Formule 1 v rámci velkých technických změn u nové generace monopostů přešla také z 13" na 18" úzkoprofilové pneumatiky s novou konstrukcí. Mění se i filozofie, podle níž by měly mít delší výdrž, aby na ně mohli piloti více tlačit a při jízdě za sebou tak rychle neodcházely. Jak je hodnotí po prvních testech v Barceloně?
Podle Carlose Sainze z Ferrari si piloti mohou nyní počínat agresivněji a pneumatiky nemusí tolik šetřit: "Asi mě o něco více povzbudily, protože loni se toho s nimi docela dost natestovalo - myslím, že šlo celkově o tři nebo čtyři dny. Vypadá to, že této nové generaci vozů dobře sedí."
"Zdá se, že vám umožňují na nich tlačit o něco více než v předchozích letech, asi se i méně přehřívají a mají nižší degradaci. Stále však jde o pneumatiky, které degradují, které se přehřívají... ale s takovou měrou, která mi osobně přijde trochu lepší," popisuje Sainz.
"Práce, kterou loni odvedlo Pirelli, a vývoj se začíná trochu vyplácet," shrnuje pilot Ferrari po prvním třídenním testování v Barceloně, kde se teploty vzduchu pohybovaly mezi 6 - 21 °C a asfaltu mezi 7 - 31 °C. Počasí jim po celou dobu přálo, drážkované pneumatiky si mohli vyzkoušet v pátek poté, co byla trať během obědové přestávky uměle zavlažena vodou z cisteren.
Větší spokojenost s pneumatikami zaznamenal v padoku také šéf Haasu Günther Steiner: "Zaslechl jsem jen velmi málo stížností na pneumatiky, což je dobrou věcí. Žádná zpráva je dobrá zpráva, obzvlášť pokud jde o pneumatiky."
"A míra opotřebení je dobrá. Zdají se být OK, ale nikdo ještě nestáhl své kalhoty a opravdu je neprohnal, na chvalozpěvy je tedy ještě trochu brzy," podotýká Steiner.
Šéf Pirelli Mario Isola k tomu dodává: "Týmy a piloti se všichni soustředili na získávání důvěry vůči těmto novým modelům a nalézání toho nejlepšího nastavení, takže je příliš brzy na to, abychom hovořili o výkonnostních rozdílech mezi směsmi nebo o úrovních degradace. To vysvětluje, proč byly C2 a C3 ze středu naší škály nejčastěji používané během testu."
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.