Red Bull čelí podle svého konstruktéra Adriana Neweyho v zákulisí politikaření a lobování proti jejich monopostu, zejména ze strany Mercedesu, který chce letos ze všech sil obhájit mistrovský titul.
"Frekvence a intenzita" různých požadavků a dotazů na to, zda vůz Red Bullu vyhovuje pravidlům během letošní mistrovské bitvy se Stříbrnými šípy je podle Neweyho "docela vypovídající."
FIA v první části sezóny již vydala několik technických směrnic, které měly rakouský tým zpomalit. Týkaly se například ohebnosti zadních křídel nebo vybavení a procedur během zastávek v boxech, tedy v oblasti, ve kterých má stáj z Milton Keynes navrch.
"Pokud si například vezmete ten problém se zadním křídlem, tak jsme rozhodně nebyli jediným týmem, který s tím měl potíž. Ale když Mercedes kolem toho spustil povyk, tak jim vůbec nedělalo starosti to, co dělá Alfa," poukazuje Newey na příklad soupeřů, jimž se křídla prohýbala úplně stejně.
"Dělalo jim starosti jen to, jestli z toho získáváme nějaký užitek, což se nedělo, akorát s tím byly spojeny náklady na změnu toho dílu, což nám samozřejmě uškodilo," pokračuje slavný britský konstruktér závodních monopostů.
"Je to však skvělé svědectví o hloubce našeho týmu, který dokáže odpovídat na změny. A je velkým příkladem toho, že když jsme zatlačeni do kouta, tak se z něj dokážeme dostat do boje a pokračovat se stejnou konkurenceschopností," vyzdvihuje Newey kladné stránky zákulisních tahanic.
S těmi má ostatně zkušenosti i z předchozí dekády, v níž získal čtyři konstruktérské tituly za sebou. V čem je to podle něj nyní jiné? "V mnoha směrech jde o kompliment směrem k našemu týmu, když jsme pod takovým drobnohledem ostatních. Zažívali jsme to dříve, akorát si nepamatuji, že by šlo o takovou úroveň zákulisního politikaření a lobování proti našemu vozu."
"Když se ohlédnete zpět do let 2010 a 2011, kdy jsme prozkoumávali aeroelasticitu, tak jsme tehdy byli pod neustálým dohledem a přizpůsobili se každé změně v pravidlech. Už jsme dřív byli v podobné situaci během bojů o šampionát s Ferrari. Ty také zahrnovaly nějaké výkřiky kvůli flexibilitě karosérie," vzpomíná Newey.
Red Bull se před letní přestávkou propadl na druhou příčku v šampionátu za Mercedes, který má před ním náskok 12 bodů. Max Verstappen totiž v posledních dvou závodech získal jen pět bodů, zatímco Lewis Hamilton si jich připsal 45. Oba týmy se zároveň ve svých továrnách věnují závodům ve zbrojení, když kromě přípravy nové generace vozů pro sezónu 2022 stále vyvíjejí i letošní monopost.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.