Red Bull po Velké ceně Miami přiznal, že potíže Sergia Péreze se senzorem ve spalovacím motoru byly velmi vážné a málem kvůli nim skončil. I když je překonali, ztrácel na rovinkách až půl sekundy, což se projevilo na jeho neschopnosti využít výhodu čerstvých pneumatik a zdolat Ferrari Carlose Sainze a Charlese Leclerca.
Mexičan projel cílem jako čtvrtý, ze svého výsledku však moc nadšený nebyl: "Myslím, že jsme přišli o další double, abych byl upřímný. Měli jsme ve voze skvělou rychlost. Tlačil jsem na Carlose, v prvním stintu jsem šetřil pneumatiky, a pak se žel objevil problém s motorem. Byla to škoda. Ztrácel jsem kvůli tomu spoustu času na rovinkách."
Po závodě se ukázalo, že motor je v pořádku. Na vině byl senzor, který spouště automatické vypnutí některých systémů. Inženýři týmu museli určité věci přeprogramovat, aby pilot mohl pokračovat v závodě.
Podle šéfa Christiana Hornera však v daný okamžik zvažovali, zda Péreze kvůli problému ze závodu nestáhnout: "Bylo to velmi těsné. Pro vyřešení jsme museli senzor obejít. Jde tedy o něco, na čem budeme pracovat společně s motorovým oddělením Hondy, abychom to pochopili a aby se to v budoucnosti samozřejmě již neopakovalo."
VIDEO: Pérez během GP Miami hlásí problém s motorem (min 2:25)
Dopad na výkonVadný senzor na spalovacím motoru navíc stál pilota celkem dost času na kolo a negativně ovlivňoval maximální rychlost. To byl důvod, proč se ani s výhodou čerstvých měkčích pneumatik nemohl na konci rovinky dotáhnout na Sainze před ním a případně pak zdolat i Leclerca s druhým vozem Ferrari.
"Šlo o senzor na jednom z válců. Kluci to dokázali obejít, v konečném důsledku jej to ale stálo zhruba 20 kW. I s výhodou nových pneumatik na rovinkách ztrácel kolem půl sekundy. Myslím, že bez toho by dojel dokonce na druhém místě," domnívá se Horner.
Špatný začátek, ale žádné obavy o spolehlivostRed Bull na počátku sezóny řešil celou řadu technických problémů s pohonnými jednotkami, Max Verstappen kvůli nim dokonce dva závody nedokončil. Ani přes poslední příhodu se však o spolehlivost moc neobávají.
"Nemyslím si, že by auto bylo nějak zvlášť křehké. Podle mě jde zkrátka o drobnosti, s nimiž byste se normálně setkali v předsezónních testech, akorát se objevily až po vstupu do sezóny. To je frustrující. Úzce ale spolupracujeme s motorovým oddělením Hondy, která nám poskytuje skvělou podporu. Takže si myslím, že je vychytáme," dodává šéf Red Bullu.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.