Mohl zažít podobný pocit, jako Max Verstappen ve Španělsku 2016, kdy prožil slavné Veni, vidi, vici - z Toro Rosso se přesunul do Red Bullu a hned slavil triumf. Místo toho George Russellovi zbyly jen oči pro pláč - a neměl k nim opravdu daleko.
První Grand Prix za Mercedes díky absenci nemocného Lewise Hamiltona proměnil George Russell ve své velké sólo. Podařil se mu start, držel si od těla Valtteri Bottase a po první výměně pneumatik dokonce navýšil svůj náskok na pět vteřin. Pak ale přišla nehoda Jacka Aitkena, zpočátku Virtuální safety car a Mercedes se rozhodl vsadit na riskantní kartu.
Oba vozy zamířily v 62. kole do boxů a Russell byl velmi rychle odbaven, ovšem vzápětí mechanici přišli na to, že dostal pneumatiky určené pro Bottase. I proto Fin strávil v boxech 27,4 vteřiny, když mu nešly nasadit středně tvrdé pneu a mechanici museli na vůz vrátit už použité tvrdé gumy.
Snad celý svět fandící F1 zajímalo, jak mohl dominantní tým nejen této sezóny udělat takový přešlap. Pro Autosport vysvětlil celou situaci šéf týmu Toto Wolff a jak už to u podobných situací bývá, vysvětlení je až neskutečně banální.
"Stalo se toto: když jsme povolali pit-crew z garáže, dostali pokyn rádiem a přinesli správné pneumatiky. Ale ta část garáže, patřící Georgeovi, tenhle pokyn neslyšela. Rádio zkrátka nefungovalo a tak se na plochu dostali špatní kluci se špatnými pneumatikami," popisuje situaci Wolff.
Russell se sice dostal v pořádku na trať, ale v následujícím kole musel k mechanikům podruhé. "Okamžitě nám došlo, že když nemá Valtteri své gumy, jsou na Georgeově autě. Proto jsme vrátili na Bottasovo auto staré pneu a bylo nám jasné, že George bude muset do boxů znovu," dodává Wolff.
Navzdory této nemilé skutečnosti ale byl Russell pořád v takové pozici, aby mohl o vítězství ještě zabojovat. Jenže mu nebylo přáno: v 78. kole dostal do sluchátek informaci, že jeho pneumatika má defekt. Proto na začátku 79. kola opět zastavil a po výjezdu na červené směsi zkoušel dohnat co se dá z 15. místa.
"Pomalý defekt byl nejspíš způsoben přejížděním obrubníků, jak to udělal nejen on v celém závodě. Ptáte se, jestli by vyhrál? Nevím. Propočty naznačovaly, že mohl Sergia dohnat a DRS by mu mohlo pomoci, ale nejsem si tím docela jistý. Sergio totiž jel brilantně, skvělý závod a vítězství si zasloužil, protože my udělali příliš mnoho chyb a ještě měli smůlu s oním defektem," uzavírá Wolff.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.