Závodní jezdec George Russell popisuje změny u Williamsu, který se podle něj může díky novým majitelům a navýšení investicí už konečně začínat zaměřovat na výkonnost místo na boj o holý život.
Stáj z Grove prožila několik divokých sezón, po nichž ji zakladatel Frank Williams loni nakonec prodal americké investiční společnosti Dorilton Capital. Ta byla ochotna do F1 investovat a nabrat zkušené lidi: do role šéfa týmu jmenovala Simona Robertse a výkonným ředitelem se stal bývalý šéf sportovního oddělení Volkswagenu Jost Capito.
Capito do týmu přivedl Francoise-Xaviera Demaisona, s nímž se u VW podílel na úspěších ve WRC či v programu Pikes Peak. Ten zaplnil místo technického ředitele, které bylo volné po odchodu Paddyho Lowea po katastrofální sezóně 2019.
Příchod těchto dvou mužů považuje Russell za klíčový: "Myslím, že jde o neuvěřitelně pozitivní zprávu pro Williams v následujících letech, příchod Josta. Opravdu věřím, že máme u kormidla šéfa, který dokáže kolem nás postavit řádný technický tým, abychom mohli konečně zlepšovat výkonnost auta."
"Očividně jsme po celou dobu mého působení u Williamsu neměli technického ředitele, což je šílené, když o tom přemýšlíte. Podle mě bylo u Williamsu po celou dobu do příchodu Doriltonu prioritou udržování týmu v chodu, udržování práce pro lidi, udržování týmu při životě - místo snahy vůz co nejvíce zrychlovat," pokračuje talentovaný jezdec.
"Cílem byl zkrátka udržet tým ve Formuli 1, což byla určitě skvělá věc, ale nyní se můžeme vrátit k tomu, abychom se soustředit na výkonnost. Je to pro všechny u Williamsu s Jostem u kormidla vzrušující," popisuje Russell lepší atmosféru v týmu.
Před 3 týdny v Bahrajnu se mu podařilo postoupit do Q2 a v závodě finišovat na 14. místě, věří ale, že se brzy posunout ještě výše a před sezónou 2022 zlepší svou konkurenceschopnost.
"Myslím, že mít technického ředitele v týmu je neuvěřitelně důležité. F1 je obrovské puzzle. Musíte poskládat ty dílky dohromady a technický ředitel to organizuje. Nyní máme výkonného ředitele, máme technického ředitele. Tito kluci se nyní mohou opět soustředit na hlavní cíl, ať už je to aerodynamika, mechanika či elektronika, cokoliv - náš nový technický ředitel je organizuje a vše dává dohromady," dodává Russell.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.