Red Bull čelí podle svého konstruktéra Adriana Neweyho v zákulisí politikaření a lobování proti jejich monopostu, zejména ze strany Mercedesu, který chce letos ze všech sil obhájit mistrovský titul.
"Frekvence a intenzita" různých požadavků a dotazů na to, zda vůz Red Bullu vyhovuje pravidlům během letošní mistrovské bitvy se Stříbrnými šípy je podle Neweyho "docela vypovídající."
FIA v první části sezóny již vydala několik technických směrnic, které měly rakouský tým zpomalit. Týkaly se například ohebnosti zadních křídel nebo vybavení a procedur během zastávek v boxech, tedy v oblasti, ve kterých má stáj z Milton Keynes navrch.
"Pokud si například vezmete ten problém se zadním křídlem, tak jsme rozhodně nebyli jediným týmem, který s tím měl potíž. Ale když Mercedes kolem toho spustil povyk, tak jim vůbec nedělalo starosti to, co dělá Alfa," poukazuje Newey na příklad soupeřů, jimž se křídla prohýbala úplně stejně.
"Dělalo jim starosti jen to, jestli z toho získáváme nějaký užitek, což se nedělo, akorát s tím byly spojeny náklady na změnu toho dílu, což nám samozřejmě uškodilo," pokračuje slavný britský konstruktér závodních monopostů.
"Je to však skvělé svědectví o hloubce našeho týmu, který dokáže odpovídat na změny. A je velkým příkladem toho, že když jsme zatlačeni do kouta, tak se z něj dokážeme dostat do boje a pokračovat se stejnou konkurenceschopností," vyzdvihuje Newey kladné stránky zákulisních tahanic.
S těmi má ostatně zkušenosti i z předchozí dekády, v níž získal čtyři konstruktérské tituly za sebou. V čem je to podle něj nyní jiné? "V mnoha směrech jde o kompliment směrem k našemu týmu, když jsme pod takovým drobnohledem ostatních. Zažívali jsme to dříve, akorát si nepamatuji, že by šlo o takovou úroveň zákulisního politikaření a lobování proti našemu vozu."
"Když se ohlédnete zpět do let 2010 a 2011, kdy jsme prozkoumávali aeroelasticitu, tak jsme tehdy byli pod neustálým dohledem a přizpůsobili se každé změně v pravidlech. Už jsme dřív byli v podobné situaci během bojů o šampionát s Ferrari. Ty také zahrnovaly nějaké výkřiky kvůli flexibilitě karosérie," vzpomíná Newey.
Red Bull se před letní přestávkou propadl na druhou příčku v šampionátu za Mercedes, který má před ním náskok 12 bodů. Max Verstappen totiž v posledních dvou závodech získal jen pět bodů, zatímco Lewis Hamilton si jich připsal 45. Oba týmy se zároveň ve svých továrnách věnují závodům ve zbrojení, když kromě přípravy nové generace vozů pro sezónu 2022 stále vyvíjejí i letošní monopost.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.