Lewis Hamilton varuje, že tento víkend v Saúdské Arábii Mercedes stále moc konkurenceschopný nebude. Jeho technický ředitel James Allison nicméně věří, že se jim potíže s aerodynamikou podaří vyřešit během dvou až tří závodů.
Stříbrný šíp W13 se trápí s poskakováním (tzv. porpoisingem), které způsobuje interakce proudění vzduchu s podlahou stavějící na přísavném efektu. Auto cyklicky získává a ztrácí přítlak, což se na konci rovinek při vyšších rychlostech projevuje viditelným poskakováním.
Tento efekt týmy během prvních předsezónních testů zaskočil, kvůli omezené rychlosti větru v aerodynamických tunelech (dle pravidel max. 180 km/h) se s ním během vývoje nové generace monopostů nesetkaly. Během předsezónních období se jim ale podařilo s ním celkem dobře vypořádat, byť jej ještě zcela neeliminovaly.
Mercedes kvůli němu musel zvolit velké kompromisy, které se negativně podepisují na výkonnosti jeho auta. S poskakováním se podle sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona budou potýkat i tento víkend v Džiddě.
"Rozhodně to není spojeno s tratí, protože jsme tento problém měli i v Barceloně. Očekáváme ho i v příštím závodě. Jsou tam mnohem delší rovinky, budeme trpět stejným problémem, než ho vyřešíme. V pozadí nepřetržitě pracuje obrovské množství neuvěřitelně inteligentních lidí na tom, aby přišli se správnými řešeními. Nechceme to uspěchat, vše pečlivě procházíme, než uděláme rozhodnutí," říká Hamilton.
"Je to velký problém. Ve voze F1 jsem ho nikdy předtím nezažil. Auta nejsou stavěna na to, aby takto poskakovala, takže přítlak získáváte, ztrácíte, získáváte, ztrácíte při každém poskočení," pokračuje pilot mistrovského Mercedesu.
"Trochu jsme to zlepšili, takže to pro záda a krk bylo při jízdě pohodlnější. Bývalo to ale mnohem lepší, tak snad budeme pokračovat ve zlepšování," uvádí pilot, podle něhož poskakování ovlivňuje konkurenceschopnost jejich vozu více než cokoliv jiného.
"Nakonec je to jen o přítlaku, protože kvůli tomu poskakování nemáme takový přítlak, který potřebujeme. Proto se nemůžeme přiblížit ostatním. Mají své vozy v mnohem lepší pozici a dostávají z nich možná ne veškerý přítlak, ale mnohem více než my. Proto dosahují lepších časů na kolo," vysvětluje Hamilton, který o víkend dojel na pódiu, byť díky odstoupení obou Red Bullů.
Allison: Potíže během 2 až 3 závodů vyřešímeMercedes měl i tak v Sáchíru třetí nejrychlejší auto, což po testech technického ředitele Jamese Allisona potěšilo - očekával totiž mnohem horší výsledek. Uvědomuje si, že poskakování musí v zájmu "osudu šampionátu" co nejrychleji vyřešit.
"Hodně nás to zaskočilo a poskakování auta, zejména když jsme na něj nasadili náš první závodní balík v posledním zimním testu, tak míra poskakování byla celkem extrémní. Začínáme ho dostávat pod kontrolu, ale momentálně se nám to daří pouze za cenu zahazování základní výkonnosti auta. Je to menší problém v zájmu toho, abychom dostali trochu pod kontrolu větší problém - nekontrolovatelné poskakování," přiznává Allison.
"V následujících týdnech a s ohromným tlakem, který je na nás vyvíjen, abychom to rychle vyřešili, přijdeme na věci, které nám pomohou poskakování odstranit, aniž bychom se zbavovali základní výkonnosti vozu. Nemůžeme si dovolit s těmi řešeními otálet. V továrně na nich tvrdě pracujeme, abychom je dostali na vůz a užívali si užitek z nich plynoucí a začneme si uvědomovat dobré stránky vrozené při vývoji tomuto vozu, což by nás mělo dostat tam, kde chceme být do čela roštu," věří technický ředitel Mercedesu.
"Ano, je to náročné, ale po zimních testech jsem se obával, že to bude horší. Vlastně si myslím, že nás v týmu dodává důvěru výkonnostní zlepšení, které jsme předvedli mezi zimním testováním a prvním závodem, což fanouškům asi nebylo viditelné.
Hodláme tyto problémy odstranit co nejdříve, možná během dvou až tří závodů. V každém případě se nám je podaří vyřešit a dostat naše auto do čela, abychom mohli bojovat o naplnění našich snů o mistrovských úspěších," dodává Allison.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.