Byl to velký návrat, který ale nevyšel podle představ. Robert Kubica se loni u Williamsu neprosadil. Podle jeho názoru doplatil na jízdu s nekonkurenceschopným vozem svou reputací.
Když se loni Robert Kubica vrátil do kolotoče Formule 1, pro mnohé to byl comeback desetiletí. Jak by taky ne, když uvážíme, co všechno má pětatřicetiletý Polák za sebou, můžeme říct, že se jeho formulové „znovuzrození" rovnalo zázraku. Vždyť během zimy 2011 Robertovi hrozila amputace ruky, chvíli dokonce bojoval o holý život. Slibně rozjetá kariéra, která měla údajně směřovat do Ferrari k Fernandu Alonsovi, byla ta tam.
Ale zpět k událostem roku 2019. Kubice podepsal pro zmíněnou sezonu s Williamsem, jenže vůz britské stáje nebyl rychlý. Ani trochu. Ba co víc, rodák z Krakova byl prakticky nonstop výrazně pomalejší než jeho týmový kolega George Russell, což byl asi hlavní kámen úrazu ve vnímání Polákových výkonů.
Nyní se Kubica nechal slyšet, že roku stráveného u Williamsu lituje. „Víte... Loňský rok má svoje následky, kdyby to dopadlo jinak, tak se tu s vámi teď nebavím a jsem na okruhu. Nechci zacházet moc do detailů, ale ukázal jsem, že jezdit umím, nejsem za ostatními moc daleko," praví bývalý pilot BMW.
Jenže jeho letošní angažmá v DTM skončilo bídně. Kubica se nechytal a v konečném hodnocení mu patřila předposlední pozice.
Robert si ale stojí za svým, pětatřicetiletý závodník o svých schopnostech nepochybuje. „Pořád vím, jak jezdit rychle. Ohledně loňského roku to bylo těžké, mohl bych zajít do detailů, ale to není třeba. Důležité je, že si pořád věřím," uzavírá.
Dostane ve světě vrcholného motorsportu další šanci?
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.