Carlos Sainz hodnotí průběh Velké ceny Francie, v jejímž průběhu Ferrari opět přicházelo o pozice vyjeté v kvalifikaci. S čím se rudý tým včera tolik trápil?
Španěl se v sobotu kvalifikoval na pátém místě a během prvního stintu si v závodě ještě svou pozici dokázal držet. Pomocí dřívější zastávky se však před něj dostal týmový kolega Charles Leclerc i Daniel Ricciardo s McLarenem.
Po výměně pneumatik klesal Sainz níž a níž, předjeli jej Lando Norris, Pierre Gasly, Fernando Alonso, Sebastian Vettel i Lance Stroll. Cílem projel jako jedenáctý na první nebodované pozici. A Leclerc po přechodu na dvouzastávkovou strategii dopadl ještě hůře - závod dokončil se ztrátou 1 kola na 16. místě.
Co se to s Ferrari děje? "Je celkem jasné, že musíme mít něco opravdu špatně, když tolik ztrácíme. Jde o omezení, které se objevilo v některých závodech, kdy jsme se fakt trápili s drolením předních pneumatik, s degradací, dvakrát více než naši soupeři," popisuje Sainz.
"V sobotu jsme byli o půl sekundy rychlejší než McLareny, nebo o tři desetiny. Dnes ke konci závodu byly o dvě sekundy na kolo rychlejší. Je tedy jasné, že u pneumatik máme omezení - u způsobu, jakým s nimi zacházíme. Jde o něco, co budeme muset analyzovat a během sezóny zlepšit," uznává 26letý Španěl.
Už na počátku závodu přitom cítil, že "něco není úplně v pořádku," Ferrari toho ale moc udělat nemohlo prostřednictvím strategie: "Problémem je, že když máte tak velkou degradaci, jakou jsme dnes zažívali, tak u strategie nemáte žádný prostor. Nemáte prostor pro obranu."
"Navíc nejsme ani nejrychlejší na rovinkách. Dneska jsme byli opravdu, opravdu mimo s rychlostí. Zkrátka nám pneumatiky odcházely dvakrát rychleji než ostatním. Jde o něco, čemu zkrátka musíme porozumět. Protože tohle nás v tuto chvíli fakt překvapilo," pokračuje Sainz zklamaně.
Ferrari se snažil změnit strategii u Leclerca, jehož v celkovém pořadí předstihl Valtteri Bottas. Sice se díky dřívější zastávky dostal před svého týmového kolegu, ale pak dále ztrácel - nepomohla ani druhá výměna pneumatik.
"Šlo o jeden z mých nejtěžších závodů ve Formuli 1. Zkrátka jsem se strašně trápil. Myslím, že se oba vozy strašně trápily. Ujeli jsme tak pět, šest kol, kdy jsme na pneumatikách byli celkem dobří a konkurenceschopní, a pak začaly tak degradovat, i když jsme se snažili jezdit šetrně," vypráví Leclerc.
"Z mé strany jsme se ke konci zkusili druhou zastávku. Věděli jsme, že to na body stejně nebude, takže jsme zamířili opět do boxů. Ale pak to bylo samozřejmě těžké kvůli modrým vlajkám a tak. Myslím, že pro nás šlo o velmi špatný závod. Musíme tomu porozumět," kroutí hlavou Leclerc.
Ferrari se tak v šampionátu konstruktérů propadlo opět na čtvrtou příčku za McLaren, který zvolil pro své jezdce velmi dobré strategie a z Francie si odváží 18 bodů. Na svého soupeře z Maranella má po 7 podnicích náskok 16 bodů a je znovu na koni.
Careful Kimi! Raikkonen bumps wheels with Charles Leclerc on Lap 50 of Sunday's race #FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/IZp2pToXs3
— Formula 1 (@F1) June 20, 2021Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.