Francouzský pilot Romain Grosjean se znovu sveze s vozem Formule 1, tentokrát mu Mercedes propůjčí mistrovský monopost Lewise Hamiltona. Vědět o sobě dává také bývalý šéf Renaultu Cyril Abiteboul. Co nyní hodlá podnikat?
Grosjean dostane příležitost během domácí Velké ceny Francie předvést své schopnosti v Mercedesu W10 tak, jak mu to dříve slíbil šéf týmu Toto Wolff. Bývalý jezdec Haasu v F1 skončil po své hrůzostrašné nehodě v Bahrajnu, kde vzplál jeho monopost poté, co se po nárazu do svodidel rozlomil napůl.
Romain z toho vyvázl pouze se zlomeným žebrem a popáleninami rukou, do svého posledního závodu v Abú Zabí kvůli tomu už nenastoupil. Wolff mu tehdy slíbil, že pro něj zařídí test z Mercedesem, což v létě taky splní.
Grosjean už absolvoval proces tvarování sedačky a na zkoušku Hamiltonova Stříbrného šípu se už těší: "To je ale příležitost! Děkuji moc Totovi a celému Mercedesu za uskutečnění. Co by mohlo být lepší než poslední jízda před mými domácími fanoušky během Velké ceny Francie ve voze F1?" ptá se na svém Twitteru.
Things you love to see. 🙏 pic.twitter.com/xoYiihMCAM
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 5, 2021Na scéně se znovu objevuje také Cyril Abiteboul, jenž byl letos v lednu náhle sesazen ze své pozice šéfa závodní stáje Renault (nyní Alpine) F1 poté, co u kormidla v Enstone působil od roku 2014. Výkonný ředitel Renaultu Luca de Meo jej nahradil Laurentem Rossim, do týmu přišel jako posila Fernando Alonso.
Abiteboul nyní bude působit jako poradce sportovního oddělení Mecachromu: "Jsme hrdí na to, že Cyril přinese svou podporu a zkušenosti z tohoto sektoru týmům skupiny, která od roku 1983 podporuje prestižní značky v rámci těch největších kategorií motorsportu: F1, F2, F3, vytrvalostních a rallye závodů," odhaluje šéf Christian Cornille.
"Skupina Mecachrome musí porozumět novým trendům a příležitostem v tomto sektoru a dát je do souladu s cíli skupiny a probíhající transformací v jejích dalších odvětvích," pokračuje. Abiteboul podle něj bude "navrhovat strategické možnosti pro střednědobý vývoj aktivit skupiny v motorsportu."
Mecachrome dodává V6 turbomotory pro Formuli 2 a bloky motorů pro Formuli 3. Kromě toho poskytuje stáji Alpine F1 platformu pro vývoj a obrábění hlav válců a dalších mechanických součástí motorů. V letech 2010 - 2014 dával dohromady motory Renaultu pro Red Bull, jenž s nimi získal čtyři konstruktérské i individuální tituly.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.