Mercedes zatím není moc spokojený s výsledky předsezónních testů. V nasbíraných datech obhájce mistrovského titulu pozoruje, že někteří soupeři jsou před ním.
George Russell včera zajel až čtvrtý nejrychlejší čas, na Ferrari mu scházelo 0,848 sekundy, jeho týmový kolega Lewis Hamilton jako nejpomalejší skončil až na 16. příčce. Tým byl průměrný i v ujeté vzdálenosti - s 594 km mu patřilo až osmé místo.
Výsledky testů jsou podle Russella opravdu záhadné, jak nové vozy postupně zrychlují: "Pozorujeme tam zajímavé věci, k tomu testování je. Některé týmy vypadají hodně rychle. Obzvlášť ten červený a oranžový se zdá být velmi, velmi konkurenceschopný," poukazuje na Ferrari a McLaren.
"Uvidíme tedy, co přinese zítřek a co s tím budeme moci udělat mezi tímto testem a Bahrajnem," přemítá mladý pilot, který u Mercedesu vystřídal Valtteriho Bottase. Tuší, že před sebou mají spoustu práce.
Jak na tom momentálně jsou? "Určitě nejsme vpředu, tím jsem si jistý. Vypadá to, že mají některé věci pod kontrolou. Zdají se být velmi silní s nízkým a vysokým množstvím paliva i s managementem pneumatik," poukazuje na silné stránky soupeřů.
"Kdo ví? Všichni se věnujeme odlišným programům, ale my z průměru všech odlišných jízd rozhodně víme, že momentálně ztrácíme. Počkejme si a uvidíme. Šampionát se nevyhrává během zimních testů v Barceloně. Rozhodně to ale zatím byly zajímavé první dva dny," popisuje Russell.
Hlavní inženýr Andrew Shovlin navíc přiznává potíže se spolehlivostí: "S Lewisem jsme zažili náročné dopoledne, když jsme měli problém se sběrem data. Opozdilo to náš start."
"A obecně jsme se trochu trápili s vyvážením. Část z toho souvisí s položkami nastavení, které jsme zkoušeli, část jde na vrub tvrdším pneumatikám, jež jsme dnes zkoušeli. Povedlo se nám dokončit několik jízd, pak jsme ale žel zaznamenali problém s čidlem, což nám zabránilo dále pracovat na výkonnosti, proto jsme před obědem zastavili o něco dříve, abychom to opravili," přibližuje Shovlin.
"Stále máme z výkonnostního hlediska spoustu potíží, na nichž musíme pracovat. Pokračujeme ale v učení se s každou jízdou, což nás na druhou stranu zrychluje. Na zítřek máme v plánu rušný den, hodně práce na nastavení a první pohled na měkčí směsi pneumatik pro tento rok," dodává hlavní inženýr Mercedesu.
Ten během testů často dává najevo nespokojenost se svou výkonností, díky rozsáhlým zdrojům však na první závod obvykle bývá dobře připravený a během sezóny vůz dokáže vyvíjet rychleji než konkurence. Díky tomu patří i letos po velkých technických změnách mezi favority.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace