Vítěz Grand Prix Kanady z roku 1995 Jean Alesi kritizuje současné poměry ve Formuli 1, z jeho pohledu nemáte bez dostatečného objemu peněz šanci. Také proto Alesiho syn Giuliano konči ve FDA a vydává se do Japonska.
Ferrari uspořádalo v minulých dnech soukromý test pro své mladíky, který se uskutečnil ve Fioranu. Jedním z vyvolených, kteří se při této příležitosti posadili do rudého vozu byl také Giuliano Alesi. Syn bývalého pilota Scuderie se tímto počinem s Ferrari rozloučil, neboť příští rok už v barvách jeho akademie závodit nebude.
Zdá se tedy, že snaha Alesiho juniora prorazit do F1 ztroskotala. Co na to jeho otec? Jean Alesi je přesvědčen, že závodění v Evropě je momentálně pouze pro bohaté, jakmile nemáte dostatečně objemné věno, jste prý bez šance.
„U nás v Evropě to tak prostě je. Tady musíte neustále platit - hodně platit, abyste měli šanci se do F1 dostat. Je to dost možná jediný sport na světe, ve kterém musíte platit už jen za to, abyste se do něj dostali. Je fajn, že tu máme FDA, Ferrari dokáže svým jezdcům zajistit sedačky, jinak jsou ale takřka všechna místa obsazena piloty Wolffa nebo Vasseura," má jasno Jean Alesi.
Alesiho syn Giuliano nyní zamíří do Japonska, kde se bude snažit najít si svou centu na výsluní. „V Japonsku bude závodit prakticky každý víkend, což už v Evropě není možné. Tady musíte pořád jen platit, nejlépe být miliardář a koupit svému synovi rovnou tým ve Formuli 1," nebere si vítěz Velké ceny Kanady 1995 servítky.
Pravdou však je také to, že Giuliano Alesi neoslnil. Za dvě sezony ve Formuli 2 nepředvedl nic světoborného. V konečném hodnocení skončil v obou případech mimo první desítku absolutního pořadí. Jean Alesi dokonce loni prodal své Ferrari F40, aby synovi zajistil sedačku. Je však otázkou, zda to vzhledem jeho výsledkům byla zdařila investice...
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.