Bernie Ecclestone by současné hybridní šestiválce zahodil do koše. Místo nich by se dočasně vrátil k atmosférickým osmiválcům.
Jaké budou pohonné jednotky budoucnosti? To je otázka, která se během současné doby řeší v zákulisí Formule 1 stále intenzivněji. Momentálně to vypadá, že se nynější agregáty zmrazí, přičemž nová motorová pravidla by mohla být nastolena někdy kolem roku 2026.
Jenže jaká budou? Je férové říct, že současné hybridní pohonné jednotky diváci nepřijali. Chybí jim zejména onen pověstný zvuk, který dělal Formuli 1 po dlouhé desítky let charakteristickou. Nic naplat, v tomto směru se zkrátka přeplňované motory těm atmosférickým rovnat nemohou. A právě dočasný návrat k atmosférickým osmiválcům navrhuje Bernie Ecclestone.
Bývalý šéf celého kolotoče s názvem F1 argumentuje tím, že staré osmiválce jsou levnější, navíc divácky atraktivní. Jejich znovuzavedení by pak zodpovědným orgánům přineslo dostatek času k tomu, aby mohly nalézt ideální cestu pro budoucnost.
„Za svá slova se dostanu do problémů. ale osobně bych vrátil atmosférické osmiválce. Můžeme je používat nejbližších pět let, během té doby vyřešíme otázku motorů budoucnosti. Náklady se okamžitě sníží, vrátí se nám opět ten úžasný zvuk... A v neposlední řadě tyhle motory pořád ještě všichni mají.," říká Ecclestone.
A pokračuje. „Takže zahoďme ty hloupé motory, které máme teď. lidi prostě nezajímají, tak to je. Fanoušky nezajímají jejich technologie nebo to, kolik vypotřebují paliva. Max Mosley říkával, že na zvuku nezáleží, já si myslím opak. Vždycky jsem si to myslel," uzavírá bývalý šéf Formule 1.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.