Pro Fernanda Alonsa, jenž se do Formule 1 vrátil po dvouleté přestávce, začne ve Velké ceně Francie nový šampionát. Doposud nepředváděl s Alpine takové výkony, jaké si sám představoval.
V dosavadních pěti podnicích zatím nasbíral 5 bodů a za svým mladším týmovým kolegou Estebanem zaostává nejen o 7 bodů, ale pravidelně na něj ztrácí i rychlostně. Úvodní část sezóny pro Španěla byla náročná, protože se technika za 2 roky změnila a například v Imole nezávodil od roku 2006 nebo v Portimau ještě nikdy.
Po nich následovalo náročné Monako, kde dojel Alonso třináctý, a tento víkend jej čeká městský okruh v Baku, kde také nečeká oslnivý výsledek. Proto svou naději upíná až k závodu v Paul Ricard.
"Svým způsobem není začátek sezóny tím nejlepším kalendářem pro nového jezdce. Jel jsem v Imole, v Portimau - na dvou okruzích, kde jsem celá léta nebo vůbec nikdy nezávodil, jako tomu bylo v Portimau. A kluci závodili před čtyřmi měsíci v loňském šampionátu," vysvětluje 39letý pilot.
"Pak dva městské okruhy: Baku a Monako. Z prvních šesti závodů tedy čtyři byli velmi náročné na přivyknutí si. Od Francie snad pro mě začne nový šampionát," doufá Alonso v lepší předváděné výkony.
K nim by potřeboval, aby Alpine více přizpůsobilo monopost A521 jeho jízdnímu stylu: "Jo, pokud jde o řízení, tak doufám, že dostaneme něco, v čem budu o něco lépe cítit vyvážení vozu a zpětnou vazbu proti tomu, co cítím teď."
Také musí lépe zvládnou práci s pneumatikami Pirelli, aby stáhl ty poslední cenné desetinky v kvalifikaci: "Myslím, že to, co dostáváme, je trochu nahodilé. Neříkám, že v tom je faktor štěstí, je tam ale něco skrytého. V různých časech víkendu jsou lidé, kteří jsou vzadu v 2. tréninku, v 3. tréninku a někteří v Q2."
"Proč se všechny ty proměnné vyskytují během víkendu, víte? A jak jsem řekl, nejde o štěstí. Potřebujeme tomu lépe porozumět. Nedělám si s tím ale starosti. Byl jsem svým způsobem silný po celý víkend, když to srovnáme s prvními víkendy. Byl jsem spokojený a v závodě silný. Zbývá jich odjet 18 a počítat budeme v prosinci, ne teď," dodává Alonso.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.