Nikita Mazepin se vzájemné konfrontace s Mickem Schumacherem nebojí a připomíná roky 2013, respektive 2014, kdy dokázal svého soupeře porazit v motokárách.
Haas vstoupí do sezony 2021 s čerstvou krví. Tu představují dva mladí, ambiciózní piloti Nikita Mazepin a Mick Schumacher, přičemž ve Formuli 2 oba patřili k tomu nejlepšímu, co juniorský šampionát nabízel. Však společně svedli řadu tvrdých, někdy až kontroverzích bitev.
I proto bude jejich interní týmový souboj zajímavý. Oba na startovní čáře, oba bez zkušeností, vítězi to může v další kariéře hodně pomoci, poraženému naopak uškodit. Rodák z Moskvy nicméně obavy nemá, ostatně už jste viděli Rusa, který by veřejně přiznal, že má z něčeho přehnaný respekt?
„Už jsem ho v totožném autě porazil," připomíná Mazepin společné působení v motokárách během let 2013 a 2014. „Není sporu, že jde o talentovaného jezdce, Jeho výsledky to dokazují měrou vrchovatou, pro mě půjde o velmi zajímavou výzvu. Teď ale nechci nic předpovídat, uvidíme na konci sezony," dodává.
Z kritiků, kteří říkají, že jde jen o dalšího platícího jezdce bez talentu si Mazepin nic nedělá. Tvrdí, že není zdaleka jediný, kdo musí takovému tlaku čelit a podle svých slov je na něj připravený.
„Nejsem zdaleka jediný, kdo čelí takovým názorům. Ve Formuli 1 prostě potřebujete peníze, abyste se sem dostali. Neřekl bych, že na mě bude vyšší tlak než na kteréhokoliv jiného jezdce. Nechci to brát jako výmluvu, tlak k naší práci patří. Osobně jsem hrdý na svou rodinu, že mi pomohla vytvořit takové zázemí. Je jisté, že to bude těžká a dlouhá sezona, ale těším se na ni."
Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Eddie Jordan vzkazuje Charlesi Leclercovi: Pokud chce u Ferrari zůstat jedničkou, musí co nejdříve ukázat Hamiltonovi záda.
Atmosféra v Maranellu vibruje očekáváním. Ferrari vstupuje do nové éry a Lewis Hamilton má být tím, kdo rozpoutá rudou revoluci. Jak si povede při svém velkolepém debutu v Austrálii?
Kimi Antonelli, italský talent, se v letošní sezóně stane dalším italským jezdcem ve Formuli 1 od doby, co debutoval Antonio Giovinazzi. Mladý pilot, který vstupuje do Mercedesu, je považován za nástupce Lewise Hamiltona.
Otázka, která v roce 2024 visela ve vzduchu. Jak se blíží sezóna 2025, spekulace o možném odchodu nizozemského šampiona sílí.
Red Bull se v roce 2025 stal hlavním hráčem na trhu jezdců Formule 1. Přestože přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil rozruch, právě tým Bulls nakonec ovládl titulky.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.