 
            Před odjezdem do Miami inženýři Mercedesu byli mírně optimističtí, po experimentech minulý víkend však opět přišlo zklamání. Zlepšení současného nekonkurenceschopného vozu W13 je stále v nedohlednu.
V pátek to přitom vypadalo velmi dobře: v prvním tréninku skončil George Russell druhý, v tom druhém byl dokonce nejrychlejší. Výtečnou formu potvrzoval Lewis Hamilton čtvrtým místem. Zdálo se, že Mercedes bude moci konečně bojovat o pole-position.
Auto bylo velmi rychlé, pokud bylo v ideálním provozním rámci, ten je však velmi úzký. A Mercedes ani přesně netuší o jaký rámec přesně jde, jaké nastavení W13 potřebuje, což dokládá sobotní zklamání, kdy byla jeho forma najednou pryč (Russell byl v kvalifikaci o 0,235 s pomalejší než v pátek). A nejhorší je, že inženýři pro tuto změnu nemají vysvětlení, protože nedošlo k žádné změně v konfiguraci vozu, pouze byl mírně navýšen výkon pohonné jednotky.
Je jasné, že auto má potenciál a je rychlé, jen zkrátka nevíme, jak odemknout jeho potenciál. Super-obtížně se ovládá a při jízdě na hraně se dostává a vypadává z výkonnostního okna - spíše z něho tedy vypadává. A pitvat data se skalpelem je zkrátka bolestivý proces, protože tak trvá.. navíc neukazují tyto velké výkyvy. V takové situaci jsme nikdy dříve nebyli, zkrátka ani neodpovídají s pocity jezdců, což situaci ještě ztěžuje," komentuje šéf týmu Toto Wolff.
Co mohlo být důvodem sobotního výpadu po tak slibných výkonech v trénincích? "To je fakt dobrá otázka, na níž se momentálně snažíme najít odpověď," přiznává technický ředitel Mike Elliott. "Pokud byste se podívali na páteční jízdy, tak jsme v nich byli zatím nejkonkurenceschopnější v této sezóně."
"Mezi pátkem a sobotou jsme provedli nějaké změny, jenže ty byly celkem drobné. Došlo však také ke změně podmínek. Musíme projít všechna data, co nejvíce z nich pochopit a využít to k tomu, abychom se v příštích závodech posunuli kupředu," uvádí Elliot.
Mercedes přivezl několik novinek včetně nového zadního a inovativního předního křídla s výřezy v jeho okrajích (obrázek). Paralelně s rozvojem výkonnosti pracuje také na omezení poskakování svého vozu. Nové díly mu fungovaly dle očekávání.
"Podle mě je důležité rozlišit dvě věci. Jednou z nich je normální vývojová cesta a tou druhou náprava potíží, které máme s poskakováním a dalšími věcmi, jež narušují výkonnost. Křídla, která jsme přivezli, tedy rozhodně přinesla tu výkonnost, kterou jsme očekávali, a představovala krok vpřed," pokračuje technický ředitel Mercedesu.
"Při experimentech, které jsme prováděli na dráze ve snaze porozumět poskakování, jsme získali spoustu dat jak v pátek, kdy jsme předvedli velmi dobrou výkonnost, tak i jako obvykle během závodu. Inženýři je nyní procházejí, získávají poznání. Ve skutečnosti se při každé jízdě s vozem naučíme něco nového. A to je cílem hry: poznávat auto rychleji než soupeři," přibližuje 47let Brit.
"Ačkoliv v tomto momentálně trochu zaostáváme, věnujeme obrovské úsilí a spoustu práce na to, abychom zjistili, jak auto vylepšit, jak přijít na ten další krok vpřed, jak se zbavit poskakování a jak se vrátit ke konkurenceschopnosti a bojovat s týmy vpředu, kde bychom chtěli být," říká Elliot.
Video: Mike Elliott rozebírá víkend v Miami (zdroj: Mercedes AMG F1 Team)
Vzhledem k trápení Mercedesu se v padoku spekuluje, že by se mohl vrátit k prvotní specifikaci vozu W13 (s bočnicemi), s nastoupil do prvních předsezónních testů v Barceloně. Před příští Velkou cenou Španělska má v plánu filmovací den, kde si chce vyzkoušet některá další řešení ve snaze dosáhnout konečně znatelného pokroku.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.