Fernando Alonso si uvědomuje, že v kvalifikacích musí zlepšit své výkony, obzvlášť na nadcházejících dvou okruzích, kde je předjíždění velmi náročné. Co jej drží zpět a jaké úpravy se v Barceloně chystají?
Pilot stáje Alpine se zadařilo hned na úvod po dvouleté přestávce v Bahrajnu obsadit devátou příčku na roštu, poté však v Imole i v Portimau vypadl již v Q2, zatímco jeho týmový kolega Esteban Ocon skončil devátý a minulý víkend dokonce šestý.
V závodech si sice Alonso polepšil a dojel na bodech, uvědomuje si ale, že nyní to bude kvůli vlastnostem okruhů náročnější se dostat dopředu: "Hlavním cílem pro nás v následujících dvou podnicích, v Barceloně a v Monaku, obzvlášť osobně v mém případě, je zlepšit se a více se sžít s vozem, zejména v kvalifikaci."
V Portugalsku "jsme měli dobré auto a já jsem v sobotu nepodal dobrý výkon. Pokud by se to stalo v Barceloně nebo v Monaku, tak by můj víkend byl hodně narušený. Nemůžu si to tedy dovolit. Pokusím se o to, abych byl příště lépe připravený," slibuje před víkendovou Velkou cenou Španělska, kde se loni Renaultu do Q3 postoupit nepodařilo.
"Minulý rok to bylo pro tým velmi těžké. Pokusíme se proto o lepší výsledek. Zkusíme s poučit ze všech problémů, jimž jsme čelili loni. Jak jsem řekl, kvalifikace bude na příštích dvou okruzích docela důležité, protože se na nich předjíždí o něco hůře než v Portimau. Hodně se proto na ni budeme soustředit a příští tři dny připravovat," pokračuje Alonso.
To, že trochu zaostává v kvalifikacích podle něj není dáno menším množstvím času, který strávil na měkkých pneumatikách, ale spíše správnými reakcemi na proměnlivé podmínky na trati.
"Každý má nějaký domácí úkol. Já se navíc musím zlepšit o sobotách. Není to jen o dostání maxima z pneumatik na jedno kolo, jelikož v druhém, třetím tréninku nasadíte ty měkké a ujedete jedno kolo, ne víc, a ten čas a výkonnost tam je," vysvětluje španělský matador.
"Je to spíše o proměnlivých podmínkách v kvalifikaci: méně přilnavosti, více přilnavosti, silnější vítr... Cokoliv se na trati mění, musím na to být lépe připravený a rychle tomu porozumět už ve výjezdovém kole. V Q1 nebo v Q2 nemám čas na zajetí více kol. Existují tedy věci, v nichž musím zrychlit. V Monaku a v Barceloně to bude velmi důležité," opakuje Alonso.
Katalánský okruh čeká letos drobná úprava v oblasti zatáček č. 10 a 11. (viz níže), kde dojde ke zvětšení jejich poloměru a jedno kolo bude díky tomu o 20 metrů delší. F1 na něj navíc o víkendu pustí 1000 diváků, kteří budou moci podpořit svého domácího jezdce.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.