Mercedes předvedl v Barceloně solidní pokrok. Před dalším závodním víkendem v Monaku ale Toto Wolff optimismus krotí.
Šéf Stříbrných šípů se domnívá, že jeho tým bude na městské trati ztrácet. Své úvahy Wolff zdůvodňuje charakteristikou třetího sektoru v Barceloně, kde se nachází pomalé zatáčky. Právě takové, jaké budou i v Monaku. A v nich Mercedes opravdu ztrácel. Russell s Hamiltonem zajeli ve třetím barcelonském sektoru až sedmý a devátý nejrychlejší čas.
„Pořád máme určité problémy se zahříváním pneumatik. Ve Španělsku jsme ztráceli zejména ve třetím sektoru, který je Monaku velmi podobný. Nakonec to samozřejmě může být jiné, ale je pravdou, že Monako pro nás v minulosti nebylo nejšťastnějším místem. Možná proto, že náš vůz byl velký jako slon," říká Wolff.
„Jsem ale zvědavý, jak na tom budeme, i když jsou moje očekávání nižší než kdekoliv jinde. Bude to pro nás ukazatel toho, kolik výkonnosti nám chybí, abychom se dostali do bojů o nejvyšší příčky," dodává. V roli favoritů přijede do Monaka Red Bull, který bude útočit na čtvrté vítězství v řadě. To Ferrari se bude snažit zastavit propad. Leclerc se Sainzem byli přitom ve třetím barcelonském sektoru nejrychlejší. Přenesou si tuto formu i do Monaka?
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.