Nikita Mazepin se vzájemné konfrontace s Mickem Schumacherem nebojí a připomíná roky 2013, respektive 2014, kdy dokázal svého soupeře porazit v motokárách.
Haas vstoupí do sezony 2021 s čerstvou krví. Tu představují dva mladí, ambiciózní piloti Nikita Mazepin a Mick Schumacher, přičemž ve Formuli 2 oba patřili k tomu nejlepšímu, co juniorský šampionát nabízel. Však společně svedli řadu tvrdých, někdy až kontroverzích bitev.
I proto bude jejich interní týmový souboj zajímavý. Oba na startovní čáře, oba bez zkušeností, vítězi to může v další kariéře hodně pomoci, poraženému naopak uškodit. Rodák z Moskvy nicméně obavy nemá, ostatně už jste viděli Rusa, který by veřejně přiznal, že má z něčeho přehnaný respekt?
„Už jsem ho v totožném autě porazil," připomíná Mazepin společné působení v motokárách během let 2013 a 2014. „Není sporu, že jde o talentovaného jezdce, Jeho výsledky to dokazují měrou vrchovatou, pro mě půjde o velmi zajímavou výzvu. Teď ale nechci nic předpovídat, uvidíme na konci sezony," dodává.
Z kritiků, kteří říkají, že jde jen o dalšího platícího jezdce bez talentu si Mazepin nic nedělá. Tvrdí, že není zdaleka jediný, kdo musí takovému tlaku čelit a podle svých slov je na něj připravený.
„Nejsem zdaleka jediný, kdo čelí takovým názorům. Ve Formuli 1 prostě potřebujete peníze, abyste se sem dostali. Neřekl bych, že na mě bude vyšší tlak než na kteréhokoliv jiného jezdce. Nechci to brát jako výmluvu, tlak k naší práci patří. Osobně jsem hrdý na svou rodinu, že mi pomohla vytvořit takové zázemí. Je jisté, že to bude těžká a dlouhá sezona, ale těším se na ni."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.