Francouzský pilot Romain Grosjean se znovu sveze s vozem Formule 1, tentokrát mu Mercedes propůjčí mistrovský monopost Lewise Hamiltona. Vědět o sobě dává také bývalý šéf Renaultu Cyril Abiteboul. Co nyní hodlá podnikat?
Grosjean dostane příležitost během domácí Velké ceny Francie předvést své schopnosti v Mercedesu W10 tak, jak mu to dříve slíbil šéf týmu Toto Wolff. Bývalý jezdec Haasu v F1 skončil po své hrůzostrašné nehodě v Bahrajnu, kde vzplál jeho monopost poté, co se po nárazu do svodidel rozlomil napůl.
Romain z toho vyvázl pouze se zlomeným žebrem a popáleninami rukou, do svého posledního závodu v Abú Zabí kvůli tomu už nenastoupil. Wolff mu tehdy slíbil, že pro něj zařídí test z Mercedesem, což v létě taky splní.
Grosjean už absolvoval proces tvarování sedačky a na zkoušku Hamiltonova Stříbrného šípu se už těší: "To je ale příležitost! Děkuji moc Totovi a celému Mercedesu za uskutečnění. Co by mohlo být lepší než poslední jízda před mými domácími fanoušky během Velké ceny Francie ve voze F1?" ptá se na svém Twitteru.
Things you love to see. 🙏 pic.twitter.com/xoYiihMCAM
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 5, 2021Na scéně se znovu objevuje také Cyril Abiteboul, jenž byl letos v lednu náhle sesazen ze své pozice šéfa závodní stáje Renault (nyní Alpine) F1 poté, co u kormidla v Enstone působil od roku 2014. Výkonný ředitel Renaultu Luca de Meo jej nahradil Laurentem Rossim, do týmu přišel jako posila Fernando Alonso.
Abiteboul nyní bude působit jako poradce sportovního oddělení Mecachromu: "Jsme hrdí na to, že Cyril přinese svou podporu a zkušenosti z tohoto sektoru týmům skupiny, která od roku 1983 podporuje prestižní značky v rámci těch největších kategorií motorsportu: F1, F2, F3, vytrvalostních a rallye závodů," odhaluje šéf Christian Cornille.
"Skupina Mecachrome musí porozumět novým trendům a příležitostem v tomto sektoru a dát je do souladu s cíli skupiny a probíhající transformací v jejích dalších odvětvích," pokračuje. Abiteboul podle něj bude "navrhovat strategické možnosti pro střednědobý vývoj aktivit skupiny v motorsportu."
Mecachrome dodává V6 turbomotory pro Formuli 2 a bloky motorů pro Formuli 3. Kromě toho poskytuje stáji Alpine F1 platformu pro vývoj a obrábění hlav válců a dalších mechanických součástí motorů. V letech 2010 - 2014 dával dohromady motory Renaultu pro Red Bull, jenž s nimi získal čtyři konstruktérské i individuální tituly.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.