Šéf závodního týmu Aston Martin Otmar Szafnauer si považuje spolupráce se zkušeným jezdcem Sebastianem Vettelem. Ten letos sice vpředu nebyl moc často vidět, jezdil nekonzistentně a tu a tam chyboval, přesto jej označuje za skvělého.
Loni prožil Vettel u Ferrari mizernou sezónu a v Maranellu o něj ztratili zájem, německý pilot si před letošní sezónou našel místo u Aston Martinu (bývalý Racing Point), kde si zvykal nejen na nové auto, ale také na novou pohonnou jednotku.
Čtyřnásobný mistr světa svou nejlepší éru ve Formuli 1 prožil v letech 2010 - 2013 s Red Bullem, kdy ani jednou nenašel přemožitele. Letos ale nasbíral jen 43 bodů a mezi jezdci skončil až na 12. místě, těsně před svým týmovým kolegou Lancem Strollem. Nejlepšího výsledku zaznamenal letos v Ázerbájdžánu, kde skončil druhý.
Vedení si jeho výkonu cení: "Byl skvělý. Je to poctivý chlap - tvrdě pracuje, má skvělou pracovní morálku, nenechává kámen na kameni. Inženýři s ním rádi pracují, mechanici jej milují jako člověka, je zkrátka upřímný kluk. A to má dalekosáhlé dopady v životě," popisuje Szafnauer.
"Znám ho 15 let. Všichni o něm hovoří stejným způsobem jako já teď. Nebyl jsem překvapený, přesto mě potěšilo, že svými skutky potvrdil to, co jsem si myslel," pokračuje šéf Aston Martinu, který letos mezi konstruktéry obsadil až 7. příčku, zatímco loni byl čtvrtý.
Vettel přitom do sezóny vstoupil špatně, v prvních čtyřech velkých cenách se dostal maximálně na 13. pozici. Zlepšení přišlo až v Monaku, kde dojel pátý. "Trvalo mu to 4 závody, než poznal nás, auto, pohonné ústrojí. Od té doby odváděl dobrou práci," komentuje 57letý rodák z rumunského Semlacu.
"Myslím, že jeho největší předností jakožto závodního jezdce je zkrátka neúnavná práce na dalším a dalším zrychlování. Dělá to dokonce i v závodech. Po startu sleduje ostatní, jaké volí stopy, a v dalším průběhu zkouší zrychlit, více šetřit pneumatiky nebo udělat cokoliv, co musíte. Pro mě to je jeho nejlepší stránkou," chválí Szafnauer.
Vettel sice nejezdil letos příliš konzistentně, na jeho obranu je však třeba dodat, že neměl k dispozici tu nejlepší techniku. Na vůz AMR21 těžce dopadla změna pravidel v oblasti podlahy a tým měl omezené prostředky na jeho další úpravy a vývoj.
Německý jezdec přesto na jedno prvenství dosáhl: stal se nejlepším 'předjížděčem,' když během roku na dráze úspěšně zdolal 132 soupeřů. Nejblíže mu v této statistice byl Fernando Alonso, jenž zaznamenal o 4 předjížděcí manévry méně. Dlužno říci, že takových čísel by piloti startující z předních pozic na roštu sotva mohli dosáhnout.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.