Formule 1 v rámci velkých technických změn u nové generace monopostů přešla také z 13" na 18" úzkoprofilové pneumatiky s novou konstrukcí. Mění se i filozofie, podle níž by měly mít delší výdrž, aby na ně mohli piloti více tlačit a při jízdě za sebou tak rychle neodcházely. Jak je hodnotí po prvních testech v Barceloně?
Podle Carlose Sainze z Ferrari si piloti mohou nyní počínat agresivněji a pneumatiky nemusí tolik šetřit: "Asi mě o něco více povzbudily, protože loni se toho s nimi docela dost natestovalo - myslím, že šlo celkově o tři nebo čtyři dny. Vypadá to, že této nové generaci vozů dobře sedí."
"Zdá se, že vám umožňují na nich tlačit o něco více než v předchozích letech, asi se i méně přehřívají a mají nižší degradaci. Stále však jde o pneumatiky, které degradují, které se přehřívají... ale s takovou měrou, která mi osobně přijde trochu lepší," popisuje Sainz.
"Práce, kterou loni odvedlo Pirelli, a vývoj se začíná trochu vyplácet," shrnuje pilot Ferrari po prvním třídenním testování v Barceloně, kde se teploty vzduchu pohybovaly mezi 6 - 21 °C a asfaltu mezi 7 - 31 °C. Počasí jim po celou dobu přálo, drážkované pneumatiky si mohli vyzkoušet v pátek poté, co byla trať během obědové přestávky uměle zavlažena vodou z cisteren.
Větší spokojenost s pneumatikami zaznamenal v padoku také šéf Haasu Günther Steiner: "Zaslechl jsem jen velmi málo stížností na pneumatiky, což je dobrou věcí. Žádná zpráva je dobrá zpráva, obzvlášť pokud jde o pneumatiky."
"A míra opotřebení je dobrá. Zdají se být OK, ale nikdo ještě nestáhl své kalhoty a opravdu je neprohnal, na chvalozpěvy je tedy ještě trochu brzy," podotýká Steiner.
Šéf Pirelli Mario Isola k tomu dodává: "Týmy a piloti se všichni soustředili na získávání důvěry vůči těmto novým modelům a nalézání toho nejlepšího nastavení, takže je příliš brzy na to, abychom hovořili o výkonnostních rozdílech mezi směsmi nebo o úrovních degradace. To vysvětluje, proč byly C2 a C3 ze středu naší škály nejčastěji používané během testu."
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.