Pro nadcházející sezonu Formule 1 připravil Renault zbrusu nový motor. S jeho výkonem a spolehlivostí panuje prozatím spokojenost.
Pohonná jednotka francouzského výrobce byla z gruntu přepracována. Renault vsadil na řešení takzvaného rozděleného turbodmychadla, se kterým přišel jako první Mercedes na počátku hybridní turboéry. Výhoda této filozofie by měla spočívat jednak ve vyšším výkonu, ale také v oblasti lepší nejen aerodynamické výkonnosti. Ptáte se proč? Především kvůli výhodnějšímu rozložení hmotnosti.
Pravda je taková, že Alpine se čas od času potýkalo během testů v Barceloně s technickými problémy. Nový agregát ale fungoval bez problémů, což vrcholné týmové představitele potěšilo. Ti navíc jedním dechem dodávají, že plný výkon nového motoru ještě neodemkli. Nutno dodat, že výrazně přepracované motory představili před touto sezonou rovněž u Ferrari a Mercedesu. Bude tedy zajímavé sledovat, kdo vzejde z těchto vývojových závodů jako vítěz.
„Během prvního týdne testů jsme nejeli na plný výkon. Neodjeli jsme ani jedno celé kolo s plným výkonem. S novým motorem jsme každopádně spokojeni. Jde o velký pokrok. Tohle je nejkomplexnější motor, který závodní motorová divize Renaultu kdy vytvořila. Prostě jsme ho dali do auta a hned mohli jezdit," pochvaluje si sportovní ředitel Alan Permane.
A jak vypadá nová pohonná jednotka Renaultu ve srovnání s tou loňskou? Těžko soudit. Vzhledem k nucené změně, kdy Formule 1 a všichni dodavatelé přistoupili k ekologičtějšímu palivu, je srovnání velmi obtížné. Přesto jsou u Alpine optimisté. „Jezdci mají radost. Nikdo si nestěžoval, což je pozitivní. Byly tu samozřejmě určité porodní bolesti, ale ty se nám podařilo vyřešit změnou nastavení a tím, že jsme si pohráli s jednotlivými motorovými mapami," dodává Alan Permane.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.