Bernie Ecclestone by současné hybridní šestiválce zahodil do koše. Místo nich by se dočasně vrátil k atmosférickým osmiválcům.
Jaké budou pohonné jednotky budoucnosti? To je otázka, která se během současné doby řeší v zákulisí Formule 1 stále intenzivněji. Momentálně to vypadá, že se nynější agregáty zmrazí, přičemž nová motorová pravidla by mohla být nastolena někdy kolem roku 2026.
Jenže jaká budou? Je férové říct, že současné hybridní pohonné jednotky diváci nepřijali. Chybí jim zejména onen pověstný zvuk, který dělal Formuli 1 po dlouhé desítky let charakteristickou. Nic naplat, v tomto směru se zkrátka přeplňované motory těm atmosférickým rovnat nemohou. A právě dočasný návrat k atmosférickým osmiválcům navrhuje Bernie Ecclestone.
Bývalý šéf celého kolotoče s názvem F1 argumentuje tím, že staré osmiválce jsou levnější, navíc divácky atraktivní. Jejich znovuzavedení by pak zodpovědným orgánům přineslo dostatek času k tomu, aby mohly nalézt ideální cestu pro budoucnost.
„Za svá slova se dostanu do problémů. ale osobně bych vrátil atmosférické osmiválce. Můžeme je používat nejbližších pět let, během té doby vyřešíme otázku motorů budoucnosti. Náklady se okamžitě sníží, vrátí se nám opět ten úžasný zvuk... A v neposlední řadě tyhle motory pořád ještě všichni mají.," říká Ecclestone.
A pokračuje. „Takže zahoďme ty hloupé motory, které máme teď. lidi prostě nezajímají, tak to je. Fanoušky nezajímají jejich technologie nebo to, kolik vypotřebují paliva. Max Mosley říkával, že na zvuku nezáleží, já si myslím opak. Vždycky jsem si to myslel," uzavírá bývalý šéf Formule 1.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.