Mercedes předvedl v Barceloně solidní pokrok. Před dalším závodním víkendem v Monaku ale Toto Wolff optimismus krotí.
Šéf Stříbrných šípů se domnívá, že jeho tým bude na městské trati ztrácet. Své úvahy Wolff zdůvodňuje charakteristikou třetího sektoru v Barceloně, kde se nachází pomalé zatáčky. Právě takové, jaké budou i v Monaku. A v nich Mercedes opravdu ztrácel. Russell s Hamiltonem zajeli ve třetím barcelonském sektoru až sedmý a devátý nejrychlejší čas.
„Pořád máme určité problémy se zahříváním pneumatik. Ve Španělsku jsme ztráceli zejména ve třetím sektoru, který je Monaku velmi podobný. Nakonec to samozřejmě může být jiné, ale je pravdou, že Monako pro nás v minulosti nebylo nejšťastnějším místem. Možná proto, že náš vůz byl velký jako slon," říká Wolff.
„Jsem ale zvědavý, jak na tom budeme, i když jsou moje očekávání nižší než kdekoliv jinde. Bude to pro nás ukazatel toho, kolik výkonnosti nám chybí, abychom se dostali do bojů o nejvyšší příčky," dodává. V roli favoritů přijede do Monaka Red Bull, který bude útočit na čtvrté vítězství v řadě. To Ferrari se bude snažit zastavit propad. Leclerc se Sainzem byli přitom ve třetím barcelonském sektoru nejrychlejší. Přenesou si tuto formu i do Monaka?
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.