Pro Fernanda Alonsa, jenž se do Formule 1 vrátil po dvouleté přestávce, začne ve Velké ceně Francie nový šampionát. Doposud nepředváděl s Alpine takové výkony, jaké si sám představoval.
V dosavadních pěti podnicích zatím nasbíral 5 bodů a za svým mladším týmovým kolegou Estebanem zaostává nejen o 7 bodů, ale pravidelně na něj ztrácí i rychlostně. Úvodní část sezóny pro Španěla byla náročná, protože se technika za 2 roky změnila a například v Imole nezávodil od roku 2006 nebo v Portimau ještě nikdy.
Po nich následovalo náročné Monako, kde dojel Alonso třináctý, a tento víkend jej čeká městský okruh v Baku, kde také nečeká oslnivý výsledek. Proto svou naději upíná až k závodu v Paul Ricard.
"Svým způsobem není začátek sezóny tím nejlepším kalendářem pro nového jezdce. Jel jsem v Imole, v Portimau - na dvou okruzích, kde jsem celá léta nebo vůbec nikdy nezávodil, jako tomu bylo v Portimau. A kluci závodili před čtyřmi měsíci v loňském šampionátu," vysvětluje 39letý pilot.
"Pak dva městské okruhy: Baku a Monako. Z prvních šesti závodů tedy čtyři byli velmi náročné na přivyknutí si. Od Francie snad pro mě začne nový šampionát," doufá Alonso v lepší předváděné výkony.
K nim by potřeboval, aby Alpine více přizpůsobilo monopost A521 jeho jízdnímu stylu: "Jo, pokud jde o řízení, tak doufám, že dostaneme něco, v čem budu o něco lépe cítit vyvážení vozu a zpětnou vazbu proti tomu, co cítím teď."
Také musí lépe zvládnou práci s pneumatikami Pirelli, aby stáhl ty poslední cenné desetinky v kvalifikaci: "Myslím, že to, co dostáváme, je trochu nahodilé. Neříkám, že v tom je faktor štěstí, je tam ale něco skrytého. V různých časech víkendu jsou lidé, kteří jsou vzadu v 2. tréninku, v 3. tréninku a někteří v Q2."
"Proč se všechny ty proměnné vyskytují během víkendu, víte? A jak jsem řekl, nejde o štěstí. Potřebujeme tomu lépe porozumět. Nedělám si s tím ale starosti. Byl jsem svým způsobem silný po celý víkend, když to srovnáme s prvními víkendy. Byl jsem spokojený a v závodě silný. Zbývá jich odjet 18 a počítat budeme v prosinci, ne teď," dodává Alonso.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.