Finský pilot si je vědom, že jeho pozice v Mercedesu je nahnutá. Existují i polooficiální zprávy, hovořící o jeho jistém konci po sezóně 2021, některé dokonce spekulují, že by mohl být vystřídán ještě v jejím průběhu. Není divu, že pilot Mercedesu ztrácí nervy.
Bottas měl závod dobře rozjetý, pokud pomineme malou chybičku ve 12. kole, kdy mu nevyšla zatáčka 4 a musel se na trať vracet z jejího zámezí. Dokonce dostal z boxové zídky pochvalu, jak se dokáže držet dvojice Hamilton-Verstappen. Z vedoucího tria stavěl jako první v 18. kole, ale Holanďan po pit-stopu o kolo později se opět vrátil před něj - ba co víc, i před Hamiltona, jenž si zastávku odbyl v kole dvacátém.
Když pak Verstappen zamířil do boxů podruhé (konec 32. kola), počítal Bottas s tím, že bude k mechanikům povolán i on. Vedení Mercedesu se však rozhodlo nechat oba piloty na trati, aby se pokusili dojet do cíle na tvrdé směsi. Bottas toto rozhodnutí velmi ostře napadl v týmové komunikaci.
"Proč mě, k****, nikdo neposlouchá, když říkám, že máme udělat druhou zastávku? K čertu!" nesl se éterem jeho rozčilený hlas. Po závodě Bottas vysvětlil důvod svého hněvu - tým plánoval strategii dvou zastávek, což Valtteriho nemile překvapilo. "Myslím, že vítězná strategie dnes vedla přes dvě zastávky. Je snadné to tvrdit po závodě, ale stojím si za tím," uvedl Bottas.
Novináři se samozřejmě dotazovali, jestli svým projevem nezašel Bottas v komunikaci s týmem příliš daleko. "Jen jsem dal jasně najevo, co si myslím. Už v předchozích fázích závodu jsem druhou zastávku navrhoval, ale tým rozhodl o jedné. Cítil jsem se na trati jako sedící kachna. Samozřejmě jsem zkusil všechno, co bylo možné. Chtěl jsem skončit na stupních vítězů, ale pneumatiky byly totálně trop, takže jsem neměl šanci."
Careful Kimi! Raikkonen bumps wheels with Charles Leclerc on Lap 50 of Sunday's race #FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/IZp2pToXs3
— Formula 1 (@F1) June 20, 2021"Mysleli jsme si, že pošetříme pneumatiky lépe než Red Bull, to byl zásadní omyl. Měli jsme za to, že tvrdá směs vydrží až do konce závodu bez větších problémů, ale evidentně to tak nebylo. Kdybychom zastavili podruhé, byl bych na stupních vítězů a možná bojoval o první místo," dodal Bottas.
Je ovšem nutné dodat, že Sergio Pérez, byť stavěl o šest kol později než Bottas, nakonec se strategií jedné zastávky Fina bez potíží ve 49. kole zdolal, byl to jeden z nejpohlednějších momentů v šikaně na rovince Mistral. Že Bottas nesvedl pozdržet Verstappena ani Péreze, nelze mu až tak klást za vinu, ale rozdíl, s jakým dokončil závod za svým týmovým kolegou mu na klidu a prestiži rozhodně nepřidá.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.