současné omezení v podobě 2 mm, přes které se spodní část podlah nesmí prohnout.
To jim umožňuje získávat velkou výkonnostní výhodu, protože mohou své vozy provozovat níže a tak generovat vyšší přítlak, aniž by riskovaly opotřebení kluzné desky nebo větší poskakování na rovinkách.
"O ničem nevíme," diví se překvapený MercedesKdyž se to zmínilo na poslední schůzce Technického poradního výboru (TAC), některé týmy se velmi podivovaly. "Nikdo o tom neměl ani tušení, dokud s tím FIA nepřišla na poslední schůzce Technického poradního výboru, což bylo pro všechny velké překvapení," uvedl například šéf Mercedesu Toto Wolff.
"Je naprosto jasné, co říkají pravidla a co je jejich záměrem. Chci říct, že neexistuje argument, proč by se měly prohýbat více, než je stanoveno v pravidlech. Proto je to tak trochu překvapením. Spíše šokem," pokračuje šéf Stříbrných šípů.
Jejich hlavní inženýr Andrew Shovlin naproti tomu věří, že zpřísnění v této oblasti pomůže srovnat výkonnost v poli a některé týmy posune zpět: "Když to vyšlo na světlo, uvědomili jsme si, že jsme zřejmě neprozkoumali a nevyužívali některé možnosti. Neovlivní to tedy způsob, jakým provozujeme své auto. Může to ale postihnout soupeře, a díky tomu se jim můžeme trochu přiblížit."
Zloděj křičí: "Chyťte zloděje?"Mercedes tedy tyto kroky vítá, což však v Rakousku udivilo Maxe Verstappena. Podle něj je totiž právě tento tým největším hříšníkem s nejohebnější podlahou, což mu také částečně pomohlo zkrotit poskakování.
"No, moc nerozumím tomu, že si stěžují na flexibilní podlahy, když je ta jejich nejohebnější," sdělil včera na okruhu pro F1news.cz. Nejvíce pozornosti se upíralo na řešení Red Bullu a Ferrari, obě stáje se však dušují, že ony nebudou muset dělat žádné změny kvůli novým omezením týkající se flexibility.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.