Red Bull se podivuje komentářům Mercedesu, který vysokou rychlost na rovinkách ve Francii přičítá nově nasazeným pohonným jednotkám Hondy. Christian Horner popírá, že by došlo k nějakému nelegálnímu navýšení výkonu.
Maxovi Verstappenovi k vítězství v kvalifikaci i v závodě pomohla působivá maximální rychlost jeho vozu, což mu pomohlo v prostřední fázi velké ceny, kdy odolával tlaku Lewise Hamiltona po zastávkách v boxech. Mercedes podezřívá Red Bull z toho, že došlo najednou k navýšení výkonu po nasazení nové specifikace motorů.
Je pravda, že oba jeho piloti a piloti sesterské AlphyTauri dostali v Paul Ricard čerstvé pohonné jednotky (v případě Mercedesu k tomu došlo již v Baku), podle rakouského týmu jim však pomohlo zadní křídlo pro nízký přítlak, což bylo netypické - obvykle volí vysoký přítlak i za cenu nižších rychlostí na rovinkách.
"Se svou pohonnou jednotkou dosáhli velkého pokroku, s nasazením druhé pohonné jednotky. A jejich závodní auto je dobré, o tom není pochyb," prohlásil šéf Mercedesu Toto Wolff na adresu svého rivala ve Francii.
Jeho protějšek z Red Bullu Christian Horner nad tím jen kroutil hlavou: podle něj k žádnému navýšení výkonu nedošlo, byť na tom čerstvé motory mohou být o něco lépe a mohou je provozovat ve výkonnějším módu o něco déle. Týmy kvůli homologačním pravidlům navíc během sezóny nemohou nasazovat odlišné specifikace, jako tomu bylo v minulosti.
"Nesmíme dělat pokroky. Nevím, na co poukazuje. Myslím, že jde o stejnou specifikaci jako první jednotka," komentuje Horner. "Jezdili jsme s mnohem menším zadním křídlem, proto jsme byli tak výkonní na rovinkách. Honda odvádí skvělou práci, náhlý významný nárůst ve výkonu však nepozorujeme."
Verstappen v kvalifikaci dosáhl na dlouhé rovince okruhu Paul Ricard 328,7 km/h, Pérez o 1 km/h méně. Oba tím za sebou nechali Stříbrné šípy: Lewisovi Hamiltonovi bylo naměřeno 326,6 km/h (-2,1 km/h), Valtterimu Bottasovi 326,4 km/h, zatímco ve všech předchozích podnicích na tom byl lépe Mercedes.
Podle technického ředitele Hondy se zlepšuje šasi Red Bullu, zisky na straně motoru jdou spíše na vrub lepšího řízení energie: "Tým nasazuje nové díly, takže se můžeme v každém závodě vyvíjet."
"Pohonná jednotka je neustále stejné specifikace, ale učíme se, jak lépe využívat management energie pro každý závod. Zkoumáme vlastnosti každého okruhu. A myslím si, že se současným zlepšením je spojen takový denní vývoj," dodává Tojoharu Tanabe.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.