Finský pilot si je vědom, že jeho pozice v Mercedesu je nahnutá. Existují i polooficiální zprávy, hovořící o jeho jistém konci po sezóně 2021, některé dokonce spekulují, že by mohl být vystřídán ještě v jejím průběhu. Není divu, že pilot Mercedesu ztrácí nervy.
Bottas měl závod dobře rozjetý, pokud pomineme malou chybičku ve 12. kole, kdy mu nevyšla zatáčka 4 a musel se na trať vracet z jejího zámezí. Dokonce dostal z boxové zídky pochvalu, jak se dokáže držet dvojice Hamilton-Verstappen. Z vedoucího tria stavěl jako první v 18. kole, ale Holanďan po pit-stopu o kolo později se opět vrátil před něj - ba co víc, i před Hamiltona, jenž si zastávku odbyl v kole dvacátém.
Když pak Verstappen zamířil do boxů podruhé (konec 32. kola), počítal Bottas s tím, že bude k mechanikům povolán i on. Vedení Mercedesu se však rozhodlo nechat oba piloty na trati, aby se pokusili dojet do cíle na tvrdé směsi. Bottas toto rozhodnutí velmi ostře napadl v týmové komunikaci.
"Proč mě, k****, nikdo neposlouchá, když říkám, že máme udělat druhou zastávku? K čertu!" nesl se éterem jeho rozčilený hlas. Po závodě Bottas vysvětlil důvod svého hněvu - tým plánoval strategii dvou zastávek, což Valtteriho nemile překvapilo. "Myslím, že vítězná strategie dnes vedla přes dvě zastávky. Je snadné to tvrdit po závodě, ale stojím si za tím," uvedl Bottas.
Novináři se samozřejmě dotazovali, jestli svým projevem nezašel Bottas v komunikaci s týmem příliš daleko. "Jen jsem dal jasně najevo, co si myslím. Už v předchozích fázích závodu jsem druhou zastávku navrhoval, ale tým rozhodl o jedné. Cítil jsem se na trati jako sedící kachna. Samozřejmě jsem zkusil všechno, co bylo možné. Chtěl jsem skončit na stupních vítězů, ale pneumatiky byly totálně trop, takže jsem neměl šanci."
Careful Kimi! Raikkonen bumps wheels with Charles Leclerc on Lap 50 of Sunday's race #FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/IZp2pToXs3
— Formula 1 (@F1) June 20, 2021"Mysleli jsme si, že pošetříme pneumatiky lépe než Red Bull, to byl zásadní omyl. Měli jsme za to, že tvrdá směs vydrží až do konce závodu bez větších problémů, ale evidentně to tak nebylo. Kdybychom zastavili podruhé, byl bych na stupních vítězů a možná bojoval o první místo," dodal Bottas.
Je ovšem nutné dodat, že Sergio Pérez, byť stavěl o šest kol později než Bottas, nakonec se strategií jedné zastávky Fina bez potíží ve 49. kole zdolal, byl to jeden z nejpohlednějších momentů v šikaně na rovince Mistral. Že Bottas nesvedl pozdržet Verstappena ani Péreze, nelze mu až tak klást za vinu, ale rozdíl, s jakým dokončil závod za svým týmovým kolegou mu na klidu a prestiži rozhodně nepřidá.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.