V třetím sprintovém formátu závodních víkendů dokázal zvítězit Valtteri Bottas, který tak odstartuje do zítřejšího závodu z první pozice. V těsném závěsu za ním se umístil Max Verstappen, třetí skončil Carlos Sainz, ten už ale ztrácel necelých 19 vteřin. Hamilton se po fantastické jízdě dokázal prodrat startovním polem a skončil na páté pozici.
Krom Silverstonu a Monzy se sprintový formát závodních víkendů zkouší i v Brazílii, což je třetí a zároveň poslední okruh této sezony, kde tento formát můžeme vidět.
Již před začátkem jsme mohli pozorovat mix pneumatik u jednotlivých jezdců, jelikož se do sprintu vydalo hned 9 závodníků na nejměkčí směsi, ostatní na směsi žlutě označené, mezi nimi byl i Verstappen nebo Hamilton, který díky diskvalifikaci ze včerejší kvalifikace startoval až z poslední pozice.
Jezdcům na červené směsi se start opravdu vydařil, jelikož Bottas měl výtečný start a posunul se hned na 1. příčku. Před Verstappena se rázem dostal i Sainz, který také startoval na nejměkčí směsi, ale Verstappen si o necelé kolo vzal svoji pozici zpět. Problémy po startu bohužel potkaly Kimiho Raikkonena, ten se v první zatáčce dostal do nešťastné kolize a propadnul se až na poslední příčku.
LAP 2/24The Alfa Romeos make contact as the second lap begins 😭Giovinazzi remains P11, but Raikkonen plummets to P20#BrazilGP 🇧🇷 #F1Sprint pic.twitter.com/609FHqGBem
— Formula 1 (@F1) November 13, 2021Kdo se ale prokousával polem byl Lewis Hamilton, ten se v 8. kole dokázal dostat již na dvanáctou příčku a postupoval čím dál více. Dařilo se i jeho týmovému kolegovi, jelikož Bottas dokázal Verstappenovi odskočit na necelé dvě vteřiny.
Až na duo prvních prvních jezdců bylo v 10. okruhu startovní pole stále sjeté. Bottas s Verstappenem dokázali třetímu Sainzovi poodjet o více než 10 vteřin a určitě tomu nepomáhal fakt, že si Španěl stěžoval na rychlé opotřebovávání jeho pneumatik.
V 16. kole se Verstappen dokázal dostat do dosahu systému DRS, což znamená, že jeho ztráta na Bottase klesla pod 1 vteřinu. Nastala tedy těsná bitva o start z prvního místo v zítřejším závodě. Na koho si ale jezdci museli dávat pozor byl Hamilton, protože ten byl v tento moment na 7. místě a svou ztrátu stále stahoval. Potvrzuje to i fakt, že se o pár kol později dokázal dostat i před Leclerca.
LAP 18/24Started P20, now P7 🔥Hamilton dispatches Vettel, Ocon and Gasly on consecutive laps#BrazilGP 🇧🇷 #F1Sprint pic.twitter.com/KrEvbeYORY
— Formula 1 (@F1) November 13, 2021Zbývala poslední tři kola dnešního sprintu, nad okruhem v São Paula se začala hnát mračna a Pérez se začínal stále více dotahovat na třetího Sainze, ale Španěl si stále držel náskok 7 desetin, což mu přineslo navrch 1 bod.
Před ním na druhém místě skončil s náskokem necelých 19 vteřin Max Verstappen a do zítřejšího závodu jako první vystartuje Valtteri Bottas. Kdo ale zažil stíhací jízdu byl Lewis Hamilton, ten se z poslední příčky dostal až na 5. místo.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.