BARCELONA - 1. TRÉNINK; Nejlépe do víkendu v Katalánsku vstoupili jezdci Ferrari, kteří ovládli výsledkovou listinu úvodního tréninku. Úřadující šampion Max Verstappen zaostal o třetinu sekundy, dobrý výkon předvedli oba piloti Mercedesu. Týmy přivezly záplavu novinek, dva daly šanci svým juniorům.
Týmy přivítalo odpoledne slunečné počasí, teplota vzduchu dosahovala 29 °C, asfalt 45 °C. Pirelli přivezlo ty nejtvrdší směsi ze svého portfolia, tj. C1 - C3, pneumatiky by tedy měly něco vydržet a stížností by nemělo být mnoho.
Jako první z boxů vyrazil Vettel následovaný Vipsem, kterému svůj vůz propůjčil Pérez. Po rezervních pilotech sáhli také další týmy: Williams nasadil De Vriese místo Albona, Alfa Romeo Kubicu místo Zhoua.
Jezdci se hned vrhli na měřená kola, po 4 minutách jsme měli zaplněnou první desítku, které vévodil Verstappen časem 1:23,163 min. Red Bull i Ferrari dle očekávání přivezli nové díly.
Největší balík vylepšení však představilo Alfa Romeo, Aston Martin kopírující bočnice Red Bullu a McLaren, vůbec nic nového naopak nemá Haas. Většinou se týmy zaměřily na lehčí podlahy omezující poskakování a zadní křídla pro vyšší přítlak.
Zvědaví jsme zejména na Mercedes - budou mu novinky konečně fungovat nebo se vrátí k původnímu konceptu s plnými bočnicemi? A zachrání ještě letošní sezónu? Z prvních kol se zdá, že jim nová podlaha funguje a auto opravdu tolik neskáče.
Po 15 min stále držel první příčku Verstappen (1:22,394) následovaný Leclercem (1:22,746) a Ricciardem (1:23,011). McLaren přivezl téměř nové auto, upravil přední křídlo, zavěšení, brzdové kanálky, bočnice, deflektory, kryt motoru, chlazení i zadní křídlo. Pokud mu vše bude fungovat, mohl by být velmi silný - ostatně na tomto okruhu mu jezdilo velmi dobře již v 1. předsezónních testech.
V polovině tréninku se před Verstappena dostal Sainz (1:19,907), na rozdíl od tvrdých pneumatik u Red Bullu ale použil tu nejměkčí směs. Piloti na ni postupně přecházeli a hodně se zlepšovali, na druhém místě se střídali Cunoda (1:21,814) s Norrisem (1:21,279), jenž měl na voze všechna vylepšení, zatímco Ricciardo jezdil pro srovnání se starší konfigurací auta.
Leclerc (1:19,828) o chvíli později dokázal zajet ještě o 79 tisícin rychleji než jeho týmový kolega, díky tomu je v pořadí přeskočil. Verstappen (1:20,164) ztrácel 3 desetiny. Za nimi skončili na čtvrtém a šestém místě vozy Mercedesu řízené Russellem (1:20,590) a Hamiltonem (1:20,811), mezi ně se dokázal vklínit Alonso (1:20,768 min).
Velmi dobře si vedl De Vries, jenž o desetinu předčil závodního pilota Williamsu Latifiho. Vips s druhým Red Bullem se nehnal za časy, pouze sbíral data o aerodynamice a pneuamtikách.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.