Red Bull se podivuje komentářům Mercedesu, který vysokou rychlost na rovinkách ve Francii přičítá nově nasazeným pohonným jednotkám Hondy. Christian Horner popírá, že by došlo k nějakému nelegálnímu navýšení výkonu.
Maxovi Verstappenovi k vítězství v kvalifikaci i v závodě pomohla působivá maximální rychlost jeho vozu, což mu pomohlo v prostřední fázi velké ceny, kdy odolával tlaku Lewise Hamiltona po zastávkách v boxech. Mercedes podezřívá Red Bull z toho, že došlo najednou k navýšení výkonu po nasazení nové specifikace motorů.
Je pravda, že oba jeho piloti a piloti sesterské AlphyTauri dostali v Paul Ricard čerstvé pohonné jednotky (v případě Mercedesu k tomu došlo již v Baku), podle rakouského týmu jim však pomohlo zadní křídlo pro nízký přítlak, což bylo netypické - obvykle volí vysoký přítlak i za cenu nižších rychlostí na rovinkách.
"Se svou pohonnou jednotkou dosáhli velkého pokroku, s nasazením druhé pohonné jednotky. A jejich závodní auto je dobré, o tom není pochyb," prohlásil šéf Mercedesu Toto Wolff na adresu svého rivala ve Francii.
Jeho protějšek z Red Bullu Christian Horner nad tím jen kroutil hlavou: podle něj k žádnému navýšení výkonu nedošlo, byť na tom čerstvé motory mohou být o něco lépe a mohou je provozovat ve výkonnějším módu o něco déle. Týmy kvůli homologačním pravidlům navíc během sezóny nemohou nasazovat odlišné specifikace, jako tomu bylo v minulosti.
"Nesmíme dělat pokroky. Nevím, na co poukazuje. Myslím, že jde o stejnou specifikaci jako první jednotka," komentuje Horner. "Jezdili jsme s mnohem menším zadním křídlem, proto jsme byli tak výkonní na rovinkách. Honda odvádí skvělou práci, náhlý významný nárůst ve výkonu však nepozorujeme."
Verstappen v kvalifikaci dosáhl na dlouhé rovince okruhu Paul Ricard 328,7 km/h, Pérez o 1 km/h méně. Oba tím za sebou nechali Stříbrné šípy: Lewisovi Hamiltonovi bylo naměřeno 326,6 km/h (-2,1 km/h), Valtterimu Bottasovi 326,4 km/h, zatímco ve všech předchozích podnicích na tom byl lépe Mercedes.
Podle technického ředitele Hondy se zlepšuje šasi Red Bullu, zisky na straně motoru jdou spíše na vrub lepšího řízení energie: "Tým nasazuje nové díly, takže se můžeme v každém závodě vyvíjet."
"Pohonná jednotka je neustále stejné specifikace, ale učíme se, jak lépe využívat management energie pro každý závod. Zkoumáme vlastnosti každého okruhu. A myslím si, že se současným zlepšením je spojen takový denní vývoj," dodává Tojoharu Tanabe.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.