Carlos Sainz si užívá výzvu v podobě zvládnutí nového vozu Ferrari poté, co před letošní sezónou přišel z McLarenu, kde se nyní trápí Daniel Ricciardo. Jak moc musí piloti měnit svůj jízdní styl?
V Maranellu letos vystřídal čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, o jehož služby již Scuderia neměla zájem. Sainz se hodně snaží zvládnou odlišné vlastnosti rudého vozu, již v Monaku předminulý víkend to s ním dotáhl na stříbrnou příčku.
Jeho letošní auto se přitom dost liší od vlastnosti McLarenu, do něhož usedával loni: "Můj jízdní styl a způsob, jakým zatáčím, jak rychle projíždím zatáčky v různých místech a druzích zatáček se velmi liší od minulého roku."
Změna jízdního stylu není jednoduchá, u McLarenu si naopak letos těžce zvyká Daniel Ricciardo. "Hodně se musím přemáhat, abych měl otevřenou mysl a jako jezdec se přizpůsoboval. A vlastně mi to přijde i jako celkem dobrá zábava," pokračuje Sainz.
Rozdíly mezi McLarenem a Ferrari ale nechce detailněji rozebírat: "Jde o něco, co si nechám pro sebe a pro svůj tým. Samozřejmě se McLarenu mohl trochu změnit i díky pohonné jednotce Mercedesu. Obzvlášť letos vypadají hodně dobře na rovinkách - v této oblasti jsou velmi, velmi silní," popisuje jezdec Ferrari.
"Z pohledu jízdy a vyvážení nezáleží na tom, jda jde o pomalou, středně-rychlou nebo rychlou část. Jde o úplně jiná auta a já toho musím docela dost měnit a přizpůsobovat se. Znám rozdíly, ale nechci vám je prozrazovat," říká Sainz.
My vám ale něco prozradit můžeme: vůz McLarenu se liší tím, že pro maximalizaci rotace musí pilot zůstávat lehce na brzdě i v nájezdu do zatáčky - otočení volantem a stisk brzdového pedálu se pro co nejrychlejší průjezd musí překrývat, zatímco u Ferrari je výhodnější dříve uvolnit brzdový pedál, na což ostatně i u dalších soupeřů lépe reagují pneumatiky Pirelli.
"Daniel, z toho, co jsem zatím viděl, chce auto, které mu opravdu sedí o něco více. Carlos byl dobrý v jízdě s autem, které nebylo vždy tak příjemné. Byl v tom velmi dobrý," hodnotí své týmové kolegy Lando Norris z McLarenu.
"Je to jedna z věcí, kterou jsem teď poznal. Daniel je velmi rychlý, když má auto postavené kolem sebe a všechno sedí. Ale jakmile se objeví pár problémů nebo ztratíte trochu důvěry, jak to je u většiny pilotů, tak se trápíte o něco více. Nemyslím si, že by to platilo jen pro něj. Zkrátka někteří piloti s tím bojují více než o statní - jde o tu jistotu," dodává Norris.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.