Ferrari včera uzavřelo vyšetřování odstoupení Charlese Leclerca z Velké ceny Monaka. Podle analýzy šlo o následek sobotní havárie, která se nakonec projevila i na druhé, zdánlivě nepoškozené straně auta.
Mladý pilot sice v sobotu získal pole-position, během svého druhého ostrého pokusu v Q3 však havaroval a za bazénem poškodil pravou stranu svého auta. Mechanici se snažili vše opravit, po prověření vozu a převodovky podle nich bylo auto připraveno k závodu.
Jenže na druhý den při nájezdu na rošt v 6. zatáčce selhala hnací hřídel na pravé straně - obrovské zklamání pro tým i jezdce, který věřil ve vítězství. Ten nejdůležitější krok k němu o den dříve již učinil vzhledem k tomu, jak špatně se v ulicích Monte Carla předjíždí.
Podle Ferrari na druhé straně vozu po havárii nebylo patrné žádné poškození. Jenže při nárazu se síly přenesly i do náboje levého kola a způsobily poškození, které nebylo vidět - projevilo se až těsně před závodem. Na opravu již nezbyl čas.
V sobotu večer mechanici přitom prozkoumali a vyměnili celou řadu dílů, přirozeně se soustředili na pravou stranu auta: nasadili nové přední křídlo a noc, pravý přední i zadní roh, nový brzdy vpředu i vzadu včetně brzdového čerpadla, hřeben řízení, deflektory, podlahu i zadní křídlo.
Podle zevrubné kontroly levého strany se vše zdálo být v pořádku, data navíc ukazovala, že levá hnací hřídel funguje normálně. Jenže těsně před začátkem závod přišel zmíněný šok: "Ne. Ne. Ne. Nééé. Ta převodovka, kluci," hlásil za tunelem Leclerc najíždějící na rošt.
Tým vzhledem k těmto událostem zreviduje a zlepší své procesy, aby dokázalo lépe detekovat podobné potíže, pokud by v budoucnu došlo k podobnému okolnostem. Již v neděli si ale byl jistý tím, že na vině není převodovka, o jejíž technický stav se původně obávali, ale po důkladné inspekci ji nakonec neměnili.
"Spolehlivost je klíčová, zůstává prioritou. Pokud bychom měli nějaké pochybnosti, určitě bychom ji vyměnili a opravili bychom to," prohlásil v sobotu šéf týmu Mattia Binotto.
Ferrari nyní přiznává, že nic podobného předtím u svého monopostu nezažilo. A i když by teoreticky mohlo převodovku z Monaka použít i v příštím závodě v Ázerbájdžánu, tak ji díky nedokončení závodu bude moci beztrestně vyměnit.
The heartbreaking moment 💔Poor, poor Charles 😔#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/Kac9MXf4Vo
— Formula 1 (@F1) May 23, 2021Heartbreak for Leclerc and all his fans 💔#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/n0S9eBZbFn
— Formula 1 (@F1) May 23, 2021Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.