Red Bull od příštího roku přebírá výrobu pohonných jednotek Hondy ve Formuli 1, po 4 letech však bude muset přijít s jiným řešením své současné situace.
Rakouská stáj miliardáře Dietricha Mateschitze čelila po překvapivém rozhodnutí Hondy opustit svět F1 neblahé situaci - kde vzít motor pro své monoposty? Mercedes ani Ferrari jim ty své poskytnout nechtěli a Red Bull se k Renaultu, se kterým se po časté kritice vztahy vyhrotili, vracet nechtěl.
Nakonec se ale s Japonci domluvil, že převezme výrobu pohonných jednotek a s jejich podporou je přesune do nového zázemí ve své továrně v Milton Keynes. Spolupráce pod hlavičkou oddělení Red Bull Powertrains ovšem nepotrvá věčně.
Práva na využívání duševního vlastnictví Hondy skončí v roce 2026. "Je to pravda, nebudou je moci využívat," odpovídá šéf Masaši Jamamoto na dotaz ke konkrétnímu datu.
Red Bull tedy bude do roku 2025 vyrábět a provádět nejnutnější vývoj a úpravy pohonné jednotky Hondy (např. kvůli změnám v palivu), poté podpora a souhlas japonského výrobce s využíváním jeho duševního vlastnictví skončí.
"Musí to tak být. Potřebují ty informace pro stavbu, udržování a nákup dílů pro samotné motory," pokračuje Jamamoto. Proč však chce Honda sáhnout ke tvrdé stopce?
K odebrání práv na využívání jejího duševního vlastnictví může být spekulace, že se Red Bull před zavedením nových motorů v F1 může spojit s jiným výrobcem - nejčastěji se hovoří o Volkswagenu.
Nebojí se Honda toho, že ke koncernu prosáknout citlivé informace o jejich motoru? "To, že musíte a máte možnost vidět tyto informace ještě neznamená, že si dokážete sami zkonstruovat motor," odpovídá Jamamoto.
Red Bull poháněný Hondou letos bojuje o titul s Mercedesem. Ten má před Velkou cenou Spojených států mezi konstruktéry náskok 36 bodů, ale mezi jezdci vede o 6 bodů Max Verstappen před Lewisem Hamiltonem. Do konce sezóny přitom zbývá odjet ještě šest závodů.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.