Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko prozradil, kdy se můžeme těšit na další větší vylepšení jejich vozu RB18 a v čem bude spočívat. Jejich největší soupeř o letošní mistrovský titul Ferrari s novinkami nikterak nespěchá, důvodem jsou dle jejich ředitele Mattii Binotta finanční omezení daná novými pravidly Formule 1.
Red Bull podle Marka v zákulisí usilovně pracuje na klíčových věcech ovlivňujících výkonnost vozu. V továrně chystají nový balík, který by měl přinést "významné" zvýšení jeho výkonnosti na závodních okruzích.
Není tajemstvím, že RB18 zatím trpí výraznou nadváhou. Minimální hmotnost sice byla letos zvýšena o 43 kg na 795 kg (bez paliva), monopost ale stále váží více. To by se ale od GP Emilia Romagna v závěru dubna mělo zlepšit.
Red Bull na dietě"Ferrari je autem, které je vždy rychlé - za všech podmínek bez ohledu na teploty nebo pneumatiky. To naše je náročnější na vyladění, ale brzy v Imole shodíme nějaká kila," slibuje odborný poradce Red Bullu.
"To by nám mělo poskytnout významnou výhodu, jinými slovy zisk. Myslím, že jsme v dobré pozici, ale máme téměř rovnocenného soupeře v podobě Ferrari. Leclerc jezdí v této sezóně absolutně bezchybně, půjde tedy o vzrušující ročník," domnívá se Marko.
Třetí podnik letošní sezóny bude hostit Melbourne. Jak to tam podle něj dopadne? "Myslím, že to bude víceméně stejné jako v Saúdské Arábii. Všechno to je o tom, kdo dokáže přijít s nejlepším nastavením vozu. Trať nám tam v minulosti seděla, je to ale těžké. Zřejmě to bude opět velmi vzrušující."
Ferrari se učí od Red Bullu, maximální rychlost byla lepší volbouV Džiddě podle Binotta rozhodlo to, že Red Bull nakonec vyšší přítlak: "Maximální rychlost porazila přítlak... Viděli jsme, že Max jezdil v pátek s o něco vyšším přítlakem, pak ho snížil. My jsme se rozhodli, že zůstaneme u vyšších úrovní přítlaku, protože jsme věřili v důležitost takového kroku pro degradaci pneumatik."
"Ale během závodu byla degradace velmi nízká. Jejich volba si zasluhuje analýzu z naší strany. Celkově jde ale vždy o kompromis. Prokázali jsme zároveň, že obě volby mohou být dobré, jelikož šlo o dlouhý závod. Šlo jen o detaily, které jej nakonec rozhodly," komentuje výsledek Velké ceny Saúdské Arábie, v níž si pro vítězství dojel Max Verstappen.
Vylepšení vozu? V Maranellu pořád suchoFerrari na rozdíl od Red Bullu stále žádný větší balík vylepšení nechystá. Kvůli rozpočtovému stropu (140 mil. dolarů na rok) již od předsezónních testů jezdí v podstatě se stejným vozem, který představil v Barceloně. Snaží se jej pouze co nejlépe poznat a vyladit.
Kdy se dočkáme nějaké výraznější úpravy i na rudém voze F1-75? "Není to jen o tom, kdy bude připravena, jde také o rozpočtový strop a o snahu neutratit to, co máme pro první závody. Proto neočekáváme novinky nebo významnější vývojový balík v příštím závodě v Melbourne. ale jakmile budeme moci něco přivézt, tak to uděláme," odpovídá stručně Binotto.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.