Nikita Mazepin se vzájemné konfrontace s Mickem Schumacherem nebojí a připomíná roky 2013, respektive 2014, kdy dokázal svého soupeře porazit v motokárách.
Haas vstoupí do sezony 2021 s čerstvou krví. Tu představují dva mladí, ambiciózní piloti Nikita Mazepin a Mick Schumacher, přičemž ve Formuli 2 oba patřili k tomu nejlepšímu, co juniorský šampionát nabízel. Však společně svedli řadu tvrdých, někdy až kontroverzích bitev.
I proto bude jejich interní týmový souboj zajímavý. Oba na startovní čáře, oba bez zkušeností, vítězi to může v další kariéře hodně pomoci, poraženému naopak uškodit. Rodák z Moskvy nicméně obavy nemá, ostatně už jste viděli Rusa, který by veřejně přiznal, že má z něčeho přehnaný respekt?
„Už jsem ho v totožném autě porazil," připomíná Mazepin společné působení v motokárách během let 2013 a 2014. „Není sporu, že jde o talentovaného jezdce, Jeho výsledky to dokazují měrou vrchovatou, pro mě půjde o velmi zajímavou výzvu. Teď ale nechci nic předpovídat, uvidíme na konci sezony," dodává.
Z kritiků, kteří říkají, že jde jen o dalšího platícího jezdce bez talentu si Mazepin nic nedělá. Tvrdí, že není zdaleka jediný, kdo musí takovému tlaku čelit a podle svých slov je na něj připravený.
„Nejsem zdaleka jediný, kdo čelí takovým názorům. Ve Formuli 1 prostě potřebujete peníze, abyste se sem dostali. Neřekl bych, že na mě bude vyšší tlak než na kteréhokoliv jiného jezdce. Nechci to brát jako výmluvu, tlak k naší práci patří. Osobně jsem hrdý na svou rodinu, že mi pomohla vytvořit takové zázemí. Je jisté, že to bude těžká a dlouhá sezona, ale těším se na ni."
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.