Fernando Alonso je bezpochyby na sklonku své aktivní kariéry. Devětatřicetiletý rutinér získal dva mistrovské tituly, ale pravda je taková, že jich mohlo být mnohem víc. V klíčových momentech se však od rodáka z Ovieda odklonilo štěstí.
Brzy čtyřicetiletý veterán Fernando Alonso získal ve Formuli 1 dva mistrovské tituly. Nejprestižnější motoristický šampionát opanoval v letech 2005 a 2006 za volantem Renaultu. Poprvé byl jeho úhlavním soupeřem Kimi Raikkonen, podruhé pak legendární Michael Schumacher.
Jenže od té doby Alonso na vysněnou mistrovskou korunu nedosáhl. V letech 2007, 2010 a 2012 byl sice velmi blízko, ale ani v jednom případě neuspěl. V každé z těchto tří zmíněných sezon se přitom rozhodovalo v až úplně posledním závodě.
S odstupem času je nynější pilot Alpine rád za to, že k ani jednomu titulu jej nedovezl dominantní vůz. „Byly to tvrdé bitvy. Upřímně jsem rád za to, že jsem svoje tituly nezískal s dominantním autem. Při zpětném pohledu lze říct, že jsem měl štěstí. V roce 2005 selhal pár závodů před koncem motor Kimimu, který vedl, o rok později zase Michaelovi v Suzuce," vykládá Alonso.
Jenže tohle štěstí Fernanda opustilo během let 2007, 2010 a 2012, kdy šampionáty pokaždé těsně prohrál. Navíc v posledním závodě. „V roce 2007 jsme prohráli o bod, ten bod se dal najít na spoustě míst, ale tak už to chodí. Vždycky máte v sezoně nějaké vrcholy a stejně tak nějaké pády. Nemá cenu myslet nad tím, jak by to bylo, pokud by k některým věcem nedošlo. Tak by to mohl brát každý," říká dvojnásobný šampion.
„Když to vezmu globálně, možná bych v takovém případě nevyhrál v sezonách, ve kterých jsem vyhrál, ale zase bych vyhrál v letech, kdy jsem prohrál. Už proto nad tím nemá smysl takhle přemýšlet. Člověk se musí spokojit s tím, co má," uzavírá devětatřicetiletý závodník.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.