Mercedes věří, že nyní dokáže lépe směrovat vývoj letošního problematického monopostu W13. Podle svého šéfa Tota Wolffa našel odpovědi na některé ze svých otázek a ve Velké ceně Španělska bude rychlejší.
Piloty trápí poskakování vozů při nižších rychlostech než konkurenci, proto zaostávají za špičkou. Inženýrům mistrovského týmu se stále nedaří vyladit letošní koncept s extrémně úzkými bočnicemi, s nimiž mají být dle simulací rychlejší než Ferrari i Red Bull.
Na Floridě sice přišly v tréninku záblesky výborných výkonů (George Russell odpoledne skončil první), v sobotu a v neděli ale bylo opět vše při starém, nikdo přitom nerozuměl tomu, kam se přes noc skvělá rychlost poděla, když se na vůz kromě navýšení výkonu pohonné jednotky skoro nesáhlo.
"V Miami jsme získali maximum možných bodů, měli jsme třetí nejrychlejší auto," ohlíží se Wolff za velkou cenou, v níž Russellovi pomohl k lepší pozici safety-car. V cíli byl pátý před svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem, jenž nebyl moc spokojený se svou strategií, kterou nechal na boxové zídce, zatímco George si sám řekl o maximální prodloužení svého úvodního stintu.
"Během pátečních tréninků vůz odhalil záblesky svého skutečného potenciálu. Pokračovali jsme v experimentech v nastavení, nasadili jsme nějaké nové díly, a to nám poskytlo odpovědi a náznaky k tomu, jakým směrem se ubírat," pokračuje šéf Mercedesu.
Tento víkend se představí na okruhu, na němž testovali s předchozím konceptem s plnými bočnicemi - budou tedy mít k dispozici dobrá data pro přímé srovnání s radikálním řešením bez bočnic, s nímž nastoupili o 2 týdny později v Bahrajnu. Ještě před tím se ale zastaví na jeden filmovací den v Paul Ricard, kde usedne za volant Stoffel Vandoorne, jenž prověří některé novinky.
"V továrnách usilovně pracujeme v rozborech dat z Miami ve snaze je přetavit ve vylepšení pro Barcelonu... Jde o dobré místo pro korelování informací, jež máme o současném voze. Doufáme, že učiníme další pokrok," popisuje Wolff.
That moment when you realise it's race week! 😁 Who’s excited? 🙌 pic.twitter.com/she9oV7auH
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 16, 2022Okruh v Katalánsku bude podle něj dobrou prověrkou: "Samotná trať je dobře všestranná, opravdu otestuje každé hledisko vozu. Z hlediska předjíždění nikdy nebyla skvělá, takže to bude zajímavé pozorovat, jaký vliv budou mít tato F1 auta s novým tvarem pro rok 2022 dopad na podívanou ve Španělsku."
"Do Barcelony míříme v basketbalové terminologii na konci první čtvrtiny hry. Víme, že jakmile naše poznatky přetavíme ve výkonnost na trati, tak je toho ve hře stále hodně," dodává Wolff, jenž by si přál zaútočit na postavení Red Bullu a Ferrari, kteří mají v šampionátu na svém kontě o 56, resp. o 62 bodů více.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.