Fernando Alonso je bezpochyby na sklonku své aktivní kariéry. Devětatřicetiletý rutinér získal dva mistrovské tituly, ale pravda je taková, že jich mohlo být mnohem víc. V klíčových momentech se však od rodáka z Ovieda odklonilo štěstí.
Brzy čtyřicetiletý veterán Fernando Alonso získal ve Formuli 1 dva mistrovské tituly. Nejprestižnější motoristický šampionát opanoval v letech 2005 a 2006 za volantem Renaultu. Poprvé byl jeho úhlavním soupeřem Kimi Raikkonen, podruhé pak legendární Michael Schumacher.
Jenže od té doby Alonso na vysněnou mistrovskou korunu nedosáhl. V letech 2007, 2010 a 2012 byl sice velmi blízko, ale ani v jednom případě neuspěl. V každé z těchto tří zmíněných sezon se přitom rozhodovalo v až úplně posledním závodě.
S odstupem času je nynější pilot Alpine rád za to, že k ani jednomu titulu jej nedovezl dominantní vůz. „Byly to tvrdé bitvy. Upřímně jsem rád za to, že jsem svoje tituly nezískal s dominantním autem. Při zpětném pohledu lze říct, že jsem měl štěstí. V roce 2005 selhal pár závodů před koncem motor Kimimu, který vedl, o rok později zase Michaelovi v Suzuce," vykládá Alonso.
Jenže tohle štěstí Fernanda opustilo během let 2007, 2010 a 2012, kdy šampionáty pokaždé těsně prohrál. Navíc v posledním závodě. „V roce 2007 jsme prohráli o bod, ten bod se dal najít na spoustě míst, ale tak už to chodí. Vždycky máte v sezoně nějaké vrcholy a stejně tak nějaké pády. Nemá cenu myslet nad tím, jak by to bylo, pokud by k některým věcem nedošlo. Tak by to mohl brát každý," říká dvojnásobný šampion.
„Když to vezmu globálně, možná bych v takovém případě nevyhrál v sezonách, ve kterých jsem vyhrál, ale zase bych vyhrál v letech, kdy jsem prohrál. Už proto nad tím nemá smysl takhle přemýšlet. Člověk se musí spokojit s tím, co má," uzavírá devětatřicetiletý závodník.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.