Šéf závodního týmu Aston Martin Otmar Szafnauer si považuje spolupráce se zkušeným jezdcem Sebastianem Vettelem. Ten letos sice vpředu nebyl moc často vidět, jezdil nekonzistentně a tu a tam chyboval, přesto jej označuje za skvělého.
Loni prožil Vettel u Ferrari mizernou sezónu a v Maranellu o něj ztratili zájem, německý pilot si před letošní sezónou našel místo u Aston Martinu (bývalý Racing Point), kde si zvykal nejen na nové auto, ale také na novou pohonnou jednotku.
Čtyřnásobný mistr světa svou nejlepší éru ve Formuli 1 prožil v letech 2010 - 2013 s Red Bullem, kdy ani jednou nenašel přemožitele. Letos ale nasbíral jen 43 bodů a mezi jezdci skončil až na 12. místě, těsně před svým týmovým kolegou Lancem Strollem. Nejlepšího výsledku zaznamenal letos v Ázerbájdžánu, kde skončil druhý.
Vedení si jeho výkonu cení: "Byl skvělý. Je to poctivý chlap - tvrdě pracuje, má skvělou pracovní morálku, nenechává kámen na kameni. Inženýři s ním rádi pracují, mechanici jej milují jako člověka, je zkrátka upřímný kluk. A to má dalekosáhlé dopady v životě," popisuje Szafnauer.
"Znám ho 15 let. Všichni o něm hovoří stejným způsobem jako já teď. Nebyl jsem překvapený, přesto mě potěšilo, že svými skutky potvrdil to, co jsem si myslel," pokračuje šéf Aston Martinu, který letos mezi konstruktéry obsadil až 7. příčku, zatímco loni byl čtvrtý.
Vettel přitom do sezóny vstoupil špatně, v prvních čtyřech velkých cenách se dostal maximálně na 13. pozici. Zlepšení přišlo až v Monaku, kde dojel pátý. "Trvalo mu to 4 závody, než poznal nás, auto, pohonné ústrojí. Od té doby odváděl dobrou práci," komentuje 57letý rodák z rumunského Semlacu.
"Myslím, že jeho největší předností jakožto závodního jezdce je zkrátka neúnavná práce na dalším a dalším zrychlování. Dělá to dokonce i v závodech. Po startu sleduje ostatní, jaké volí stopy, a v dalším průběhu zkouší zrychlit, více šetřit pneumatiky nebo udělat cokoliv, co musíte. Pro mě to je jeho nejlepší stránkou," chválí Szafnauer.
Vettel sice nejezdil letos příliš konzistentně, na jeho obranu je však třeba dodat, že neměl k dispozici tu nejlepší techniku. Na vůz AMR21 těžce dopadla změna pravidel v oblasti podlahy a tým měl omezené prostředky na jeho další úpravy a vývoj.
Německý jezdec přesto na jedno prvenství dosáhl: stal se nejlepším 'předjížděčem,' když během roku na dráze úspěšně zdolal 132 soupeřů. Nejblíže mu v této statistice byl Fernando Alonso, jenž zaznamenal o 4 předjížděcí manévry méně. Dlužno říci, že takových čísel by piloti startující z předních pozic na roštu sotva mohli dosáhnout.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.