Pro Fernanda Alonsa, jenž se do Formule 1 vrátil po dvouleté přestávce, začne ve Velké ceně Francie nový šampionát. Doposud nepředváděl s Alpine takové výkony, jaké si sám představoval.
V dosavadních pěti podnicích zatím nasbíral 5 bodů a za svým mladším týmovým kolegou Estebanem zaostává nejen o 7 bodů, ale pravidelně na něj ztrácí i rychlostně. Úvodní část sezóny pro Španěla byla náročná, protože se technika za 2 roky změnila a například v Imole nezávodil od roku 2006 nebo v Portimau ještě nikdy.
Po nich následovalo náročné Monako, kde dojel Alonso třináctý, a tento víkend jej čeká městský okruh v Baku, kde také nečeká oslnivý výsledek. Proto svou naději upíná až k závodu v Paul Ricard.
"Svým způsobem není začátek sezóny tím nejlepším kalendářem pro nového jezdce. Jel jsem v Imole, v Portimau - na dvou okruzích, kde jsem celá léta nebo vůbec nikdy nezávodil, jako tomu bylo v Portimau. A kluci závodili před čtyřmi měsíci v loňském šampionátu," vysvětluje 39letý pilot.
"Pak dva městské okruhy: Baku a Monako. Z prvních šesti závodů tedy čtyři byli velmi náročné na přivyknutí si. Od Francie snad pro mě začne nový šampionát," doufá Alonso v lepší předváděné výkony.
K nim by potřeboval, aby Alpine více přizpůsobilo monopost A521 jeho jízdnímu stylu: "Jo, pokud jde o řízení, tak doufám, že dostaneme něco, v čem budu o něco lépe cítit vyvážení vozu a zpětnou vazbu proti tomu, co cítím teď."
Také musí lépe zvládnou práci s pneumatikami Pirelli, aby stáhl ty poslední cenné desetinky v kvalifikaci: "Myslím, že to, co dostáváme, je trochu nahodilé. Neříkám, že v tom je faktor štěstí, je tam ale něco skrytého. V různých časech víkendu jsou lidé, kteří jsou vzadu v 2. tréninku, v 3. tréninku a někteří v Q2."
"Proč se všechny ty proměnné vyskytují během víkendu, víte? A jak jsem řekl, nejde o štěstí. Potřebujeme tomu lépe porozumět. Nedělám si s tím ale starosti. Byl jsem svým způsobem silný po celý víkend, když to srovnáme s prvními víkendy. Byl jsem spokojený a v závodě silný. Zbývá jich odjet 18 a počítat budeme v prosinci, ne teď," dodává Alonso.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.