Závodní jezdec George Russell popisuje změny u Williamsu, který se podle něj může díky novým majitelům a navýšení investicí už konečně začínat zaměřovat na výkonnost místo na boj o holý život.
Stáj z Grove prožila několik divokých sezón, po nichž ji zakladatel Frank Williams loni nakonec prodal americké investiční společnosti Dorilton Capital. Ta byla ochotna do F1 investovat a nabrat zkušené lidi: do role šéfa týmu jmenovala Simona Robertse a výkonným ředitelem se stal bývalý šéf sportovního oddělení Volkswagenu Jost Capito.
Capito do týmu přivedl Francoise-Xaviera Demaisona, s nímž se u VW podílel na úspěších ve WRC či v programu Pikes Peak. Ten zaplnil místo technického ředitele, které bylo volné po odchodu Paddyho Lowea po katastrofální sezóně 2019.
Příchod těchto dvou mužů považuje Russell za klíčový: "Myslím, že jde o neuvěřitelně pozitivní zprávu pro Williams v následujících letech, příchod Josta. Opravdu věřím, že máme u kormidla šéfa, který dokáže kolem nás postavit řádný technický tým, abychom mohli konečně zlepšovat výkonnost auta."
"Očividně jsme po celou dobu mého působení u Williamsu neměli technického ředitele, což je šílené, když o tom přemýšlíte. Podle mě bylo u Williamsu po celou dobu do příchodu Doriltonu prioritou udržování týmu v chodu, udržování práce pro lidi, udržování týmu při životě - místo snahy vůz co nejvíce zrychlovat," pokračuje talentovaný jezdec.
"Cílem byl zkrátka udržet tým ve Formuli 1, což byla určitě skvělá věc, ale nyní se můžeme vrátit k tomu, abychom se soustředit na výkonnost. Je to pro všechny u Williamsu s Jostem u kormidla vzrušující," popisuje Russell lepší atmosféru v týmu.
Před 3 týdny v Bahrajnu se mu podařilo postoupit do Q2 a v závodě finišovat na 14. místě, věří ale, že se brzy posunout ještě výše a před sezónou 2022 zlepší svou konkurenceschopnost.
"Myslím, že mít technického ředitele v týmu je neuvěřitelně důležité. F1 je obrovské puzzle. Musíte poskládat ty dílky dohromady a technický ředitel to organizuje. Nyní máme výkonného ředitele, máme technického ředitele. Tito kluci se nyní mohou opět soustředit na hlavní cíl, ať už je to aerodynamika, mechanika či elektronika, cokoliv - náš nový technický ředitel je organizuje a vše dává dohromady," dodává Russell.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.