Mercedes zatím není moc spokojený s výsledky předsezónních testů. V nasbíraných datech obhájce mistrovského titulu pozoruje, že někteří soupeři jsou před ním.
George Russell včera zajel až čtvrtý nejrychlejší čas, na Ferrari mu scházelo 0,848 sekundy, jeho týmový kolega Lewis Hamilton jako nejpomalejší skončil až na 16. příčce. Tým byl průměrný i v ujeté vzdálenosti - s 594 km mu patřilo až osmé místo.
Výsledky testů jsou podle Russella opravdu záhadné, jak nové vozy postupně zrychlují: "Pozorujeme tam zajímavé věci, k tomu testování je. Některé týmy vypadají hodně rychle. Obzvlášť ten červený a oranžový se zdá být velmi, velmi konkurenceschopný," poukazuje na Ferrari a McLaren.
"Uvidíme tedy, co přinese zítřek a co s tím budeme moci udělat mezi tímto testem a Bahrajnem," přemítá mladý pilot, který u Mercedesu vystřídal Valtteriho Bottase. Tuší, že před sebou mají spoustu práce.
Jak na tom momentálně jsou? "Určitě nejsme vpředu, tím jsem si jistý. Vypadá to, že mají některé věci pod kontrolou. Zdají se být velmi silní s nízkým a vysokým množstvím paliva i s managementem pneumatik," poukazuje na silné stránky soupeřů.
"Kdo ví? Všichni se věnujeme odlišným programům, ale my z průměru všech odlišných jízd rozhodně víme, že momentálně ztrácíme. Počkejme si a uvidíme. Šampionát se nevyhrává během zimních testů v Barceloně. Rozhodně to ale zatím byly zajímavé první dva dny," popisuje Russell.
Hlavní inženýr Andrew Shovlin navíc přiznává potíže se spolehlivostí: "S Lewisem jsme zažili náročné dopoledne, když jsme měli problém se sběrem data. Opozdilo to náš start."
"A obecně jsme se trochu trápili s vyvážením. Část z toho souvisí s položkami nastavení, které jsme zkoušeli, část jde na vrub tvrdším pneumatikám, jež jsme dnes zkoušeli. Povedlo se nám dokončit několik jízd, pak jsme ale žel zaznamenali problém s čidlem, což nám zabránilo dále pracovat na výkonnosti, proto jsme před obědem zastavili o něco dříve, abychom to opravili," přibližuje Shovlin.
"Stále máme z výkonnostního hlediska spoustu potíží, na nichž musíme pracovat. Pokračujeme ale v učení se s každou jízdou, což nás na druhou stranu zrychluje. Na zítřek máme v plánu rušný den, hodně práce na nastavení a první pohled na měkčí směsi pneumatik pro tento rok," dodává hlavní inženýr Mercedesu.
Ten během testů často dává najevo nespokojenost se svou výkonností, díky rozsáhlým zdrojům však na první závod obvykle bývá dobře připravený a během sezóny vůz dokáže vyvíjet rychleji než konkurence. Díky tomu patří i letos po velkých technických změnách mezi favority.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.