MONAKO - 1. TRÉNINK; Formule 1 zavítala do pomyslného drahokamu historické koruny - do úzkých uliček na pobřeží Středozemního moře. Nejrychlejší čas úvodního dějství si připsal Sergio Pérez s Red Bullem, druhý Carlos Sainz s Ferrari ztrácel přes desetinu. Jak dopadly Mercedesy?
V 11:30 našeho času vyrazil na okruh jako první Russell s piloty Alfa Romeo za zády. V Monte Carlu s vozem F1 nikdy nejezdila hned pětina letošního startovního pole: Cunoda (ten ani s vozem F2), Latifi, Mazepin či Schumacher.
Pro piloty jde o zajímavou výzvu - monoposty jsou rychlé a široké, avšak uličky úzké a svodidla těsně lemují trať. Pirelli převezlo to nejměkčí, co má: směsi C3 - C5, počasí jim navíc přálo: teplota dosahovala 20 °C a sluncem rozehřívaný asfalt 38 °C.
Piloti moc neotáleli a ihned najížděli do letmých kol - během prvních 5 min si všichni připsali nějaký čas, což je docela neobvyklé. Čelo obsadilo po první vlně duo Ferrari: Sainz 1:16,241 min, Leclerc se držel o 3,3 sekundy zpět.
Po chvíli se na čele usadil Hamilton (1:15,858), Vettel za nim ztrácel 65 tisícin - oba na tvrdé směsi. Sainz si svou pozici vzal ale vzal v dalším pokusu zpět - 1:14,457 na středně-tvrdých pneumatikách, na třetí příčku vystoupal Norris (1:15,652) s netypicky zbarveným vozem.
McLarenu se nelíbí, že FIA otálí s přísnějšími testy flexibility zadních křídel - jejich zavedení by uvítal podstatně dříve, jelikož se cítí být do té doby znevýhodněni: zejména v Baku bude Red Bull, Alpine či Alfa Romeo na rovinkách ve velké výhodě. Nehodlá nicméně proti tomu nikterak protestovat.
Španěl si s Ferrari na čele po 15 min dále upevňoval svou pozici (1:13,639 a 1:13,388), druhý Verstappen (1:14,475) na tvrdé směsi ztrácel přes sekundu, Hamilton 7 desetin (1:14,110). Smůla postihla druhý rudý vůz - domácímu Leclercovi selhala převodovka a trénink pro něj po 4 kolech předčasně skončil.
It's someone's home race, you say? 👋#MonacoGP 🇲🇨 #F1 @Charles_Leclerc pic.twitter.com/sS8XWGlnap
— Formula 1 (@F1) May 20, 2021Před polovinou tréninku vyrobil Alonso hrubku v nájezdu na cílovou rovinku, když při brzdění narazil do svodidel a zničil si přední křídlo. "Dotkl jsem se zdi v poslední zatáčce," hlásil pilot. "Dávej si pozor, máš přední křídlo na zemi," upozorňoval jej inženýr. Ředitelství na chvíli sáhlo po virtuálním safety-caru a Alpine zkoumalo, zda nemá poškozené i zavěšení.
Poté předvedl velmi solidní kolo Hamilton (1:12,995) s Bottasem (1:13,131) na středně-tvrdé směsi, před Sainze se dostal i Verstappen (1:13,191) a Gasly (1:13,207). Räikkönen po probrzdění skončil v únikové zóně, vše se naštěstí obešlo bez poškození vozu.
Po 35 min se Gaslymu podařilo dostat se do čela, když na měkkých pneumatikách předvedl kolo za 1:12,929 min. V patách mu byl Sainz (1:12,965), setrvával však na středně-tvrdých. Alonso po svém návratu na dráhu probrzdil podobně jako chvíli před ním Kimi, proto využil únikovou zónu. Obratně své auto smykem otočil o 180 ° a pokračoval.
Svůj okamžik prožil i Sainz, když na výjezdu ze zatáčky č. 16 krotil přetáčivý smyk, přičemž se také dotkl svodidel. Kvůli tomu musel do garáže na kontrolu.
Čtvrt hodiny před koncem Gaslyho překonal Verstappen (1:12,648) stále na středně-tvrdých pneumatikách, totéž se podařilo i Pérezovi, měl ale nazutou nejměkčí C5 směs (1:12,817). Tu dokázal využít ke svému prospěchu 7 min před koncem, kdy předčil (1:12,536) svého holandského týmového kolegu.
Piloti do toho šlapali naplno až do samotného konce: na středně-tvrdých pneumatikách se zlepšil Sainz (1:12,606), který pak před tunelem zmařil ostrý pokus naštvaného Verstappena. Nejrychlejší čas tak zůstal Mexičanovi, Ferrari se předvedlo ve slibné formě - ostatně tak, jak očekávalo po výborných čase v posledním sektoru v Barceloně před 2 týdny. Výborný výkon předvedl Gasly, Mercedesy netlačící na pilu skončily za ním.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.