Mercedes věří, že nyní dokáže lépe směrovat vývoj letošního problematického monopostu W13. Podle svého šéfa Tota Wolffa našel odpovědi na některé ze svých otázek a ve Velké ceně Španělska bude rychlejší.
Piloty trápí poskakování vozů při nižších rychlostech než konkurenci, proto zaostávají za špičkou. Inženýrům mistrovského týmu se stále nedaří vyladit letošní koncept s extrémně úzkými bočnicemi, s nimiž mají být dle simulací rychlejší než Ferrari i Red Bull.
Na Floridě sice přišly v tréninku záblesky výborných výkonů (George Russell odpoledne skončil první), v sobotu a v neděli ale bylo opět vše při starém, nikdo přitom nerozuměl tomu, kam se přes noc skvělá rychlost poděla, když se na vůz kromě navýšení výkonu pohonné jednotky skoro nesáhlo.
"V Miami jsme získali maximum možných bodů, měli jsme třetí nejrychlejší auto," ohlíží se Wolff za velkou cenou, v níž Russellovi pomohl k lepší pozici safety-car. V cíli byl pátý před svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem, jenž nebyl moc spokojený se svou strategií, kterou nechal na boxové zídce, zatímco George si sám řekl o maximální prodloužení svého úvodního stintu.
"Během pátečních tréninků vůz odhalil záblesky svého skutečného potenciálu. Pokračovali jsme v experimentech v nastavení, nasadili jsme nějaké nové díly, a to nám poskytlo odpovědi a náznaky k tomu, jakým směrem se ubírat," pokračuje šéf Mercedesu.
Tento víkend se představí na okruhu, na němž testovali s předchozím konceptem s plnými bočnicemi - budou tedy mít k dispozici dobrá data pro přímé srovnání s radikálním řešením bez bočnic, s nímž nastoupili o 2 týdny později v Bahrajnu. Ještě před tím se ale zastaví na jeden filmovací den v Paul Ricard, kde usedne za volant Stoffel Vandoorne, jenž prověří některé novinky.
"V továrnách usilovně pracujeme v rozborech dat z Miami ve snaze je přetavit ve vylepšení pro Barcelonu... Jde o dobré místo pro korelování informací, jež máme o současném voze. Doufáme, že učiníme další pokrok," popisuje Wolff.
That moment when you realise it's race week! 😁 Who’s excited? 🙌 pic.twitter.com/she9oV7auH
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 16, 2022Okruh v Katalánsku bude podle něj dobrou prověrkou: "Samotná trať je dobře všestranná, opravdu otestuje každé hledisko vozu. Z hlediska předjíždění nikdy nebyla skvělá, takže to bude zajímavé pozorovat, jaký vliv budou mít tato F1 auta s novým tvarem pro rok 2022 dopad na podívanou ve Španělsku."
"Do Barcelony míříme v basketbalové terminologii na konci první čtvrtiny hry. Víme, že jakmile naše poznatky přetavíme ve výkonnost na trati, tak je toho ve hře stále hodně," dodává Wolff, jenž by si přál zaútočit na postavení Red Bullu a Ferrari, kteří mají v šampionátu na svém kontě o 56, resp. o 62 bodů více.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.