Kimi Raikkonen je nejstarším pilotem v současné Formuli 1. Finský závodník debutoval v královské třídě motorsportu během sezony 2001, přičemž nyní vybral za všechna ta léta svůj nejoblíbenější monopost.
A asi málokoho překvapí, že jde o Ferrari z roku 2007, se kterým získal Raikkonen svůj jediný mistrovský titul. Koneckonců asi všichni máme ještě v živé paměti strhující finále této sezony, v němž se o titulu rozhodovalo v úplně posledním závodě. Navíc hned mezi třemi jezdci. Na stejnou úroveň však Kimi staví ještě McLaren, který řídil v roce 2005. Tehdy bojoval rodák z Espoo o mistrovskou korunu proti Fernandu Alonsovi.
„Pro mě je nejoblíbenější vůz ten z roku 2007, se kterým jsme vyhráli, případně ten z roku 2005. Ale když se nad tím zamyslím, tak ani auto z roku 2006 nebylo špatné. Řídilo se dobře, jenže pohonná jednotka tehdy nebyla zrovna nejlepší. Byla tu ale zase konkurence mezi pneumatikami, každý mohl říct, co mu vyhovuje. Byly to dobré bitvy, rád na to vzpomínám," přemítá Kimi.
A jaký je podle finského závodníka rozdíl mezi F1, ve které před lety začínal a tou nynější? Současný pilot Alfy Romeo si všímá, že dnes záleží na každém detailu mnohem víc než dřív. To je podle něj hlavní změna, které všichni zainteresovaní čelí.
„Máme větší zázemí, je tu více členů týmů, jiné motory... Celkově bych řekl, že na každém detailu teď záleží mnohem víc než v době, kdy jsem byl mladý a ve Formuli 1 debutoval. Mění se i pravidla, některé vozy jsou rychlejší, jiné pomalejší. Ale abych byl upřímný, v autě ten rozdíl moc nepocítíte. Tam je to totéž. Rozdíl je vidět hlavně na stopkách."
A byla podle Raikkonena F1 ze začátku tisíciletí lepší než ta současná? „Vozy se hodně změnily, to je bez debat. Aktuálně jsou velké a dost těžké. Je jasné, že kdybychom teď nárazově pilotovali něco z roku 2000, byly by ty pocity úplně jiné. Ale paměť vás klame a s přibývajícím časem vám vše splývá. Bylo to každopádně o dost jiné, ale jestli lepší? To vám říct nedokážu," uzavírá šampion z roku 2007.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.