Komisaři po Velké ceně Saúdské Arábie zkoumali počínání jezdců během ní a dodatečně udělili penalizaci Alexanderovi Albonovi, zatímco ostatní vyvázli bez trestu. Mezi ně patří i Sergio Pérez, nad čímž se podivuje Carlos Sainz. Co se vlastně během závodu přihodilo?
Albon bude v Melbourne pykatThajský pilot Williamsu v 47. kole velké ceny kolidoval v nájezdu do zatáčky s Lancem Strollem. Komisaři si oba jezdce a zástupce týmů předvolali a vyslechli, po shlédnutí opakovaných záběrů se rozhodli potrestat pilota Williamsu, který byl podle nich hlavním viníkem kolize.
"Vůz č. 23 [Albon] se pokoušel o předjetí vozu č. 18 [Stroll] po vnitřní straně pozdním bržděním. Během manévru si vůz č. 23 zablokoval kola a kolidoval s vozem č. 18 ve vrcholu zatáčky. Určili jsme, že vůz č. 23 nese za kolizi plnou či hlavní vinu," píšou komisaři ve své zprávě.
Albona potrestali odsunem o tři místa zpět na startovním roštu příštího závodu, tj. Velké ceny Austrálie, která se pojede za 2 týdny. Navíc dostal ke své licenci dva trestné body.
Jízda za žlutých vlajek - vše bez trestuKromě toho vyšetřovali údajnou příliš rychlou jízdu vozů za žlutých vlajek během posledních 2 kol napínavého závodu, nakonec ale za to nikoho trestat nebudou.
Konkrétně zkoumali počínání Kevina Magnussena, Sergia Péreze a Carlose Sainze, kteří podle nich původně zřejmě nedostatečně zpomalili v místě vyvěšení žlutých vlajek. Později ale komisaři rozhodli, že v těchto případech "není po prozkoumání dat zapotřebí další šetření či akce."
Sainze naštvalo předjetí Péreze a otálení s vrácením poziceJejich nečinnost v průběhu Velké ceny Saúdské Arábie naštvala Sainze při jiné situaci: když se po zajetí do boxů během safety caru vracel na trať, tak jej Pérez předjel těsně za safety-car čarou. Pilot Red Bullu mu však pozici ani přes jeho urgence nevracel - k tomu došlo až po restartu.
"Nemůžete ztrácet tři nebo čtyři kola, musíte pozici vrátit. Pravidla by proto měla být super jasná, měla by být uplatňována v okamžiku, kdy dojde k nějakému tření," popisuje 27letý pilot Scuderie.
Incident s Pérezem je pro něj "prioritou č. 1, kterou musíme probrat s FIA." Nelíbí se mu totiž předání pozice až po restartu, protože kvůli pozdnímu zpomalení Mexičana ztratil kontakt s lídry závodu.
Komisaři musí reagovat rychleji, jinak vzniká chaos"Checo [Pérez] v podstatě přišel během restartu o možnost bojovat se mnou a já o možnost bojovat s Maxem, protože mi pozici nevrátil během safety caru. Museli jsme odjet mnoho kol. FIA nám to neumožnila: Podle mě k tomu musí docházet dříve a efektivněji," vysvětluje naštvaný Sainz.
"Vytvořili jsme z mého pohledu zbytečný chaos vzhledem k tomu, že jsme za safety carem odjeli šest kol a Checo měl milión příležitostí, kdy mě mohl pustit před sebe a při restartu pěkně zabojovat. Co bychom dělali, kdyby mě například předjel Russell? Pustil by pak Checo před sebe mě a Russella, což by k němu bylo velmi nefér? Nebo by mi pak Checo pozici nevracel, protože by mezi námi byl Russell, což by zase bylo velmi nefér vůči mně?
"Takže nevím. Jde zkrátka o tyto věci, v nichž se ve sportu musíme zlepšit. Podle mě to musí být jednodušší, rychlejší a pro všechny snadněji pochopitelné a aby piloti mohli závodit s mnohem čistší myslí," dodává pilot Ferrari.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.