V třetím sprintovém formátu závodních víkendů dokázal zvítězit Valtteri Bottas, který tak odstartuje do zítřejšího závodu z první pozice. V těsném závěsu za ním se umístil Max Verstappen, třetí skončil Carlos Sainz, ten už ale ztrácel necelých 19 vteřin. Hamilton se po fantastické jízdě dokázal prodrat startovním polem a skončil na páté pozici.
Krom Silverstonu a Monzy se sprintový formát závodních víkendů zkouší i v Brazílii, což je třetí a zároveň poslední okruh této sezony, kde tento formát můžeme vidět.
Již před začátkem jsme mohli pozorovat mix pneumatik u jednotlivých jezdců, jelikož se do sprintu vydalo hned 9 závodníků na nejměkčí směsi, ostatní na směsi žlutě označené, mezi nimi byl i Verstappen nebo Hamilton, který díky diskvalifikaci ze včerejší kvalifikace startoval až z poslední pozice.
Jezdcům na červené směsi se start opravdu vydařil, jelikož Bottas měl výtečný start a posunul se hned na 1. příčku. Před Verstappena se rázem dostal i Sainz, který také startoval na nejměkčí směsi, ale Verstappen si o necelé kolo vzal svoji pozici zpět. Problémy po startu bohužel potkaly Kimiho Raikkonena, ten se v první zatáčce dostal do nešťastné kolize a propadnul se až na poslední příčku.
LAP 2/24The Alfa Romeos make contact as the second lap begins 😭Giovinazzi remains P11, but Raikkonen plummets to P20#BrazilGP 🇧🇷 #F1Sprint pic.twitter.com/609FHqGBem
— Formula 1 (@F1) November 13, 2021Kdo se ale prokousával polem byl Lewis Hamilton, ten se v 8. kole dokázal dostat již na dvanáctou příčku a postupoval čím dál více. Dařilo se i jeho týmovému kolegovi, jelikož Bottas dokázal Verstappenovi odskočit na necelé dvě vteřiny.
Až na duo prvních prvních jezdců bylo v 10. okruhu startovní pole stále sjeté. Bottas s Verstappenem dokázali třetímu Sainzovi poodjet o více než 10 vteřin a určitě tomu nepomáhal fakt, že si Španěl stěžoval na rychlé opotřebovávání jeho pneumatik.
V 16. kole se Verstappen dokázal dostat do dosahu systému DRS, což znamená, že jeho ztráta na Bottase klesla pod 1 vteřinu. Nastala tedy těsná bitva o start z prvního místo v zítřejším závodě. Na koho si ale jezdci museli dávat pozor byl Hamilton, protože ten byl v tento moment na 7. místě a svou ztrátu stále stahoval. Potvrzuje to i fakt, že se o pár kol později dokázal dostat i před Leclerca.
LAP 18/24Started P20, now P7 🔥Hamilton dispatches Vettel, Ocon and Gasly on consecutive laps#BrazilGP 🇧🇷 #F1Sprint pic.twitter.com/KrEvbeYORY
— Formula 1 (@F1) November 13, 2021Zbývala poslední tři kola dnešního sprintu, nad okruhem v São Paula se začala hnát mračna a Pérez se začínal stále více dotahovat na třetího Sainze, ale Španěl si stále držel náskok 7 desetin, což mu přineslo navrch 1 bod.
Před ním na druhém místě skončil s náskokem necelých 19 vteřin Max Verstappen a do zítřejšího závodu jako první vystartuje Valtteri Bottas. Kdo ale zažil stíhací jízdu byl Lewis Hamilton, ten se z poslední příčky dostal až na 5. místo.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.