Mercedes předvedl v Barceloně solidní pokrok. Před dalším závodním víkendem v Monaku ale Toto Wolff optimismus krotí.
Šéf Stříbrných šípů se domnívá, že jeho tým bude na městské trati ztrácet. Své úvahy Wolff zdůvodňuje charakteristikou třetího sektoru v Barceloně, kde se nachází pomalé zatáčky. Právě takové, jaké budou i v Monaku. A v nich Mercedes opravdu ztrácel. Russell s Hamiltonem zajeli ve třetím barcelonském sektoru až sedmý a devátý nejrychlejší čas.
„Pořád máme určité problémy se zahříváním pneumatik. Ve Španělsku jsme ztráceli zejména ve třetím sektoru, který je Monaku velmi podobný. Nakonec to samozřejmě může být jiné, ale je pravdou, že Monako pro nás v minulosti nebylo nejšťastnějším místem. Možná proto, že náš vůz byl velký jako slon," říká Wolff.
„Jsem ale zvědavý, jak na tom budeme, i když jsou moje očekávání nižší než kdekoliv jinde. Bude to pro nás ukazatel toho, kolik výkonnosti nám chybí, abychom se dostali do bojů o nejvyšší příčky," dodává. V roli favoritů přijede do Monaka Red Bull, který bude útočit na čtvrté vítězství v řadě. To Ferrari se bude snažit zastavit propad. Leclerc se Sainzem byli přitom ve třetím barcelonském sektoru nejrychlejší. Přenesou si tuto formu i do Monaka?
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.