Kimi Raikkonen je nejstarším pilotem v současné Formuli 1. Finský závodník debutoval v královské třídě motorsportu během sezony 2001, přičemž nyní vybral za všechna ta léta svůj nejoblíbenější monopost.
A asi málokoho překvapí, že jde o Ferrari z roku 2007, se kterým získal Raikkonen svůj jediný mistrovský titul. Koneckonců asi všichni máme ještě v živé paměti strhující finále této sezony, v němž se o titulu rozhodovalo v úplně posledním závodě. Navíc hned mezi třemi jezdci. Na stejnou úroveň však Kimi staví ještě McLaren, který řídil v roce 2005. Tehdy bojoval rodák z Espoo o mistrovskou korunu proti Fernandu Alonsovi.
„Pro mě je nejoblíbenější vůz ten z roku 2007, se kterým jsme vyhráli, případně ten z roku 2005. Ale když se nad tím zamyslím, tak ani auto z roku 2006 nebylo špatné. Řídilo se dobře, jenže pohonná jednotka tehdy nebyla zrovna nejlepší. Byla tu ale zase konkurence mezi pneumatikami, každý mohl říct, co mu vyhovuje. Byly to dobré bitvy, rád na to vzpomínám," přemítá Kimi.
A jaký je podle finského závodníka rozdíl mezi F1, ve které před lety začínal a tou nynější? Současný pilot Alfy Romeo si všímá, že dnes záleží na každém detailu mnohem víc než dřív. To je podle něj hlavní změna, které všichni zainteresovaní čelí.
„Máme větší zázemí, je tu více členů týmů, jiné motory... Celkově bych řekl, že na každém detailu teď záleží mnohem víc než v době, kdy jsem byl mladý a ve Formuli 1 debutoval. Mění se i pravidla, některé vozy jsou rychlejší, jiné pomalejší. Ale abych byl upřímný, v autě ten rozdíl moc nepocítíte. Tam je to totéž. Rozdíl je vidět hlavně na stopkách."
A byla podle Raikkonena F1 ze začátku tisíciletí lepší než ta současná? „Vozy se hodně změnily, to je bez debat. Aktuálně jsou velké a dost těžké. Je jasné, že kdybychom teď nárazově pilotovali něco z roku 2000, byly by ty pocity úplně jiné. Ale paměť vás klame a s přibývajícím časem vám vše splývá. Bylo to každopádně o dost jiné, ale jestli lepší? To vám říct nedokážu," uzavírá šampion z roku 2007.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.