Šéf závodního týmu Aston Martin Otmar Szafnauer si považuje spolupráce se zkušeným jezdcem Sebastianem Vettelem. Ten letos sice vpředu nebyl moc často vidět, jezdil nekonzistentně a tu a tam chyboval, přesto jej označuje za skvělého.
Loni prožil Vettel u Ferrari mizernou sezónu a v Maranellu o něj ztratili zájem, německý pilot si před letošní sezónou našel místo u Aston Martinu (bývalý Racing Point), kde si zvykal nejen na nové auto, ale také na novou pohonnou jednotku.
Čtyřnásobný mistr světa svou nejlepší éru ve Formuli 1 prožil v letech 2010 - 2013 s Red Bullem, kdy ani jednou nenašel přemožitele. Letos ale nasbíral jen 43 bodů a mezi jezdci skončil až na 12. místě, těsně před svým týmovým kolegou Lancem Strollem. Nejlepšího výsledku zaznamenal letos v Ázerbájdžánu, kde skončil druhý.
Vedení si jeho výkonu cení: "Byl skvělý. Je to poctivý chlap - tvrdě pracuje, má skvělou pracovní morálku, nenechává kámen na kameni. Inženýři s ním rádi pracují, mechanici jej milují jako člověka, je zkrátka upřímný kluk. A to má dalekosáhlé dopady v životě," popisuje Szafnauer.
"Znám ho 15 let. Všichni o něm hovoří stejným způsobem jako já teď. Nebyl jsem překvapený, přesto mě potěšilo, že svými skutky potvrdil to, co jsem si myslel," pokračuje šéf Aston Martinu, který letos mezi konstruktéry obsadil až 7. příčku, zatímco loni byl čtvrtý.
Vettel přitom do sezóny vstoupil špatně, v prvních čtyřech velkých cenách se dostal maximálně na 13. pozici. Zlepšení přišlo až v Monaku, kde dojel pátý. "Trvalo mu to 4 závody, než poznal nás, auto, pohonné ústrojí. Od té doby odváděl dobrou práci," komentuje 57letý rodák z rumunského Semlacu.
"Myslím, že jeho největší předností jakožto závodního jezdce je zkrátka neúnavná práce na dalším a dalším zrychlování. Dělá to dokonce i v závodech. Po startu sleduje ostatní, jaké volí stopy, a v dalším průběhu zkouší zrychlit, více šetřit pneumatiky nebo udělat cokoliv, co musíte. Pro mě to je jeho nejlepší stránkou," chválí Szafnauer.
Vettel sice nejezdil letos příliš konzistentně, na jeho obranu je však třeba dodat, že neměl k dispozici tu nejlepší techniku. Na vůz AMR21 těžce dopadla změna pravidel v oblasti podlahy a tým měl omezené prostředky na jeho další úpravy a vývoj.
Německý jezdec přesto na jedno prvenství dosáhl: stal se nejlepším 'předjížděčem,' když během roku na dráze úspěšně zdolal 132 soupeřů. Nejblíže mu v této statistice byl Fernando Alonso, jenž zaznamenal o 4 předjížděcí manévry méně. Dlužno říci, že takových čísel by piloti startující z předních pozic na roštu sotva mohli dosáhnout.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.