Renault připravil pro sezonu 2022 výrazně pozměněný motor. Jaké z něj má dojmy?

Esteban Ocon testuje druhý den v Barceloně
Esteban Ocon testuje druhý den v Barceloně, foto: Alpine F1 Team
Pavel Mandát , F1NEWS.CZ 6. března 2022 20:27
Sdílej:

Pro nadcházející sezonu Formule 1 připravil Renault zbrusu nový motor. S jeho výkonem a spolehlivostí panuje prozatím spokojenost.

Pohonná jednotka francouzského výrobce byla z gruntu přepracována. Renault vsadil na řešení takzvaného rozděleného turbodmychadla, se kterým přišel jako první Mercedes na počátku hybridní turboéry. Výhoda této filozofie by měla spočívat jednak ve vyšším výkonu, ale také v oblasti lepší nejen aerodynamické výkonnosti. Ptáte se proč? Především kvůli výhodnějšímu rozložení hmotnosti.

Pravda je taková, že Alpine se čas od času potýkalo během testů v Barceloně s technickými problémy. Nový agregát ale fungoval bez problémů, což vrcholné týmové představitele potěšilo. Ti navíc jedním dechem dodávají, že plný výkon nového motoru ještě neodemkli. Nutno dodat, že výrazně přepracované motory představili před touto sezonou rovněž u Ferrari a Mercedesu. Bude tedy zajímavé sledovat, kdo vzejde z těchto vývojových závodů jako vítěz.

„Během prvního týdne testů jsme nejeli na plný výkon. Neodjeli jsme ani jedno celé kolo s plným výkonem. S novým motorem jsme každopádně spokojeni. Jde o velký pokrok. Tohle je nejkomplexnější motor, který závodní motorová divize Renaultu kdy vytvořila. Prostě jsme ho dali do auta a hned mohli jezdit," pochvaluje si sportovní ředitel Alan Permane.

A jak vypadá nová pohonná jednotka Renaultu ve srovnání s tou loňskou? Těžko soudit. Vzhledem k nucené změně, kdy Formule 1 a všichni dodavatelé přistoupili k ekologičtějšímu palivu, je srovnání velmi obtížné. Přesto jsou u Alpine optimisté. „Jezdci mají radost. Nikdo si nestěžoval, což je pozitivní. Byly tu samozřejmě určité porodní bolesti, ale ty se nám podařilo vyřešit změnou nastavení a tím, že jsme si pohráli s jednotlivými motorovými mapami," dodává Alan Permane. 

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.