BARCELONA - 1. TRÉNINK; Nejlépe do víkendu v Katalánsku vstoupili jezdci Ferrari, kteří ovládli výsledkovou listinu úvodního tréninku. Úřadující šampion Max Verstappen zaostal o třetinu sekundy, dobrý výkon předvedli oba piloti Mercedesu. Týmy přivezly záplavu novinek, dva daly šanci svým juniorům.
Týmy přivítalo odpoledne slunečné počasí, teplota vzduchu dosahovala 29 °C, asfalt 45 °C. Pirelli přivezlo ty nejtvrdší směsi ze svého portfolia, tj. C1 - C3, pneumatiky by tedy měly něco vydržet a stížností by nemělo být mnoho.
Jako první z boxů vyrazil Vettel následovaný Vipsem, kterému svůj vůz propůjčil Pérez. Po rezervních pilotech sáhli také další týmy: Williams nasadil De Vriese místo Albona, Alfa Romeo Kubicu místo Zhoua.
Jezdci se hned vrhli na měřená kola, po 4 minutách jsme měli zaplněnou první desítku, které vévodil Verstappen časem 1:23,163 min. Red Bull i Ferrari dle očekávání přivezli nové díly.
Největší balík vylepšení však představilo Alfa Romeo, Aston Martin kopírující bočnice Red Bullu a McLaren, vůbec nic nového naopak nemá Haas. Většinou se týmy zaměřily na lehčí podlahy omezující poskakování a zadní křídla pro vyšší přítlak.
Zvědaví jsme zejména na Mercedes - budou mu novinky konečně fungovat nebo se vrátí k původnímu konceptu s plnými bočnicemi? A zachrání ještě letošní sezónu? Z prvních kol se zdá, že jim nová podlaha funguje a auto opravdu tolik neskáče.
Po 15 min stále držel první příčku Verstappen (1:22,394) následovaný Leclercem (1:22,746) a Ricciardem (1:23,011). McLaren přivezl téměř nové auto, upravil přední křídlo, zavěšení, brzdové kanálky, bočnice, deflektory, kryt motoru, chlazení i zadní křídlo. Pokud mu vše bude fungovat, mohl by být velmi silný - ostatně na tomto okruhu mu jezdilo velmi dobře již v 1. předsezónních testech.
V polovině tréninku se před Verstappena dostal Sainz (1:19,907), na rozdíl od tvrdých pneumatik u Red Bullu ale použil tu nejměkčí směs. Piloti na ni postupně přecházeli a hodně se zlepšovali, na druhém místě se střídali Cunoda (1:21,814) s Norrisem (1:21,279), jenž měl na voze všechna vylepšení, zatímco Ricciardo jezdil pro srovnání se starší konfigurací auta.
Leclerc (1:19,828) o chvíli později dokázal zajet ještě o 79 tisícin rychleji než jeho týmový kolega, díky tomu je v pořadí přeskočil. Verstappen (1:20,164) ztrácel 3 desetiny. Za nimi skončili na čtvrtém a šestém místě vozy Mercedesu řízené Russellem (1:20,590) a Hamiltonem (1:20,811), mezi ně se dokázal vklínit Alonso (1:20,768 min).
Velmi dobře si vedl De Vries, jenž o desetinu předčil závodního pilota Williamsu Latifiho. Vips s druhým Red Bullem se nehnal za časy, pouze sbíral data o aerodynamice a pneuamtikách.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.