BARCELONA - 1. TRÉNINK; Nejlépe do víkendu v Katalánsku vstoupili jezdci Ferrari, kteří ovládli výsledkovou listinu úvodního tréninku. Úřadující šampion Max Verstappen zaostal o třetinu sekundy, dobrý výkon předvedli oba piloti Mercedesu. Týmy přivezly záplavu novinek, dva daly šanci svým juniorům.
Týmy přivítalo odpoledne slunečné počasí, teplota vzduchu dosahovala 29 °C, asfalt 45 °C. Pirelli přivezlo ty nejtvrdší směsi ze svého portfolia, tj. C1 - C3, pneumatiky by tedy měly něco vydržet a stížností by nemělo být mnoho.
Jako první z boxů vyrazil Vettel následovaný Vipsem, kterému svůj vůz propůjčil Pérez. Po rezervních pilotech sáhli také další týmy: Williams nasadil De Vriese místo Albona, Alfa Romeo Kubicu místo Zhoua.
Jezdci se hned vrhli na měřená kola, po 4 minutách jsme měli zaplněnou první desítku, které vévodil Verstappen časem 1:23,163 min. Red Bull i Ferrari dle očekávání přivezli nové díly.
Největší balík vylepšení však představilo Alfa Romeo, Aston Martin kopírující bočnice Red Bullu a McLaren, vůbec nic nového naopak nemá Haas. Většinou se týmy zaměřily na lehčí podlahy omezující poskakování a zadní křídla pro vyšší přítlak.
Zvědaví jsme zejména na Mercedes - budou mu novinky konečně fungovat nebo se vrátí k původnímu konceptu s plnými bočnicemi? A zachrání ještě letošní sezónu? Z prvních kol se zdá, že jim nová podlaha funguje a auto opravdu tolik neskáče.
Po 15 min stále držel první příčku Verstappen (1:22,394) následovaný Leclercem (1:22,746) a Ricciardem (1:23,011). McLaren přivezl téměř nové auto, upravil přední křídlo, zavěšení, brzdové kanálky, bočnice, deflektory, kryt motoru, chlazení i zadní křídlo. Pokud mu vše bude fungovat, mohl by být velmi silný - ostatně na tomto okruhu mu jezdilo velmi dobře již v 1. předsezónních testech.
V polovině tréninku se před Verstappena dostal Sainz (1:19,907), na rozdíl od tvrdých pneumatik u Red Bullu ale použil tu nejměkčí směs. Piloti na ni postupně přecházeli a hodně se zlepšovali, na druhém místě se střídali Cunoda (1:21,814) s Norrisem (1:21,279), jenž měl na voze všechna vylepšení, zatímco Ricciardo jezdil pro srovnání se starší konfigurací auta.
Leclerc (1:19,828) o chvíli později dokázal zajet ještě o 79 tisícin rychleji než jeho týmový kolega, díky tomu je v pořadí přeskočil. Verstappen (1:20,164) ztrácel 3 desetiny. Za nimi skončili na čtvrtém a šestém místě vozy Mercedesu řízené Russellem (1:20,590) a Hamiltonem (1:20,811), mezi ně se dokázal vklínit Alonso (1:20,768 min).
Velmi dobře si vedl De Vries, jenž o desetinu předčil závodního pilota Williamsu Latifiho. Vips s druhým Red Bullem se nehnal za časy, pouze sbíral data o aerodynamice a pneuamtikách.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.