Jezdec Ferrari Charles Leclerc vysvětlil, proč se při restartu Velké ceny Emilia Romagna rozhodl nepředjet Maxe Verstappena poté, co se dopustil na studených pneumatikách chyby a skončil ve smyku.
Holanďan byl s Red Bullem ve vedení, když se ředitelství rozhodlo velkou cenu přerušit po velké nehodě Valtteriho Bottase s Georgem Russellem v zatáčce Rivazza.
Po návratu na trať za safety care se Verstappen dopustil chyby, když se po průjezdu vnitřního obrubníku zatáčky č. 18 roztočil. Proč druhý v pořadí Leclerc nevyužil příležitosti a vedoucího pilota nepředjel? Byl snad příliš zaskočen vzniklou situací a možným vedením?
Leclerc vysvětlil, že o přejetí Verstappena přemýšlel, zároveň se však rozhodl pro uvolnění plynového pedálu: "V jednu chvíli jsem to zvažoval, zároveň jsem ve stejnou chvíli ale ubral. Myslím, že šlo o správné rozhodnutí, když se ohlédnu zpět, protože podle mě měl po celou dobu jedno kolo na dráze."
"A tak jsem ubral, jelikož se očividně úplně neroztočil, jak jsme viděli. Proto jsem o tom uvažoval, ale bylo na to už příliš pozdě a on už byl zase zpět přede mnou," vrací se pilot Ferrari ke kritickému okamžiku, kdy se na chvíli mohl dostat do vedení.
Verstappen, jenž velkou cenu po chybě své hlavního soupeře Lewise Hamiltona vyhrál, to popsal jako svůj "velký okamžik při restartu," poté zavtipkoval, že "probíhalo určité tajné zahřívání pneumatik."
Max by se každopádně mohl dostat zpět před Charlese, pokud by to mezi onou předposlední zatáčkou a první safety-car čárou stihnul, podmínky jsou totiž stejné jako v zahřívacím kole.
Podle Norrise jedoucího za nimi však měl pilot Ferrari zaútočit: "Měl jsem na to skvělý výhled, bylo to docela legrační. Myslím si, že Charles jej mohl předjet, podle mého názoru."
"Max ztratil kontrolu nad vozem a skončil vlevo a Charles zkrátka nemohl dupnout na brzdy a zastavit - v určitou chvíli by se před Maxe musel dostat, protože měl před sebou ve velké části zatáčky překážku... Kdybych byl druhý, tak bych do toho šel, protože tím získáte šanci na vítězství. Jde o risk, který za to stojí," dodává pilot McLarenu.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.