Finský pilot si je vědom, že jeho pozice v Mercedesu je nahnutá. Existují i polooficiální zprávy, hovořící o jeho jistém konci po sezóně 2021, některé dokonce spekulují, že by mohl být vystřídán ještě v jejím průběhu. Není divu, že pilot Mercedesu ztrácí nervy.
Bottas měl závod dobře rozjetý, pokud pomineme malou chybičku ve 12. kole, kdy mu nevyšla zatáčka 4 a musel se na trať vracet z jejího zámezí. Dokonce dostal z boxové zídky pochvalu, jak se dokáže držet dvojice Hamilton-Verstappen. Z vedoucího tria stavěl jako první v 18. kole, ale Holanďan po pit-stopu o kolo později se opět vrátil před něj - ba co víc, i před Hamiltona, jenž si zastávku odbyl v kole dvacátém.
Když pak Verstappen zamířil do boxů podruhé (konec 32. kola), počítal Bottas s tím, že bude k mechanikům povolán i on. Vedení Mercedesu se však rozhodlo nechat oba piloty na trati, aby se pokusili dojet do cíle na tvrdé směsi. Bottas toto rozhodnutí velmi ostře napadl v týmové komunikaci.
"Proč mě, k****, nikdo neposlouchá, když říkám, že máme udělat druhou zastávku? K čertu!" nesl se éterem jeho rozčilený hlas. Po závodě Bottas vysvětlil důvod svého hněvu - tým plánoval strategii dvou zastávek, což Valtteriho nemile překvapilo. "Myslím, že vítězná strategie dnes vedla přes dvě zastávky. Je snadné to tvrdit po závodě, ale stojím si za tím," uvedl Bottas.
Novináři se samozřejmě dotazovali, jestli svým projevem nezašel Bottas v komunikaci s týmem příliš daleko. "Jen jsem dal jasně najevo, co si myslím. Už v předchozích fázích závodu jsem druhou zastávku navrhoval, ale tým rozhodl o jedné. Cítil jsem se na trati jako sedící kachna. Samozřejmě jsem zkusil všechno, co bylo možné. Chtěl jsem skončit na stupních vítězů, ale pneumatiky byly totálně trop, takže jsem neměl šanci."
Careful Kimi! Raikkonen bumps wheels with Charles Leclerc on Lap 50 of Sunday's race #FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/IZp2pToXs3
— Formula 1 (@F1) June 20, 2021"Mysleli jsme si, že pošetříme pneumatiky lépe než Red Bull, to byl zásadní omyl. Měli jsme za to, že tvrdá směs vydrží až do konce závodu bez větších problémů, ale evidentně to tak nebylo. Kdybychom zastavili podruhé, byl bych na stupních vítězů a možná bojoval o první místo," dodal Bottas.
Je ovšem nutné dodat, že Sergio Pérez, byť stavěl o šest kol později než Bottas, nakonec se strategií jedné zastávky Fina bez potíží ve 49. kole zdolal, byl to jeden z nejpohlednějších momentů v šikaně na rovince Mistral. Že Bottas nesvedl pozdržet Verstappena ani Péreze, nelze mu až tak klást za vinu, ale rozdíl, s jakým dokončil závod za svým týmovým kolegou mu na klidu a prestiži rozhodně nepřidá.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.