Carlos Sainz si užívá výzvu v podobě zvládnutí nového vozu Ferrari poté, co před letošní sezónou přišel z McLarenu, kde se nyní trápí Daniel Ricciardo. Jak moc musí piloti měnit svůj jízdní styl?
V Maranellu letos vystřídal čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, o jehož služby již Scuderia neměla zájem. Sainz se hodně snaží zvládnou odlišné vlastnosti rudého vozu, již v Monaku předminulý víkend to s ním dotáhl na stříbrnou příčku.
Jeho letošní auto se přitom dost liší od vlastnosti McLarenu, do něhož usedával loni: "Můj jízdní styl a způsob, jakým zatáčím, jak rychle projíždím zatáčky v různých místech a druzích zatáček se velmi liší od minulého roku."
Změna jízdního stylu není jednoduchá, u McLarenu si naopak letos těžce zvyká Daniel Ricciardo. "Hodně se musím přemáhat, abych měl otevřenou mysl a jako jezdec se přizpůsoboval. A vlastně mi to přijde i jako celkem dobrá zábava," pokračuje Sainz.
Rozdíly mezi McLarenem a Ferrari ale nechce detailněji rozebírat: "Jde o něco, co si nechám pro sebe a pro svůj tým. Samozřejmě se McLarenu mohl trochu změnit i díky pohonné jednotce Mercedesu. Obzvlášť letos vypadají hodně dobře na rovinkách - v této oblasti jsou velmi, velmi silní," popisuje jezdec Ferrari.
"Z pohledu jízdy a vyvážení nezáleží na tom, jda jde o pomalou, středně-rychlou nebo rychlou část. Jde o úplně jiná auta a já toho musím docela dost měnit a přizpůsobovat se. Znám rozdíly, ale nechci vám je prozrazovat," říká Sainz.
My vám ale něco prozradit můžeme: vůz McLarenu se liší tím, že pro maximalizaci rotace musí pilot zůstávat lehce na brzdě i v nájezdu do zatáčky - otočení volantem a stisk brzdového pedálu se pro co nejrychlejší průjezd musí překrývat, zatímco u Ferrari je výhodnější dříve uvolnit brzdový pedál, na což ostatně i u dalších soupeřů lépe reagují pneumatiky Pirelli.
"Daniel, z toho, co jsem zatím viděl, chce auto, které mu opravdu sedí o něco více. Carlos byl dobrý v jízdě s autem, které nebylo vždy tak příjemné. Byl v tom velmi dobrý," hodnotí své týmové kolegy Lando Norris z McLarenu.
"Je to jedna z věcí, kterou jsem teď poznal. Daniel je velmi rychlý, když má auto postavené kolem sebe a všechno sedí. Ale jakmile se objeví pár problémů nebo ztratíte trochu důvěry, jak to je u většiny pilotů, tak se trápíte o něco více. Nemyslím si, že by to platilo jen pro něj. Zkrátka někteří piloti s tím bojují více než o statní - jde o tu jistotu," dodává Norris.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.