Aston Martin včera ukázal svou novou zbraň a jeho technický ředitel Andrew Green pohovořil o tom, jakým výzvám při jeho vývoji čelili a co očekává od výkonnosti vozů pro rok 2022.
"U AMR21 jsme toho převzali z předchozího auta spoustu, ale AMR22 je revolučním vozem. Využili jsme asi jen 10 auta z roku 2021, což je relativně málo. A pravidla nám přinášejí různé výzvy," odhaluje šéf řízení výroby Simon Cayzer.
Optimální výkonnost nových monopostů bude vycházet ze schopnosti provozovat monopost co nejníže vozovky, což posílí přísavný efekt nové 3D podlahy. Vozy budou jejím prostřednictvím generovat více přítlaku, o který přišly v důsledku různých omezení (zákaz deflektorů a křidélek před bočnicemi, zákaz foukání vzduchu skrz nápravy, zjednodušení křídel atd.) - to má však pozitivní dopad na čistější proudění vzduchu za vozem, což zlepší jízdu těsně za sebou a možnosti předjíždění.
"Z aerodynamického hlediska existuje několik výzev. To, že jde o vůz s přísavným efektem znamená, že vzdálenost od země je klíčová. Čím blíže k zemi s ním pojedete, tím více výkonnosti získáte. To uplatníte při nastavení, které zajistí tu nejvyšší výkonnost," popisuje Andrew Green.
"Skončíte u relativně tuhého vozu. Abyste si tedy udrželi tu polohu, blízkost k vozovce, piloti budou řídit něco, co se bude celkem podobat motokáře," přibližuje technický ředitel Aston Martinu.
"V oblasti aerodynamiky jsme celkem dost ztratili ve srovnání s vysoce vyvinutými vozy, které jsme měli v roce 2021. Tato auta nyní představují krok zpět, pokud jde o vývoj. Většina týmů na nich pracuje méně než rok. Předchozí generace se svým aerodynamickým konceptem měla za sebou mnoho let vývoje," pokračuje Green.
"Nyní očekáváme krok zpět, myslím si ale, že díky sklonu vývoje nebude trvat dlouho, než se my a všechny týmy překročí úrovně přítlaku, jež jsme pozorovali v roce 2021," očekává rychlý pokrok a pokles časů na kolo. Prozradil, že se jim během pouhých pár měsíců podařilo zvýšit výkonnost až o 50 %. Monoposty by obecně měly být zpočátku o něco pomalejší, v průběhu sezóny se však budou zlepšovat.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.