Vítěz Grand Prix Kanady z roku 1995 Jean Alesi kritizuje současné poměry ve Formuli 1, z jeho pohledu nemáte bez dostatečného objemu peněz šanci. Také proto Alesiho syn Giuliano konči ve FDA a vydává se do Japonska.
Ferrari uspořádalo v minulých dnech soukromý test pro své mladíky, který se uskutečnil ve Fioranu. Jedním z vyvolených, kteří se při této příležitosti posadili do rudého vozu byl také Giuliano Alesi. Syn bývalého pilota Scuderie se tímto počinem s Ferrari rozloučil, neboť příští rok už v barvách jeho akademie závodit nebude.
Zdá se tedy, že snaha Alesiho juniora prorazit do F1 ztroskotala. Co na to jeho otec? Jean Alesi je přesvědčen, že závodění v Evropě je momentálně pouze pro bohaté, jakmile nemáte dostatečně objemné věno, jste prý bez šance.
„U nás v Evropě to tak prostě je. Tady musíte neustále platit - hodně platit, abyste měli šanci se do F1 dostat. Je to dost možná jediný sport na světe, ve kterém musíte platit už jen za to, abyste se do něj dostali. Je fajn, že tu máme FDA, Ferrari dokáže svým jezdcům zajistit sedačky, jinak jsou ale takřka všechna místa obsazena piloty Wolffa nebo Vasseura," má jasno Jean Alesi.
Alesiho syn Giuliano nyní zamíří do Japonska, kde se bude snažit najít si svou centu na výsluní. „V Japonsku bude závodit prakticky každý víkend, což už v Evropě není možné. Tady musíte pořád jen platit, nejlépe být miliardář a koupit svému synovi rovnou tým ve Formuli 1," nebere si vítěz Velké ceny Kanady 1995 servítky.
Pravdou však je také to, že Giuliano Alesi neoslnil. Za dvě sezony ve Formuli 2 nepředvedl nic světoborného. V konečném hodnocení skončil v obou případech mimo první desítku absolutního pořadí. Jean Alesi dokonce loni prodal své Ferrari F40, aby synovi zajistil sedačku. Je však otázkou, zda to vzhledem jeho výsledkům byla zdařila investice...
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.