Mohl zažít podobný pocit, jako Max Verstappen ve Španělsku 2016, kdy prožil slavné Veni, vidi, vici - z Toro Rosso se přesunul do Red Bullu a hned slavil triumf. Místo toho George Russellovi zbyly jen oči pro pláč - a neměl k nim opravdu daleko.
První Grand Prix za Mercedes díky absenci nemocného Lewise Hamiltona proměnil George Russell ve své velké sólo. Podařil se mu start, držel si od těla Valtteri Bottase a po první výměně pneumatik dokonce navýšil svůj náskok na pět vteřin. Pak ale přišla nehoda Jacka Aitkena, zpočátku Virtuální safety car a Mercedes se rozhodl vsadit na riskantní kartu.
Oba vozy zamířily v 62. kole do boxů a Russell byl velmi rychle odbaven, ovšem vzápětí mechanici přišli na to, že dostal pneumatiky určené pro Bottase. I proto Fin strávil v boxech 27,4 vteřiny, když mu nešly nasadit středně tvrdé pneu a mechanici museli na vůz vrátit už použité tvrdé gumy.
Snad celý svět fandící F1 zajímalo, jak mohl dominantní tým nejen této sezóny udělat takový přešlap. Pro Autosport vysvětlil celou situaci šéf týmu Toto Wolff a jak už to u podobných situací bývá, vysvětlení je až neskutečně banální.
"Stalo se toto: když jsme povolali pit-crew z garáže, dostali pokyn rádiem a přinesli správné pneumatiky. Ale ta část garáže, patřící Georgeovi, tenhle pokyn neslyšela. Rádio zkrátka nefungovalo a tak se na plochu dostali špatní kluci se špatnými pneumatikami," popisuje situaci Wolff.
Russell se sice dostal v pořádku na trať, ale v následujícím kole musel k mechanikům podruhé. "Okamžitě nám došlo, že když nemá Valtteri své gumy, jsou na Georgeově autě. Proto jsme vrátili na Bottasovo auto staré pneu a bylo nám jasné, že George bude muset do boxů znovu," dodává Wolff.
Navzdory této nemilé skutečnosti ale byl Russell pořád v takové pozici, aby mohl o vítězství ještě zabojovat. Jenže mu nebylo přáno: v 78. kole dostal do sluchátek informaci, že jeho pneumatika má defekt. Proto na začátku 79. kola opět zastavil a po výjezdu na červené směsi zkoušel dohnat co se dá z 15. místa.
"Pomalý defekt byl nejspíš způsoben přejížděním obrubníků, jak to udělal nejen on v celém závodě. Ptáte se, jestli by vyhrál? Nevím. Propočty naznačovaly, že mohl Sergia dohnat a DRS by mu mohlo pomoci, ale nejsem si tím docela jistý. Sergio totiž jel brilantně, skvělý závod a vítězství si zasloužil, protože my udělali příliš mnoho chyb a ještě měli smůlu s oním defektem," uzavírá Wolff.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.