Mohl zažít podobný pocit, jako Max Verstappen ve Španělsku 2016, kdy prožil slavné Veni, vidi, vici - z Toro Rosso se přesunul do Red Bullu a hned slavil triumf. Místo toho George Russellovi zbyly jen oči pro pláč - a neměl k nim opravdu daleko.
První Grand Prix za Mercedes díky absenci nemocného Lewise Hamiltona proměnil George Russell ve své velké sólo. Podařil se mu start, držel si od těla Valtteri Bottase a po první výměně pneumatik dokonce navýšil svůj náskok na pět vteřin. Pak ale přišla nehoda Jacka Aitkena, zpočátku Virtuální safety car a Mercedes se rozhodl vsadit na riskantní kartu.
Oba vozy zamířily v 62. kole do boxů a Russell byl velmi rychle odbaven, ovšem vzápětí mechanici přišli na to, že dostal pneumatiky určené pro Bottase. I proto Fin strávil v boxech 27,4 vteřiny, když mu nešly nasadit středně tvrdé pneu a mechanici museli na vůz vrátit už použité tvrdé gumy.
Snad celý svět fandící F1 zajímalo, jak mohl dominantní tým nejen této sezóny udělat takový přešlap. Pro Autosport vysvětlil celou situaci šéf týmu Toto Wolff a jak už to u podobných situací bývá, vysvětlení je až neskutečně banální.
"Stalo se toto: když jsme povolali pit-crew z garáže, dostali pokyn rádiem a přinesli správné pneumatiky. Ale ta část garáže, patřící Georgeovi, tenhle pokyn neslyšela. Rádio zkrátka nefungovalo a tak se na plochu dostali špatní kluci se špatnými pneumatikami," popisuje situaci Wolff.
Russell se sice dostal v pořádku na trať, ale v následujícím kole musel k mechanikům podruhé. "Okamžitě nám došlo, že když nemá Valtteri své gumy, jsou na Georgeově autě. Proto jsme vrátili na Bottasovo auto staré pneu a bylo nám jasné, že George bude muset do boxů znovu," dodává Wolff.
Navzdory této nemilé skutečnosti ale byl Russell pořád v takové pozici, aby mohl o vítězství ještě zabojovat. Jenže mu nebylo přáno: v 78. kole dostal do sluchátek informaci, že jeho pneumatika má defekt. Proto na začátku 79. kola opět zastavil a po výjezdu na červené směsi zkoušel dohnat co se dá z 15. místa.
"Pomalý defekt byl nejspíš způsoben přejížděním obrubníků, jak to udělal nejen on v celém závodě. Ptáte se, jestli by vyhrál? Nevím. Propočty naznačovaly, že mohl Sergia dohnat a DRS by mu mohlo pomoci, ale nejsem si tím docela jistý. Sergio totiž jel brilantně, skvělý závod a vítězství si zasloužil, protože my udělali příliš mnoho chyb a ještě měli smůlu s oním defektem," uzavírá Wolff.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.