Red Bull po Velké ceně Miami přiznal, že potíže Sergia Péreze se senzorem ve spalovacím motoru byly velmi vážné a málem kvůli nim skončil. I když je překonali, ztrácel na rovinkách až půl sekundy, což se projevilo na jeho neschopnosti využít výhodu čerstvých pneumatik a zdolat Ferrari Carlose Sainze a Charlese Leclerca.
Mexičan projel cílem jako čtvrtý, ze svého výsledku však moc nadšený nebyl: "Myslím, že jsme přišli o další double, abych byl upřímný. Měli jsme ve voze skvělou rychlost. Tlačil jsem na Carlose, v prvním stintu jsem šetřil pneumatiky, a pak se žel objevil problém s motorem. Byla to škoda. Ztrácel jsem kvůli tomu spoustu času na rovinkách."
Po závodě se ukázalo, že motor je v pořádku. Na vině byl senzor, který spouště automatické vypnutí některých systémů. Inženýři týmu museli určité věci přeprogramovat, aby pilot mohl pokračovat v závodě.
Podle šéfa Christiana Hornera však v daný okamžik zvažovali, zda Péreze kvůli problému ze závodu nestáhnout: "Bylo to velmi těsné. Pro vyřešení jsme museli senzor obejít. Jde tedy o něco, na čem budeme pracovat společně s motorovým oddělením Hondy, abychom to pochopili a aby se to v budoucnosti samozřejmě již neopakovalo."
VIDEO: Pérez během GP Miami hlásí problém s motorem (min 2:25)
Dopad na výkonVadný senzor na spalovacím motoru navíc stál pilota celkem dost času na kolo a negativně ovlivňoval maximální rychlost. To byl důvod, proč se ani s výhodou čerstvých měkčích pneumatik nemohl na konci rovinky dotáhnout na Sainze před ním a případně pak zdolat i Leclerca s druhým vozem Ferrari.
"Šlo o senzor na jednom z válců. Kluci to dokázali obejít, v konečném důsledku jej to ale stálo zhruba 20 kW. I s výhodou nových pneumatik na rovinkách ztrácel kolem půl sekundy. Myslím, že bez toho by dojel dokonce na druhém místě," domnívá se Horner.
Špatný začátek, ale žádné obavy o spolehlivostRed Bull na počátku sezóny řešil celou řadu technických problémů s pohonnými jednotkami, Max Verstappen kvůli nim dokonce dva závody nedokončil. Ani přes poslední příhodu se však o spolehlivost moc neobávají.
"Nemyslím si, že by auto bylo nějak zvlášť křehké. Podle mě jde zkrátka o drobnosti, s nimiž byste se normálně setkali v předsezónních testech, akorát se objevily až po vstupu do sezóny. To je frustrující. Úzce ale spolupracujeme s motorovým oddělením Hondy, která nám poskytuje skvělou podporu. Takže si myslím, že je vychytáme," dodává šéf Red Bullu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.