Pro Fernanda Alonsa, jenž se do Formule 1 vrátil po dvouleté přestávce, začne ve Velké ceně Francie nový šampionát. Doposud nepředváděl s Alpine takové výkony, jaké si sám představoval.
V dosavadních pěti podnicích zatím nasbíral 5 bodů a za svým mladším týmovým kolegou Estebanem zaostává nejen o 7 bodů, ale pravidelně na něj ztrácí i rychlostně. Úvodní část sezóny pro Španěla byla náročná, protože se technika za 2 roky změnila a například v Imole nezávodil od roku 2006 nebo v Portimau ještě nikdy.
Po nich následovalo náročné Monako, kde dojel Alonso třináctý, a tento víkend jej čeká městský okruh v Baku, kde také nečeká oslnivý výsledek. Proto svou naději upíná až k závodu v Paul Ricard.
"Svým způsobem není začátek sezóny tím nejlepším kalendářem pro nového jezdce. Jel jsem v Imole, v Portimau - na dvou okruzích, kde jsem celá léta nebo vůbec nikdy nezávodil, jako tomu bylo v Portimau. A kluci závodili před čtyřmi měsíci v loňském šampionátu," vysvětluje 39letý pilot.
"Pak dva městské okruhy: Baku a Monako. Z prvních šesti závodů tedy čtyři byli velmi náročné na přivyknutí si. Od Francie snad pro mě začne nový šampionát," doufá Alonso v lepší předváděné výkony.
K nim by potřeboval, aby Alpine více přizpůsobilo monopost A521 jeho jízdnímu stylu: "Jo, pokud jde o řízení, tak doufám, že dostaneme něco, v čem budu o něco lépe cítit vyvážení vozu a zpětnou vazbu proti tomu, co cítím teď."
Také musí lépe zvládnou práci s pneumatikami Pirelli, aby stáhl ty poslední cenné desetinky v kvalifikaci: "Myslím, že to, co dostáváme, je trochu nahodilé. Neříkám, že v tom je faktor štěstí, je tam ale něco skrytého. V různých časech víkendu jsou lidé, kteří jsou vzadu v 2. tréninku, v 3. tréninku a někteří v Q2."
"Proč se všechny ty proměnné vyskytují během víkendu, víte? A jak jsem řekl, nejde o štěstí. Potřebujeme tomu lépe porozumět. Nedělám si s tím ale starosti. Byl jsem svým způsobem silný po celý víkend, když to srovnáme s prvními víkendy. Byl jsem spokojený a v závodě silný. Zbývá jich odjet 18 a počítat budeme v prosinci, ne teď," dodává Alonso.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.