Jacques Villeneuve je přesvědčen, že až na Charlesa Leclerca jsou všichni piloti spadající do akademie Ferrari především takzvaní platiči, u kterých je talent až na druhém místě. Chválí ale Micka Schumachera.
Jezdecká akademie Ferrari patří momentálně k těm nejlepším, mnozí si dokonce myslí, že rudí mají ve svých řadách nejvíce pilotů, kteří by se mohli v dohledné budoucnosti stát hvězdami Formule 1. Jména jako Robert Shwartzman, Callum Ilott nebo Mick Schumacher k tomu potenciál rozhodně mají. Vždyť právě tito tři byli v minulém ročníku Formule 2 nejvíc vidět, sekundovat jim dokázali snad jen Yuki Tsunoda s Nikitou Mazepinem.
Mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve si ale myslí, že jezdecká akademie Ferrari není zdaleka tak dobrá, jak se o ní traduje. Kanaďan je znám tím, že pro ostrá slova nechodí daleko a tentokrát to opět potvrdil. Podle něj jsou členy jezdecké akademie Ferrari zejména platící piloti, tedy ti, kteří do Maranella přinesou odpovídající finance.
„Řeknu vám to takhle, jediný Leclerc neměl dostatečné peníze, když vstupoval do jejich akademie. Všichni ostatní měli peněz dostatek. Je sice fakt, že na trati jste vždycky sami, ale ti kluci by byli i bez Ferrari tam, kde jsou dnes," má jasno Villeneuve.
Je však jedno jméno, které Villeneuve chválí. Mick Schumacher udělal podle bývalého pilota Williamsu nebo BAR díky členství v akademii velké pokroky, zejména pak v psychické vyzrálosti. To je z pohledu Kanaďana velký rozdíl oproti dalším členům FDA.
„Za poslední roky byl Mick pod velkým tlakem. Známé jméno vám sice částečně pomůže, ale zároveň vás dostane pod enormní tlak, on si s ním dokázal poradit a zlepšit se. To je rozdíl v porovnání s dalšími mladíky Ferrari. Když od vás lidé čekají výsledky hned, nikdy to není jednoduché."
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.