Formule 1 v rámci velkých technických změn u nové generace monopostů přešla také z 13" na 18" úzkoprofilové pneumatiky s novou konstrukcí. Mění se i filozofie, podle níž by měly mít delší výdrž, aby na ně mohli piloti více tlačit a při jízdě za sebou tak rychle neodcházely. Jak je hodnotí po prvních testech v Barceloně?
Podle Carlose Sainze z Ferrari si piloti mohou nyní počínat agresivněji a pneumatiky nemusí tolik šetřit: "Asi mě o něco více povzbudily, protože loni se toho s nimi docela dost natestovalo - myslím, že šlo celkově o tři nebo čtyři dny. Vypadá to, že této nové generaci vozů dobře sedí."
"Zdá se, že vám umožňují na nich tlačit o něco více než v předchozích letech, asi se i méně přehřívají a mají nižší degradaci. Stále však jde o pneumatiky, které degradují, které se přehřívají... ale s takovou měrou, která mi osobně přijde trochu lepší," popisuje Sainz.
"Práce, kterou loni odvedlo Pirelli, a vývoj se začíná trochu vyplácet," shrnuje pilot Ferrari po prvním třídenním testování v Barceloně, kde se teploty vzduchu pohybovaly mezi 6 - 21 °C a asfaltu mezi 7 - 31 °C. Počasí jim po celou dobu přálo, drážkované pneumatiky si mohli vyzkoušet v pátek poté, co byla trať během obědové přestávky uměle zavlažena vodou z cisteren.
Větší spokojenost s pneumatikami zaznamenal v padoku také šéf Haasu Günther Steiner: "Zaslechl jsem jen velmi málo stížností na pneumatiky, což je dobrou věcí. Žádná zpráva je dobrá zpráva, obzvlášť pokud jde o pneumatiky."
"A míra opotřebení je dobrá. Zdají se být OK, ale nikdo ještě nestáhl své kalhoty a opravdu je neprohnal, na chvalozpěvy je tedy ještě trochu brzy," podotýká Steiner.
Šéf Pirelli Mario Isola k tomu dodává: "Týmy a piloti se všichni soustředili na získávání důvěry vůči těmto novým modelům a nalézání toho nejlepšího nastavení, takže je příliš brzy na to, abychom hovořili o výkonnostních rozdílech mezi směsmi nebo o úrovních degradace. To vysvětluje, proč byly C2 a C3 ze středu naší škály nejčastěji používané během testu."
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.