Fernando Alonso je bezpochyby na sklonku své aktivní kariéry. Devětatřicetiletý rutinér získal dva mistrovské tituly, ale pravda je taková, že jich mohlo být mnohem víc. V klíčových momentech se však od rodáka z Ovieda odklonilo štěstí.
Brzy čtyřicetiletý veterán Fernando Alonso získal ve Formuli 1 dva mistrovské tituly. Nejprestižnější motoristický šampionát opanoval v letech 2005 a 2006 za volantem Renaultu. Poprvé byl jeho úhlavním soupeřem Kimi Raikkonen, podruhé pak legendární Michael Schumacher.
Jenže od té doby Alonso na vysněnou mistrovskou korunu nedosáhl. V letech 2007, 2010 a 2012 byl sice velmi blízko, ale ani v jednom případě neuspěl. V každé z těchto tří zmíněných sezon se přitom rozhodovalo v až úplně posledním závodě.
S odstupem času je nynější pilot Alpine rád za to, že k ani jednomu titulu jej nedovezl dominantní vůz. „Byly to tvrdé bitvy. Upřímně jsem rád za to, že jsem svoje tituly nezískal s dominantním autem. Při zpětném pohledu lze říct, že jsem měl štěstí. V roce 2005 selhal pár závodů před koncem motor Kimimu, který vedl, o rok později zase Michaelovi v Suzuce," vykládá Alonso.
Jenže tohle štěstí Fernanda opustilo během let 2007, 2010 a 2012, kdy šampionáty pokaždé těsně prohrál. Navíc v posledním závodě. „V roce 2007 jsme prohráli o bod, ten bod se dal najít na spoustě míst, ale tak už to chodí. Vždycky máte v sezoně nějaké vrcholy a stejně tak nějaké pády. Nemá cenu myslet nad tím, jak by to bylo, pokud by k některým věcem nedošlo. Tak by to mohl brát každý," říká dvojnásobný šampion.
„Když to vezmu globálně, možná bych v takovém případě nevyhrál v sezonách, ve kterých jsem vyhrál, ale zase bych vyhrál v letech, kdy jsem prohrál. Už proto nad tím nemá smysl takhle přemýšlet. Člověk se musí spokojit s tím, co má," uzavírá devětatřicetiletý závodník.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.