Mercedes už nemá "abnormální" náskok v maximálních rychlostech jako dříve, těší šéfa Red Bullu Christiana Hornera, poté, co se ve Formuli 1 rozvířila kauza kolem flexibilních zadních křídel. Ta si Mezinárodní automobilová federace (FIA) nyní více hlídá.
Vyrovnaný souboj o konstruktérský titul je letos doprovázen zákulisními třenicemi i mimo trať. Red Bull nedávno zpochybnil legálnost zadního křídla Mercedesu, které se podle něj příliš prohýbá a jeho vůz díky tomu získává nefér výhodu na rovinkách.
Lewis Hamilton byl za nelegální křídlo penalizován v Brazílii, na vině ale tehdy byly dva uvolněné šroubky, kvůli kterým se DRS klapka otevírala o 0,2 mm více, než je přípustné. Podle Tota Wolffa se křídlo během kvalifikace samo pokazilo a protest soupeře jej velmi naštval: "Myslím, že jsem byl vždy hodně diplomatický v tom, jak jsem o věcech jednal. Ale diplomacie dnes skončila!"
Jeho protějšek u Red Bullu poukazoval na to, že o nadměrném průhybu svědčí značky na zadním křídle, dle šéfa Mercedesu však viděl "ducha." FIA si na kauzu posvítila a v Kataru důkladněji kontrolovala flexibilitu klapek zadního křídla, aby případně přišla s přísnějšími zátěžovými testy. Stříbrné šípy kontrolou prošly a pravidla se zatím nemění.
Horner si však pochvaluje změnu, ke které došlo: "V posledních závodech jsme [u Mercedesu] pozorovali abnormální rychlost na rovinkách. Fakt, že Toto [Wolff] poukazoval na to, že jsme získali na rovinkách, když se nic nezměnilo..."
"Je ale povzbuzující, že to bylo poprvé od závodu v Silverstone, co jsme se dokázali vyrovnat jejich rychlosti na rovinkách a exponenciálnímu nárůstu v posledních závodech," těší šéfa Red Bullu po poslední Velké ceně Kataru, v níž dojel Max Verstappen druhý za Lewisem Hamiltonem.
To, že se FIA začala více věnovat zadním křídlům, pode něj přispělo ke změně situace: "Mám radost z toho, že vidím, jak dobře na to dbají. Pevně věřím, že představené testy by měly narušit jakoukoliv schopnost obcházet pravidla."
Podle Mercedesu se u nich samozřejmě nic nezměnilo. "Ukázali nějaká data nebo fotografie, které se týkají výkonnosti na rovinkách? Šlo o trať, která není tak citlivá na výkon a je podle mě zajímavé, že odvedli dobrou práci: jejich rychlost na rovinkách s velkým křídlem je stejná jako naše. Takže jo, mám radost z toho, že mají radost," popisuje Wolff.
V Kataru Hamilton jezdil se starším motorem č. 4, který již má pár set kilometrů za sebou. Výkonnou "brazilskou" verzi si nechává pro finální část letošní napínavé sezóny, v níž 2 závody před koncem ztrácí na Verstappena 8 bodů.
"Pojďme do Saúdské Arábie, možná zas uslyšíme nějaké komentáře. Já se už nemíním zabývat dalšími debatami, které vzniknou. Rozhodl jsem za sebe a za tým, že již nebudeme komentovat veškeré fámy, které kolem toho vzniknou," dodává rezolutně šéf Mercedesu.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.