Jezdec Ferrari Charles Leclerc vysvětlil, proč se při restartu Velké ceny Emilia Romagna rozhodl nepředjet Maxe Verstappena poté, co se dopustil na studených pneumatikách chyby a skončil ve smyku.
Holanďan byl s Red Bullem ve vedení, když se ředitelství rozhodlo velkou cenu přerušit po velké nehodě Valtteriho Bottase s Georgem Russellem v zatáčce Rivazza.
Po návratu na trať za safety care se Verstappen dopustil chyby, když se po průjezdu vnitřního obrubníku zatáčky č. 18 roztočil. Proč druhý v pořadí Leclerc nevyužil příležitosti a vedoucího pilota nepředjel? Byl snad příliš zaskočen vzniklou situací a možným vedením?
Leclerc vysvětlil, že o přejetí Verstappena přemýšlel, zároveň se však rozhodl pro uvolnění plynového pedálu: "V jednu chvíli jsem to zvažoval, zároveň jsem ve stejnou chvíli ale ubral. Myslím, že šlo o správné rozhodnutí, když se ohlédnu zpět, protože podle mě měl po celou dobu jedno kolo na dráze."
"A tak jsem ubral, jelikož se očividně úplně neroztočil, jak jsme viděli. Proto jsem o tom uvažoval, ale bylo na to už příliš pozdě a on už byl zase zpět přede mnou," vrací se pilot Ferrari ke kritickému okamžiku, kdy se na chvíli mohl dostat do vedení.
Verstappen, jenž velkou cenu po chybě své hlavního soupeře Lewise Hamiltona vyhrál, to popsal jako svůj "velký okamžik při restartu," poté zavtipkoval, že "probíhalo určité tajné zahřívání pneumatik."
Max by se každopádně mohl dostat zpět před Charlese, pokud by to mezi onou předposlední zatáčkou a první safety-car čárou stihnul, podmínky jsou totiž stejné jako v zahřívacím kole.
Podle Norrise jedoucího za nimi však měl pilot Ferrari zaútočit: "Měl jsem na to skvělý výhled, bylo to docela legrační. Myslím si, že Charles jej mohl předjet, podle mého názoru."
"Max ztratil kontrolu nad vozem a skončil vlevo a Charles zkrátka nemohl dupnout na brzdy a zastavit - v určitou chvíli by se před Maxe musel dostat, protože měl před sebou ve velké části zatáčky překážku... Kdybych byl druhý, tak bych do toho šel, protože tím získáte šanci na vítězství. Jde o risk, který za to stojí," dodává pilot McLarenu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.