Mercedes zatím není moc spokojený s výsledky předsezónních testů. V nasbíraných datech obhájce mistrovského titulu pozoruje, že někteří soupeři jsou před ním.
George Russell včera zajel až čtvrtý nejrychlejší čas, na Ferrari mu scházelo 0,848 sekundy, jeho týmový kolega Lewis Hamilton jako nejpomalejší skončil až na 16. příčce. Tým byl průměrný i v ujeté vzdálenosti - s 594 km mu patřilo až osmé místo.
Výsledky testů jsou podle Russella opravdu záhadné, jak nové vozy postupně zrychlují: "Pozorujeme tam zajímavé věci, k tomu testování je. Některé týmy vypadají hodně rychle. Obzvlášť ten červený a oranžový se zdá být velmi, velmi konkurenceschopný," poukazuje na Ferrari a McLaren.
"Uvidíme tedy, co přinese zítřek a co s tím budeme moci udělat mezi tímto testem a Bahrajnem," přemítá mladý pilot, který u Mercedesu vystřídal Valtteriho Bottase. Tuší, že před sebou mají spoustu práce.
Jak na tom momentálně jsou? "Určitě nejsme vpředu, tím jsem si jistý. Vypadá to, že mají některé věci pod kontrolou. Zdají se být velmi silní s nízkým a vysokým množstvím paliva i s managementem pneumatik," poukazuje na silné stránky soupeřů.
"Kdo ví? Všichni se věnujeme odlišným programům, ale my z průměru všech odlišných jízd rozhodně víme, že momentálně ztrácíme. Počkejme si a uvidíme. Šampionát se nevyhrává během zimních testů v Barceloně. Rozhodně to ale zatím byly zajímavé první dva dny," popisuje Russell.
Hlavní inženýr Andrew Shovlin navíc přiznává potíže se spolehlivostí: "S Lewisem jsme zažili náročné dopoledne, když jsme měli problém se sběrem data. Opozdilo to náš start."
"A obecně jsme se trochu trápili s vyvážením. Část z toho souvisí s položkami nastavení, které jsme zkoušeli, část jde na vrub tvrdším pneumatikám, jež jsme dnes zkoušeli. Povedlo se nám dokončit několik jízd, pak jsme ale žel zaznamenali problém s čidlem, což nám zabránilo dále pracovat na výkonnosti, proto jsme před obědem zastavili o něco dříve, abychom to opravili," přibližuje Shovlin.
"Stále máme z výkonnostního hlediska spoustu potíží, na nichž musíme pracovat. Pokračujeme ale v učení se s každou jízdou, což nás na druhou stranu zrychluje. Na zítřek máme v plánu rušný den, hodně práce na nastavení a první pohled na měkčí směsi pneumatik pro tento rok," dodává hlavní inženýr Mercedesu.
Ten během testů často dává najevo nespokojenost se svou výkonností, díky rozsáhlým zdrojům však na první závod obvykle bývá dobře připravený a během sezóny vůz dokáže vyvíjet rychleji než konkurence. Díky tomu patří i letos po velkých technických změnách mezi favority.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.