Lando Norris musel v závěru Velké ceny Austrálie zpomalit, aby mu v nádrži zůstal dostatek paliva, jeho týmový kolega Daniel Ricciardo proto dostal pokyn, aby na něj netlačil. Oba piloti bodovali, zlepšení konkurenceschopnosti je pro McLaren vzpruhou.
Stáj z Wokingu si od Protinožců přiváží 18 bodů, když Ricciardo projel cílem jako šestý za Norrisem, který musel v závěru hodně šetřit palivo. Jde o její nejlepší výsledek v této sezóně, který ji potěšil po náročném začátku a velkém zklamání z Bahrajnu.
V Melbourne zajížděly oranžové vozy velmi dobré časy již v trénincích, nicméně se čekalo, že v kvalifikaci budou mít opět problémy s postupem do Q3, protože na voze se žádné větší novinky stále neobjevily.
Jenže McLaren proti Bahrajnu výrazně zlepšil svou konkurenceschopnost, když na špičku jako jediný stáhl 0,57 %. Opět to přisuzuje spíše povaze okruhu a lepšímu porozumění svému monopostu, stále však dost ztrácí při brzdění.
Do závodu špatně odstartoval a poté marně stíhal Mercedesy, které měly lepší tempo. Norris navíc v posledních třech kolech ztratil šest sekund, protože před brzděním do zatáčky dostal pokyn, aby kvůli snížení spotřeby povoloval plyn a využíval techniku lift-and-coast.
"Snažíme se zvládnout problém. Daniel je pět sekund za tebou. Chci, abys až do těch pěti sekund používal lift-and-coast. Daniel na tebe nebude vyvíjet tlak," sdělil v 56. kole Norrisovi jeho závodní inženýr Will Joseph. Po projetím cíle dodal: "Na cestě do boxů ušetři co nejvíce paliva."
Týmům musí zůstat v nádrži minimálně 1 litr kvůli pozávodním kontrolám ze strany FIA, jinak jim hrozí diskvalifikace, jak se to stalo o den dříve v kvalifikaci Alexanderovi Albonovi z Williamsu, jemuž zůstalo pouze 0,33 litru. Komisaři jej nakonec do velké ceny pustili, startoval však z posledního místa.
Ricciarda mezitím o problému jeho týmového kolegy uvědomil dvě kola před koncem závodní inženýr Tom Stallard: "Řešíme něco na Landově autě. Nechceme, abys jej dostával pod tlak. Je to v pořádku, pokud se na něj dotáhneš, ale nedostávej jej pod tlak."
"A co když přijde o výkon, co chcete, abych udělal?" tázal se Australan. "Projeď kolem něj. Jen do něj nevraž, Danieli, to je vše. Pokud přijde o výkon, nechci zkrátka vidět nehodu. Ale pokud přijde zcela o výkon, pak v pořádku: můžeš jej předjet. Nechci, abys na něj vyvíjel tlak, pokud je všechno OK," odpovídá mu jeho závodní inženýr.
Norris nakonec cílem projel jako pátý a úspěšně prošel pozávodní inspekcí. S výsledkem byl spokojený, upozornil však, že jde spíše na vrub upraveného městského okruhu, který přišel o jednu šikanu a v zatáčkách byl rozšířen.
"Věc se má tak: kdybychom se vrátili do Bahrajnu, stále bychom v kvalifikaci byli třináctí a skončili bychom zhruba s dvoukolovou ztrátou. Auto je úplně stejně, což je ten problém. Chápeme, že jde o mnohem rychlejší trať, mnohem hladší, a to autu více sedí. Můžeme jej dostat do optimálnějšího rámce. To, co jsme se dnes naučili, se pokusíme uplatnit v příštích závodech," dodává Lando, jemuž v šampionátu patří 8. místo.
Není úplně pravdou, že McLaren nastoupil s identickým vozem - změnila se například konfigurace křidélek za brzdovými kanálky po stranách difuzoru: Ta jsou nyní vyšší, proto pomáhají zvýšit přísavný efekt.
"Týmový výsledek je ve srovnání s těmi několika předchozími mega. Věděl jsem, že ty výsledky byly bídné. Také jsem věděl, že jsme nerozuměli všemu o těchto nových autech, díky tomu jsem myslel na to, že bychom na něco mohli přijít," komentuje Ricciardo.
"Nemyslel jsem si, že by k tomu mohlo dojít v třetím závodě, ale mám radost z toho, že jsme to tady na domácí půdě předvedli," komentuje domácí pilot, kterého v neděli přišlo do Albert Parku povzbudit 128 294 diváků - třetí nejvyšší počet v historii závodu v Melbourne.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.