Jacques Villeneuve je přesvědčen, že až na Charlesa Leclerca jsou všichni piloti spadající do akademie Ferrari především takzvaní platiči, u kterých je talent až na druhém místě. Chválí ale Micka Schumachera.
Jezdecká akademie Ferrari patří momentálně k těm nejlepším, mnozí si dokonce myslí, že rudí mají ve svých řadách nejvíce pilotů, kteří by se mohli v dohledné budoucnosti stát hvězdami Formule 1. Jména jako Robert Shwartzman, Callum Ilott nebo Mick Schumacher k tomu potenciál rozhodně mají. Vždyť právě tito tři byli v minulém ročníku Formule 2 nejvíc vidět, sekundovat jim dokázali snad jen Yuki Tsunoda s Nikitou Mazepinem.
Mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve si ale myslí, že jezdecká akademie Ferrari není zdaleka tak dobrá, jak se o ní traduje. Kanaďan je znám tím, že pro ostrá slova nechodí daleko a tentokrát to opět potvrdil. Podle něj jsou členy jezdecké akademie Ferrari zejména platící piloti, tedy ti, kteří do Maranella přinesou odpovídající finance.
„Řeknu vám to takhle, jediný Leclerc neměl dostatečné peníze, když vstupoval do jejich akademie. Všichni ostatní měli peněz dostatek. Je sice fakt, že na trati jste vždycky sami, ale ti kluci by byli i bez Ferrari tam, kde jsou dnes," má jasno Villeneuve.
Je však jedno jméno, které Villeneuve chválí. Mick Schumacher udělal podle bývalého pilota Williamsu nebo BAR díky členství v akademii velké pokroky, zejména pak v psychické vyzrálosti. To je z pohledu Kanaďana velký rozdíl oproti dalším členům FDA.
„Za poslední roky byl Mick pod velkým tlakem. Známé jméno vám sice částečně pomůže, ale zároveň vás dostane pod enormní tlak, on si s ním dokázal poradit a zlepšit se. To je rozdíl v porovnání s dalšími mladíky Ferrari. Když od vás lidé čekají výsledky hned, nikdy to není jednoduché."
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.