Red Bull po Velké ceně Miami přiznal, že potíže Sergia Péreze se senzorem ve spalovacím motoru byly velmi vážné a málem kvůli nim skončil. I když je překonali, ztrácel na rovinkách až půl sekundy, což se projevilo na jeho neschopnosti využít výhodu čerstvých pneumatik a zdolat Ferrari Carlose Sainze a Charlese Leclerca.
Mexičan projel cílem jako čtvrtý, ze svého výsledku však moc nadšený nebyl: "Myslím, že jsme přišli o další double, abych byl upřímný. Měli jsme ve voze skvělou rychlost. Tlačil jsem na Carlose, v prvním stintu jsem šetřil pneumatiky, a pak se žel objevil problém s motorem. Byla to škoda. Ztrácel jsem kvůli tomu spoustu času na rovinkách."
Po závodě se ukázalo, že motor je v pořádku. Na vině byl senzor, který spouště automatické vypnutí některých systémů. Inženýři týmu museli určité věci přeprogramovat, aby pilot mohl pokračovat v závodě.
Podle šéfa Christiana Hornera však v daný okamžik zvažovali, zda Péreze kvůli problému ze závodu nestáhnout: "Bylo to velmi těsné. Pro vyřešení jsme museli senzor obejít. Jde tedy o něco, na čem budeme pracovat společně s motorovým oddělením Hondy, abychom to pochopili a aby se to v budoucnosti samozřejmě již neopakovalo."
VIDEO: Pérez během GP Miami hlásí problém s motorem (min 2:25)
Dopad na výkonVadný senzor na spalovacím motoru navíc stál pilota celkem dost času na kolo a negativně ovlivňoval maximální rychlost. To byl důvod, proč se ani s výhodou čerstvých měkčích pneumatik nemohl na konci rovinky dotáhnout na Sainze před ním a případně pak zdolat i Leclerca s druhým vozem Ferrari.
"Šlo o senzor na jednom z válců. Kluci to dokázali obejít, v konečném důsledku jej to ale stálo zhruba 20 kW. I s výhodou nových pneumatik na rovinkách ztrácel kolem půl sekundy. Myslím, že bez toho by dojel dokonce na druhém místě," domnívá se Horner.
Špatný začátek, ale žádné obavy o spolehlivostRed Bull na počátku sezóny řešil celou řadu technických problémů s pohonnými jednotkami, Max Verstappen kvůli nim dokonce dva závody nedokončil. Ani přes poslední příhodu se však o spolehlivost moc neobávají.
"Nemyslím si, že by auto bylo nějak zvlášť křehké. Podle mě jde zkrátka o drobnosti, s nimiž byste se normálně setkali v předsezónních testech, akorát se objevily až po vstupu do sezóny. To je frustrující. Úzce ale spolupracujeme s motorovým oddělením Hondy, která nám poskytuje skvělou podporu. Takže si myslím, že je vychytáme," dodává šéf Red Bullu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.