Mercedes věří, že nyní dokáže lépe směrovat vývoj letošního problematického monopostu W13. Podle svého šéfa Tota Wolffa našel odpovědi na některé ze svých otázek a ve Velké ceně Španělska bude rychlejší.
Piloty trápí poskakování vozů při nižších rychlostech než konkurenci, proto zaostávají za špičkou. Inženýrům mistrovského týmu se stále nedaří vyladit letošní koncept s extrémně úzkými bočnicemi, s nimiž mají být dle simulací rychlejší než Ferrari i Red Bull.
Na Floridě sice přišly v tréninku záblesky výborných výkonů (George Russell odpoledne skončil první), v sobotu a v neděli ale bylo opět vše při starém, nikdo přitom nerozuměl tomu, kam se přes noc skvělá rychlost poděla, když se na vůz kromě navýšení výkonu pohonné jednotky skoro nesáhlo.
"V Miami jsme získali maximum možných bodů, měli jsme třetí nejrychlejší auto," ohlíží se Wolff za velkou cenou, v níž Russellovi pomohl k lepší pozici safety-car. V cíli byl pátý před svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem, jenž nebyl moc spokojený se svou strategií, kterou nechal na boxové zídce, zatímco George si sám řekl o maximální prodloužení svého úvodního stintu.
"Během pátečních tréninků vůz odhalil záblesky svého skutečného potenciálu. Pokračovali jsme v experimentech v nastavení, nasadili jsme nějaké nové díly, a to nám poskytlo odpovědi a náznaky k tomu, jakým směrem se ubírat," pokračuje šéf Mercedesu.
Tento víkend se představí na okruhu, na němž testovali s předchozím konceptem s plnými bočnicemi - budou tedy mít k dispozici dobrá data pro přímé srovnání s radikálním řešením bez bočnic, s nímž nastoupili o 2 týdny později v Bahrajnu. Ještě před tím se ale zastaví na jeden filmovací den v Paul Ricard, kde usedne za volant Stoffel Vandoorne, jenž prověří některé novinky.
"V továrnách usilovně pracujeme v rozborech dat z Miami ve snaze je přetavit ve vylepšení pro Barcelonu... Jde o dobré místo pro korelování informací, jež máme o současném voze. Doufáme, že učiníme další pokrok," popisuje Wolff.
That moment when you realise it's race week! 😁 Who’s excited? 🙌 pic.twitter.com/she9oV7auH
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 16, 2022Okruh v Katalánsku bude podle něj dobrou prověrkou: "Samotná trať je dobře všestranná, opravdu otestuje každé hledisko vozu. Z hlediska předjíždění nikdy nebyla skvělá, takže to bude zajímavé pozorovat, jaký vliv budou mít tato F1 auta s novým tvarem pro rok 2022 dopad na podívanou ve Španělsku."
"Do Barcelony míříme v basketbalové terminologii na konci první čtvrtiny hry. Víme, že jakmile naše poznatky přetavíme ve výkonnost na trati, tak je toho ve hře stále hodně," dodává Wolff, jenž by si přál zaútočit na postavení Red Bullu a Ferrari, kteří mají v šampionátu na svém kontě o 56, resp. o 62 bodů více.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.