Fernando Alonso si uvědomuje, že v kvalifikacích musí zlepšit své výkony, obzvlášť na nadcházejících dvou okruzích, kde je předjíždění velmi náročné. Co jej drží zpět a jaké úpravy se v Barceloně chystají?
Pilot stáje Alpine se zadařilo hned na úvod po dvouleté přestávce v Bahrajnu obsadit devátou příčku na roštu, poté však v Imole i v Portimau vypadl již v Q2, zatímco jeho týmový kolega Esteban Ocon skončil devátý a minulý víkend dokonce šestý.
V závodech si sice Alonso polepšil a dojel na bodech, uvědomuje si ale, že nyní to bude kvůli vlastnostem okruhů náročnější se dostat dopředu: "Hlavním cílem pro nás v následujících dvou podnicích, v Barceloně a v Monaku, obzvlášť osobně v mém případě, je zlepšit se a více se sžít s vozem, zejména v kvalifikaci."
V Portugalsku "jsme měli dobré auto a já jsem v sobotu nepodal dobrý výkon. Pokud by se to stalo v Barceloně nebo v Monaku, tak by můj víkend byl hodně narušený. Nemůžu si to tedy dovolit. Pokusím se o to, abych byl příště lépe připravený," slibuje před víkendovou Velkou cenou Španělska, kde se loni Renaultu do Q3 postoupit nepodařilo.
"Minulý rok to bylo pro tým velmi těžké. Pokusíme se proto o lepší výsledek. Zkusíme s poučit ze všech problémů, jimž jsme čelili loni. Jak jsem řekl, kvalifikace bude na příštích dvou okruzích docela důležité, protože se na nich předjíždí o něco hůře než v Portimau. Hodně se proto na ni budeme soustředit a příští tři dny připravovat," pokračuje Alonso.
To, že trochu zaostává v kvalifikacích podle něj není dáno menším množstvím času, který strávil na měkkých pneumatikách, ale spíše správnými reakcemi na proměnlivé podmínky na trati.
"Každý má nějaký domácí úkol. Já se navíc musím zlepšit o sobotách. Není to jen o dostání maxima z pneumatik na jedno kolo, jelikož v druhém, třetím tréninku nasadíte ty měkké a ujedete jedno kolo, ne víc, a ten čas a výkonnost tam je," vysvětluje španělský matador.
"Je to spíše o proměnlivých podmínkách v kvalifikaci: méně přilnavosti, více přilnavosti, silnější vítr... Cokoliv se na trati mění, musím na to být lépe připravený a rychle tomu porozumět už ve výjezdovém kole. V Q1 nebo v Q2 nemám čas na zajetí více kol. Existují tedy věci, v nichž musím zrychlit. V Monaku a v Barceloně to bude velmi důležité," opakuje Alonso.
Katalánský okruh čeká letos drobná úprava v oblasti zatáček č. 10 a 11. (viz níže), kde dojde ke zvětšení jejich poloměru a jedno kolo bude díky tomu o 20 metrů delší. F1 na něj navíc o víkendu pustí 1000 diváků, kteří budou moci podpořit svého domácího jezdce.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.