Francouzský pilot Romain Grosjean se znovu sveze s vozem Formule 1, tentokrát mu Mercedes propůjčí mistrovský monopost Lewise Hamiltona. Vědět o sobě dává také bývalý šéf Renaultu Cyril Abiteboul. Co nyní hodlá podnikat?
Grosjean dostane příležitost během domácí Velké ceny Francie předvést své schopnosti v Mercedesu W10 tak, jak mu to dříve slíbil šéf týmu Toto Wolff. Bývalý jezdec Haasu v F1 skončil po své hrůzostrašné nehodě v Bahrajnu, kde vzplál jeho monopost poté, co se po nárazu do svodidel rozlomil napůl.
Romain z toho vyvázl pouze se zlomeným žebrem a popáleninami rukou, do svého posledního závodu v Abú Zabí kvůli tomu už nenastoupil. Wolff mu tehdy slíbil, že pro něj zařídí test z Mercedesem, což v létě taky splní.
Grosjean už absolvoval proces tvarování sedačky a na zkoušku Hamiltonova Stříbrného šípu se už těší: "To je ale příležitost! Děkuji moc Totovi a celému Mercedesu za uskutečnění. Co by mohlo být lepší než poslední jízda před mými domácími fanoušky během Velké ceny Francie ve voze F1?" ptá se na svém Twitteru.
Things you love to see. 🙏 pic.twitter.com/xoYiihMCAM
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 5, 2021Na scéně se znovu objevuje také Cyril Abiteboul, jenž byl letos v lednu náhle sesazen ze své pozice šéfa závodní stáje Renault (nyní Alpine) F1 poté, co u kormidla v Enstone působil od roku 2014. Výkonný ředitel Renaultu Luca de Meo jej nahradil Laurentem Rossim, do týmu přišel jako posila Fernando Alonso.
Abiteboul nyní bude působit jako poradce sportovního oddělení Mecachromu: "Jsme hrdí na to, že Cyril přinese svou podporu a zkušenosti z tohoto sektoru týmům skupiny, která od roku 1983 podporuje prestižní značky v rámci těch největších kategorií motorsportu: F1, F2, F3, vytrvalostních a rallye závodů," odhaluje šéf Christian Cornille.
"Skupina Mecachrome musí porozumět novým trendům a příležitostem v tomto sektoru a dát je do souladu s cíli skupiny a probíhající transformací v jejích dalších odvětvích," pokračuje. Abiteboul podle něj bude "navrhovat strategické možnosti pro střednědobý vývoj aktivit skupiny v motorsportu."
Mecachrome dodává V6 turbomotory pro Formuli 2 a bloky motorů pro Formuli 3. Kromě toho poskytuje stáji Alpine F1 platformu pro vývoj a obrábění hlav válců a dalších mechanických součástí motorů. V letech 2010 - 2014 dával dohromady motory Renaultu pro Red Bull, jenž s nimi získal čtyři konstruktérské i individuální tituly.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.