Závodní jezdec George Russell popisuje změny u Williamsu, který se podle něj může díky novým majitelům a navýšení investicí už konečně začínat zaměřovat na výkonnost místo na boj o holý život.
Stáj z Grove prožila několik divokých sezón, po nichž ji zakladatel Frank Williams loni nakonec prodal americké investiční společnosti Dorilton Capital. Ta byla ochotna do F1 investovat a nabrat zkušené lidi: do role šéfa týmu jmenovala Simona Robertse a výkonným ředitelem se stal bývalý šéf sportovního oddělení Volkswagenu Jost Capito.
Capito do týmu přivedl Francoise-Xaviera Demaisona, s nímž se u VW podílel na úspěších ve WRC či v programu Pikes Peak. Ten zaplnil místo technického ředitele, které bylo volné po odchodu Paddyho Lowea po katastrofální sezóně 2019.
Příchod těchto dvou mužů považuje Russell za klíčový: "Myslím, že jde o neuvěřitelně pozitivní zprávu pro Williams v následujících letech, příchod Josta. Opravdu věřím, že máme u kormidla šéfa, který dokáže kolem nás postavit řádný technický tým, abychom mohli konečně zlepšovat výkonnost auta."
"Očividně jsme po celou dobu mého působení u Williamsu neměli technického ředitele, což je šílené, když o tom přemýšlíte. Podle mě bylo u Williamsu po celou dobu do příchodu Doriltonu prioritou udržování týmu v chodu, udržování práce pro lidi, udržování týmu při životě - místo snahy vůz co nejvíce zrychlovat," pokračuje talentovaný jezdec.
"Cílem byl zkrátka udržet tým ve Formuli 1, což byla určitě skvělá věc, ale nyní se můžeme vrátit k tomu, abychom se soustředit na výkonnost. Je to pro všechny u Williamsu s Jostem u kormidla vzrušující," popisuje Russell lepší atmosféru v týmu.
Před 3 týdny v Bahrajnu se mu podařilo postoupit do Q2 a v závodě finišovat na 14. místě, věří ale, že se brzy posunout ještě výše a před sezónou 2022 zlepší svou konkurenceschopnost.
"Myslím, že mít technického ředitele v týmu je neuvěřitelně důležité. F1 je obrovské puzzle. Musíte poskládat ty dílky dohromady a technický ředitel to organizuje. Nyní máme výkonného ředitele, máme technického ředitele. Tito kluci se nyní mohou opět soustředit na hlavní cíl, ať už je to aerodynamika, mechanika či elektronika, cokoliv - náš nový technický ředitel je organizuje a vše dává dohromady," dodává Russell.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.