Red Bull se podivuje komentářům Mercedesu, který vysokou rychlost na rovinkách ve Francii přičítá nově nasazeným pohonným jednotkám Hondy. Christian Horner popírá, že by došlo k nějakému nelegálnímu navýšení výkonu.
Maxovi Verstappenovi k vítězství v kvalifikaci i v závodě pomohla působivá maximální rychlost jeho vozu, což mu pomohlo v prostřední fázi velké ceny, kdy odolával tlaku Lewise Hamiltona po zastávkách v boxech. Mercedes podezřívá Red Bull z toho, že došlo najednou k navýšení výkonu po nasazení nové specifikace motorů.
Je pravda, že oba jeho piloti a piloti sesterské AlphyTauri dostali v Paul Ricard čerstvé pohonné jednotky (v případě Mercedesu k tomu došlo již v Baku), podle rakouského týmu jim však pomohlo zadní křídlo pro nízký přítlak, což bylo netypické - obvykle volí vysoký přítlak i za cenu nižších rychlostí na rovinkách.
"Se svou pohonnou jednotkou dosáhli velkého pokroku, s nasazením druhé pohonné jednotky. A jejich závodní auto je dobré, o tom není pochyb," prohlásil šéf Mercedesu Toto Wolff na adresu svého rivala ve Francii.
Jeho protějšek z Red Bullu Christian Horner nad tím jen kroutil hlavou: podle něj k žádnému navýšení výkonu nedošlo, byť na tom čerstvé motory mohou být o něco lépe a mohou je provozovat ve výkonnějším módu o něco déle. Týmy kvůli homologačním pravidlům navíc během sezóny nemohou nasazovat odlišné specifikace, jako tomu bylo v minulosti.
"Nesmíme dělat pokroky. Nevím, na co poukazuje. Myslím, že jde o stejnou specifikaci jako první jednotka," komentuje Horner. "Jezdili jsme s mnohem menším zadním křídlem, proto jsme byli tak výkonní na rovinkách. Honda odvádí skvělou práci, náhlý významný nárůst ve výkonu však nepozorujeme."
Verstappen v kvalifikaci dosáhl na dlouhé rovince okruhu Paul Ricard 328,7 km/h, Pérez o 1 km/h méně. Oba tím za sebou nechali Stříbrné šípy: Lewisovi Hamiltonovi bylo naměřeno 326,6 km/h (-2,1 km/h), Valtterimu Bottasovi 326,4 km/h, zatímco ve všech předchozích podnicích na tom byl lépe Mercedes.
Podle technického ředitele Hondy se zlepšuje šasi Red Bullu, zisky na straně motoru jdou spíše na vrub lepšího řízení energie: "Tým nasazuje nové díly, takže se můžeme v každém závodě vyvíjet."
"Pohonná jednotka je neustále stejné specifikace, ale učíme se, jak lépe využívat management energie pro každý závod. Zkoumáme vlastnosti každého okruhu. A myslím si, že se současným zlepšením je spojen takový denní vývoj," dodává Tojoharu Tanabe.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.