Jacques Villeneuve je přesvědčen, že až na Charlesa Leclerca jsou všichni piloti spadající do akademie Ferrari především takzvaní platiči, u kterých je talent až na druhém místě. Chválí ale Micka Schumachera.
Jezdecká akademie Ferrari patří momentálně k těm nejlepším, mnozí si dokonce myslí, že rudí mají ve svých řadách nejvíce pilotů, kteří by se mohli v dohledné budoucnosti stát hvězdami Formule 1. Jména jako Robert Shwartzman, Callum Ilott nebo Mick Schumacher k tomu potenciál rozhodně mají. Vždyť právě tito tři byli v minulém ročníku Formule 2 nejvíc vidět, sekundovat jim dokázali snad jen Yuki Tsunoda s Nikitou Mazepinem.
Mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve si ale myslí, že jezdecká akademie Ferrari není zdaleka tak dobrá, jak se o ní traduje. Kanaďan je znám tím, že pro ostrá slova nechodí daleko a tentokrát to opět potvrdil. Podle něj jsou členy jezdecké akademie Ferrari zejména platící piloti, tedy ti, kteří do Maranella přinesou odpovídající finance.
„Řeknu vám to takhle, jediný Leclerc neměl dostatečné peníze, když vstupoval do jejich akademie. Všichni ostatní měli peněz dostatek. Je sice fakt, že na trati jste vždycky sami, ale ti kluci by byli i bez Ferrari tam, kde jsou dnes," má jasno Villeneuve.
Je však jedno jméno, které Villeneuve chválí. Mick Schumacher udělal podle bývalého pilota Williamsu nebo BAR díky členství v akademii velké pokroky, zejména pak v psychické vyzrálosti. To je z pohledu Kanaďana velký rozdíl oproti dalším členům FDA.
„Za poslední roky byl Mick pod velkým tlakem. Známé jméno vám sice částečně pomůže, ale zároveň vás dostane pod enormní tlak, on si s ním dokázal poradit a zlepšit se. To je rozdíl v porovnání s dalšími mladíky Ferrari. Když od vás lidé čekají výsledky hned, nikdy to není jednoduché."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.