V třetím sprintovém formátu závodních víkendů dokázal zvítězit Valtteri Bottas, který tak odstartuje do zítřejšího závodu z první pozice. V těsném závěsu za ním se umístil Max Verstappen, třetí skončil Carlos Sainz, ten už ale ztrácel necelých 19 vteřin. Hamilton se po fantastické jízdě dokázal prodrat startovním polem a skončil na páté pozici.
Krom Silverstonu a Monzy se sprintový formát závodních víkendů zkouší i v Brazílii, což je třetí a zároveň poslední okruh této sezony, kde tento formát můžeme vidět.
Již před začátkem jsme mohli pozorovat mix pneumatik u jednotlivých jezdců, jelikož se do sprintu vydalo hned 9 závodníků na nejměkčí směsi, ostatní na směsi žlutě označené, mezi nimi byl i Verstappen nebo Hamilton, který díky diskvalifikaci ze včerejší kvalifikace startoval až z poslední pozice.
Jezdcům na červené směsi se start opravdu vydařil, jelikož Bottas měl výtečný start a posunul se hned na 1. příčku. Před Verstappena se rázem dostal i Sainz, který také startoval na nejměkčí směsi, ale Verstappen si o necelé kolo vzal svoji pozici zpět. Problémy po startu bohužel potkaly Kimiho Raikkonena, ten se v první zatáčce dostal do nešťastné kolize a propadnul se až na poslední příčku.
LAP 2/24The Alfa Romeos make contact as the second lap begins 😭Giovinazzi remains P11, but Raikkonen plummets to P20#BrazilGP 🇧🇷 #F1Sprint pic.twitter.com/609FHqGBem
— Formula 1 (@F1) November 13, 2021Kdo se ale prokousával polem byl Lewis Hamilton, ten se v 8. kole dokázal dostat již na dvanáctou příčku a postupoval čím dál více. Dařilo se i jeho týmovému kolegovi, jelikož Bottas dokázal Verstappenovi odskočit na necelé dvě vteřiny.
Až na duo prvních prvních jezdců bylo v 10. okruhu startovní pole stále sjeté. Bottas s Verstappenem dokázali třetímu Sainzovi poodjet o více než 10 vteřin a určitě tomu nepomáhal fakt, že si Španěl stěžoval na rychlé opotřebovávání jeho pneumatik.
V 16. kole se Verstappen dokázal dostat do dosahu systému DRS, což znamená, že jeho ztráta na Bottase klesla pod 1 vteřinu. Nastala tedy těsná bitva o start z prvního místo v zítřejším závodě. Na koho si ale jezdci museli dávat pozor byl Hamilton, protože ten byl v tento moment na 7. místě a svou ztrátu stále stahoval. Potvrzuje to i fakt, že se o pár kol později dokázal dostat i před Leclerca.
LAP 18/24Started P20, now P7 🔥Hamilton dispatches Vettel, Ocon and Gasly on consecutive laps#BrazilGP 🇧🇷 #F1Sprint pic.twitter.com/KrEvbeYORY
— Formula 1 (@F1) November 13, 2021Zbývala poslední tři kola dnešního sprintu, nad okruhem v São Paula se začala hnát mračna a Pérez se začínal stále více dotahovat na třetího Sainze, ale Španěl si stále držel náskok 7 desetin, což mu přineslo navrch 1 bod.
Před ním na druhém místě skončil s náskokem necelých 19 vteřin Max Verstappen a do zítřejšího závodu jako první vystartuje Valtteri Bottas. Kdo ale zažil stíhací jízdu byl Lewis Hamilton, ten se z poslední příčky dostal až na 5. místo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.