Carlos Sainz hodnotí průběh Velké ceny Francie, v jejímž průběhu Ferrari opět přicházelo o pozice vyjeté v kvalifikaci. S čím se rudý tým včera tolik trápil?
Španěl se v sobotu kvalifikoval na pátém místě a během prvního stintu si v závodě ještě svou pozici dokázal držet. Pomocí dřívější zastávky se však před něj dostal týmový kolega Charles Leclerc i Daniel Ricciardo s McLarenem.
Po výměně pneumatik klesal Sainz níž a níž, předjeli jej Lando Norris, Pierre Gasly, Fernando Alonso, Sebastian Vettel i Lance Stroll. Cílem projel jako jedenáctý na první nebodované pozici. A Leclerc po přechodu na dvouzastávkovou strategii dopadl ještě hůře - závod dokončil se ztrátou 1 kola na 16. místě.
Co se to s Ferrari děje? "Je celkem jasné, že musíme mít něco opravdu špatně, když tolik ztrácíme. Jde o omezení, které se objevilo v některých závodech, kdy jsme se fakt trápili s drolením předních pneumatik, s degradací, dvakrát více než naši soupeři," popisuje Sainz.
"V sobotu jsme byli o půl sekundy rychlejší než McLareny, nebo o tři desetiny. Dnes ke konci závodu byly o dvě sekundy na kolo rychlejší. Je tedy jasné, že u pneumatik máme omezení - u způsobu, jakým s nimi zacházíme. Jde o něco, co budeme muset analyzovat a během sezóny zlepšit," uznává 26letý Španěl.
Už na počátku závodu přitom cítil, že "něco není úplně v pořádku," Ferrari toho ale moc udělat nemohlo prostřednictvím strategie: "Problémem je, že když máte tak velkou degradaci, jakou jsme dnes zažívali, tak u strategie nemáte žádný prostor. Nemáte prostor pro obranu."
"Navíc nejsme ani nejrychlejší na rovinkách. Dneska jsme byli opravdu, opravdu mimo s rychlostí. Zkrátka nám pneumatiky odcházely dvakrát rychleji než ostatním. Jde o něco, čemu zkrátka musíme porozumět. Protože tohle nás v tuto chvíli fakt překvapilo," pokračuje Sainz zklamaně.
Ferrari se snažil změnit strategii u Leclerca, jehož v celkovém pořadí předstihl Valtteri Bottas. Sice se díky dřívější zastávky dostal před svého týmového kolegu, ale pak dále ztrácel - nepomohla ani druhá výměna pneumatik.
"Šlo o jeden z mých nejtěžších závodů ve Formuli 1. Zkrátka jsem se strašně trápil. Myslím, že se oba vozy strašně trápily. Ujeli jsme tak pět, šest kol, kdy jsme na pneumatikách byli celkem dobří a konkurenceschopní, a pak začaly tak degradovat, i když jsme se snažili jezdit šetrně," vypráví Leclerc.
"Z mé strany jsme se ke konci zkusili druhou zastávku. Věděli jsme, že to na body stejně nebude, takže jsme zamířili opět do boxů. Ale pak to bylo samozřejmě těžké kvůli modrým vlajkám a tak. Myslím, že pro nás šlo o velmi špatný závod. Musíme tomu porozumět," kroutí hlavou Leclerc.
Ferrari se tak v šampionátu konstruktérů propadlo opět na čtvrtou příčku za McLaren, který zvolil pro své jezdce velmi dobré strategie a z Francie si odváží 18 bodů. Na svého soupeře z Maranella má po 7 podnicích náskok 16 bodů a je znovu na koni.
Careful Kimi! Raikkonen bumps wheels with Charles Leclerc on Lap 50 of Sunday's race #FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/IZp2pToXs3
— Formula 1 (@F1) June 20, 2021Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.