Nikita Mazepin se vzájemné konfrontace s Mickem Schumacherem nebojí a připomíná roky 2013, respektive 2014, kdy dokázal svého soupeře porazit v motokárách.
Haas vstoupí do sezony 2021 s čerstvou krví. Tu představují dva mladí, ambiciózní piloti Nikita Mazepin a Mick Schumacher, přičemž ve Formuli 2 oba patřili k tomu nejlepšímu, co juniorský šampionát nabízel. Však společně svedli řadu tvrdých, někdy až kontroverzích bitev.
I proto bude jejich interní týmový souboj zajímavý. Oba na startovní čáře, oba bez zkušeností, vítězi to může v další kariéře hodně pomoci, poraženému naopak uškodit. Rodák z Moskvy nicméně obavy nemá, ostatně už jste viděli Rusa, který by veřejně přiznal, že má z něčeho přehnaný respekt?
„Už jsem ho v totožném autě porazil," připomíná Mazepin společné působení v motokárách během let 2013 a 2014. „Není sporu, že jde o talentovaného jezdce, Jeho výsledky to dokazují měrou vrchovatou, pro mě půjde o velmi zajímavou výzvu. Teď ale nechci nic předpovídat, uvidíme na konci sezony," dodává.
Z kritiků, kteří říkají, že jde jen o dalšího platícího jezdce bez talentu si Mazepin nic nedělá. Tvrdí, že není zdaleka jediný, kdo musí takovému tlaku čelit a podle svých slov je na něj připravený.
„Nejsem zdaleka jediný, kdo čelí takovým názorům. Ve Formuli 1 prostě potřebujete peníze, abyste se sem dostali. Neřekl bych, že na mě bude vyšší tlak než na kteréhokoliv jiného jezdce. Nechci to brát jako výmluvu, tlak k naší práci patří. Osobně jsem hrdý na svou rodinu, že mi pomohla vytvořit takové zázemí. Je jisté, že to bude těžká a dlouhá sezona, ale těším se na ni."
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.