Nikita Mazepin se vzájemné konfrontace s Mickem Schumacherem nebojí a připomíná roky 2013, respektive 2014, kdy dokázal svého soupeře porazit v motokárách.
Haas vstoupí do sezony 2021 s čerstvou krví. Tu představují dva mladí, ambiciózní piloti Nikita Mazepin a Mick Schumacher, přičemž ve Formuli 2 oba patřili k tomu nejlepšímu, co juniorský šampionát nabízel. Však společně svedli řadu tvrdých, někdy až kontroverzích bitev.
I proto bude jejich interní týmový souboj zajímavý. Oba na startovní čáře, oba bez zkušeností, vítězi to může v další kariéře hodně pomoci, poraženému naopak uškodit. Rodák z Moskvy nicméně obavy nemá, ostatně už jste viděli Rusa, který by veřejně přiznal, že má z něčeho přehnaný respekt?
„Už jsem ho v totožném autě porazil," připomíná Mazepin společné působení v motokárách během let 2013 a 2014. „Není sporu, že jde o talentovaného jezdce, Jeho výsledky to dokazují měrou vrchovatou, pro mě půjde o velmi zajímavou výzvu. Teď ale nechci nic předpovídat, uvidíme na konci sezony," dodává.
Z kritiků, kteří říkají, že jde jen o dalšího platícího jezdce bez talentu si Mazepin nic nedělá. Tvrdí, že není zdaleka jediný, kdo musí takovému tlaku čelit a podle svých slov je na něj připravený.
„Nejsem zdaleka jediný, kdo čelí takovým názorům. Ve Formuli 1 prostě potřebujete peníze, abyste se sem dostali. Neřekl bych, že na mě bude vyšší tlak než na kteréhokoliv jiného jezdce. Nechci to brát jako výmluvu, tlak k naší práci patří. Osobně jsem hrdý na svou rodinu, že mi pomohla vytvořit takové zázemí. Je jisté, že to bude těžká a dlouhá sezona, ale těším se na ni."
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.