V třetím sprintovém formátu závodních víkendů dokázal zvítězit Valtteri Bottas, který tak odstartuje do zítřejšího závodu z první pozice. V těsném závěsu za ním se umístil Max Verstappen, třetí skončil Carlos Sainz, ten už ale ztrácel necelých 19 vteřin. Hamilton se po fantastické jízdě dokázal prodrat startovním polem a skončil na páté pozici.
Krom Silverstonu a Monzy se sprintový formát závodních víkendů zkouší i v Brazílii, což je třetí a zároveň poslední okruh této sezony, kde tento formát můžeme vidět.
Již před začátkem jsme mohli pozorovat mix pneumatik u jednotlivých jezdců, jelikož se do sprintu vydalo hned 9 závodníků na nejměkčí směsi, ostatní na směsi žlutě označené, mezi nimi byl i Verstappen nebo Hamilton, který díky diskvalifikaci ze včerejší kvalifikace startoval až z poslední pozice.
Jezdcům na červené směsi se start opravdu vydařil, jelikož Bottas měl výtečný start a posunul se hned na 1. příčku. Před Verstappena se rázem dostal i Sainz, který také startoval na nejměkčí směsi, ale Verstappen si o necelé kolo vzal svoji pozici zpět. Problémy po startu bohužel potkaly Kimiho Raikkonena, ten se v první zatáčce dostal do nešťastné kolize a propadnul se až na poslední příčku.
LAP 2/24The Alfa Romeos make contact as the second lap begins 😭Giovinazzi remains P11, but Raikkonen plummets to P20#BrazilGP 🇧🇷 #F1Sprint pic.twitter.com/609FHqGBem
— Formula 1 (@F1) November 13, 2021Kdo se ale prokousával polem byl Lewis Hamilton, ten se v 8. kole dokázal dostat již na dvanáctou příčku a postupoval čím dál více. Dařilo se i jeho týmovému kolegovi, jelikož Bottas dokázal Verstappenovi odskočit na necelé dvě vteřiny.
Až na duo prvních prvních jezdců bylo v 10. okruhu startovní pole stále sjeté. Bottas s Verstappenem dokázali třetímu Sainzovi poodjet o více než 10 vteřin a určitě tomu nepomáhal fakt, že si Španěl stěžoval na rychlé opotřebovávání jeho pneumatik.
V 16. kole se Verstappen dokázal dostat do dosahu systému DRS, což znamená, že jeho ztráta na Bottase klesla pod 1 vteřinu. Nastala tedy těsná bitva o start z prvního místo v zítřejším závodě. Na koho si ale jezdci museli dávat pozor byl Hamilton, protože ten byl v tento moment na 7. místě a svou ztrátu stále stahoval. Potvrzuje to i fakt, že se o pár kol později dokázal dostat i před Leclerca.
LAP 18/24Started P20, now P7 🔥Hamilton dispatches Vettel, Ocon and Gasly on consecutive laps#BrazilGP 🇧🇷 #F1Sprint pic.twitter.com/KrEvbeYORY
— Formula 1 (@F1) November 13, 2021Zbývala poslední tři kola dnešního sprintu, nad okruhem v São Paula se začala hnát mračna a Pérez se začínal stále více dotahovat na třetího Sainze, ale Španěl si stále držel náskok 7 desetin, což mu přineslo navrch 1 bod.
Před ním na druhém místě skončil s náskokem necelých 19 vteřin Max Verstappen a do zítřejšího závodu jako první vystartuje Valtteri Bottas. Kdo ale zažil stíhací jízdu byl Lewis Hamilton, ten se z poslední příčky dostal až na 5. místo.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.