Carlos Sainz hodnotí průběh Velké ceny Francie, v jejímž průběhu Ferrari opět přicházelo o pozice vyjeté v kvalifikaci. S čím se rudý tým včera tolik trápil?
Španěl se v sobotu kvalifikoval na pátém místě a během prvního stintu si v závodě ještě svou pozici dokázal držet. Pomocí dřívější zastávky se však před něj dostal týmový kolega Charles Leclerc i Daniel Ricciardo s McLarenem.
Po výměně pneumatik klesal Sainz níž a níž, předjeli jej Lando Norris, Pierre Gasly, Fernando Alonso, Sebastian Vettel i Lance Stroll. Cílem projel jako jedenáctý na první nebodované pozici. A Leclerc po přechodu na dvouzastávkovou strategii dopadl ještě hůře - závod dokončil se ztrátou 1 kola na 16. místě.
Co se to s Ferrari děje? "Je celkem jasné, že musíme mít něco opravdu špatně, když tolik ztrácíme. Jde o omezení, které se objevilo v některých závodech, kdy jsme se fakt trápili s drolením předních pneumatik, s degradací, dvakrát více než naši soupeři," popisuje Sainz.
"V sobotu jsme byli o půl sekundy rychlejší než McLareny, nebo o tři desetiny. Dnes ke konci závodu byly o dvě sekundy na kolo rychlejší. Je tedy jasné, že u pneumatik máme omezení - u způsobu, jakým s nimi zacházíme. Jde o něco, co budeme muset analyzovat a během sezóny zlepšit," uznává 26letý Španěl.
Už na počátku závodu přitom cítil, že "něco není úplně v pořádku," Ferrari toho ale moc udělat nemohlo prostřednictvím strategie: "Problémem je, že když máte tak velkou degradaci, jakou jsme dnes zažívali, tak u strategie nemáte žádný prostor. Nemáte prostor pro obranu."
"Navíc nejsme ani nejrychlejší na rovinkách. Dneska jsme byli opravdu, opravdu mimo s rychlostí. Zkrátka nám pneumatiky odcházely dvakrát rychleji než ostatním. Jde o něco, čemu zkrátka musíme porozumět. Protože tohle nás v tuto chvíli fakt překvapilo," pokračuje Sainz zklamaně.
Ferrari se snažil změnit strategii u Leclerca, jehož v celkovém pořadí předstihl Valtteri Bottas. Sice se díky dřívější zastávky dostal před svého týmového kolegu, ale pak dále ztrácel - nepomohla ani druhá výměna pneumatik.
"Šlo o jeden z mých nejtěžších závodů ve Formuli 1. Zkrátka jsem se strašně trápil. Myslím, že se oba vozy strašně trápily. Ujeli jsme tak pět, šest kol, kdy jsme na pneumatikách byli celkem dobří a konkurenceschopní, a pak začaly tak degradovat, i když jsme se snažili jezdit šetrně," vypráví Leclerc.
"Z mé strany jsme se ke konci zkusili druhou zastávku. Věděli jsme, že to na body stejně nebude, takže jsme zamířili opět do boxů. Ale pak to bylo samozřejmě těžké kvůli modrým vlajkám a tak. Myslím, že pro nás šlo o velmi špatný závod. Musíme tomu porozumět," kroutí hlavou Leclerc.
Ferrari se tak v šampionátu konstruktérů propadlo opět na čtvrtou příčku za McLaren, který zvolil pro své jezdce velmi dobré strategie a z Francie si odváží 18 bodů. Na svého soupeře z Maranella má po 7 podnicích náskok 16 bodů a je znovu na koni.
Careful Kimi! Raikkonen bumps wheels with Charles Leclerc on Lap 50 of Sunday's race #FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/IZp2pToXs3
— Formula 1 (@F1) June 20, 2021
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.