Pro nadcházející sezonu Formule 1 připravil Renault zbrusu nový motor. S jeho výkonem a spolehlivostí panuje prozatím spokojenost.
Pohonná jednotka francouzského výrobce byla z gruntu přepracována. Renault vsadil na řešení takzvaného rozděleného turbodmychadla, se kterým přišel jako první Mercedes na počátku hybridní turboéry. Výhoda této filozofie by měla spočívat jednak ve vyšším výkonu, ale také v oblasti lepší nejen aerodynamické výkonnosti. Ptáte se proč? Především kvůli výhodnějšímu rozložení hmotnosti.
Pravda je taková, že Alpine se čas od času potýkalo během testů v Barceloně s technickými problémy. Nový agregát ale fungoval bez problémů, což vrcholné týmové představitele potěšilo. Ti navíc jedním dechem dodávají, že plný výkon nového motoru ještě neodemkli. Nutno dodat, že výrazně přepracované motory představili před touto sezonou rovněž u Ferrari a Mercedesu. Bude tedy zajímavé sledovat, kdo vzejde z těchto vývojových závodů jako vítěz.
„Během prvního týdne testů jsme nejeli na plný výkon. Neodjeli jsme ani jedno celé kolo s plným výkonem. S novým motorem jsme každopádně spokojeni. Jde o velký pokrok. Tohle je nejkomplexnější motor, který závodní motorová divize Renaultu kdy vytvořila. Prostě jsme ho dali do auta a hned mohli jezdit," pochvaluje si sportovní ředitel Alan Permane.
A jak vypadá nová pohonná jednotka Renaultu ve srovnání s tou loňskou? Těžko soudit. Vzhledem k nucené změně, kdy Formule 1 a všichni dodavatelé přistoupili k ekologičtějšímu palivu, je srovnání velmi obtížné. Přesto jsou u Alpine optimisté. „Jezdci mají radost. Nikdo si nestěžoval, což je pozitivní. Byly tu samozřejmě určité porodní bolesti, ale ty se nám podařilo vyřešit změnou nastavení a tím, že jsme si pohráli s jednotlivými motorovými mapami," dodává Alan Permane.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.