Byl to velký návrat, který ale nevyšel podle představ. Robert Kubica se loni u Williamsu neprosadil. Podle jeho názoru doplatil na jízdu s nekonkurenceschopným vozem svou reputací.
Když se loni Robert Kubica vrátil do kolotoče Formule 1, pro mnohé to byl comeback desetiletí. Jak by taky ne, když uvážíme, co všechno má pětatřicetiletý Polák za sebou, můžeme říct, že se jeho formulové „znovuzrození" rovnalo zázraku. Vždyť během zimy 2011 Robertovi hrozila amputace ruky, chvíli dokonce bojoval o holý život. Slibně rozjetá kariéra, která měla údajně směřovat do Ferrari k Fernandu Alonsovi, byla ta tam.
Ale zpět k událostem roku 2019. Kubice podepsal pro zmíněnou sezonu s Williamsem, jenže vůz britské stáje nebyl rychlý. Ani trochu. Ba co víc, rodák z Krakova byl prakticky nonstop výrazně pomalejší než jeho týmový kolega George Russell, což byl asi hlavní kámen úrazu ve vnímání Polákových výkonů.
Nyní se Kubica nechal slyšet, že roku stráveného u Williamsu lituje. „Víte... Loňský rok má svoje následky, kdyby to dopadlo jinak, tak se tu s vámi teď nebavím a jsem na okruhu. Nechci zacházet moc do detailů, ale ukázal jsem, že jezdit umím, nejsem za ostatními moc daleko," praví bývalý pilot BMW.
Jenže jeho letošní angažmá v DTM skončilo bídně. Kubica se nechytal a v konečném hodnocení mu patřila předposlední pozice.
Robert si ale stojí za svým, pětatřicetiletý závodník o svých schopnostech nepochybuje. „Pořád vím, jak jezdit rychle. Ohledně loňského roku to bylo těžké, mohl bych zajít do detailů, ale to není třeba. Důležité je, že si pořád věřím," uzavírá.
Dostane ve světě vrcholného motorsportu další šanci?
Lando Norris z McLarenu očekává, že v nadcházející sezóně bude čelit "zrozenému" Lewisi Hamiltonovi, který vstupuje do svého prvního roku u Ferrari jako sedminásobný mistr světa. Fanoušci uvidí nové zbarvení všech monopostů včetně všech jezdců i šéfů týmů již v úterý 18.2. v londýnské O2 aréně.
Lewis Hamilton a Michael Schumacher patří mezi legendy Formule 1, kteří společně drží rekord v počtu mistrovských titulů. Jejich úspěchy formovaly historii tohoto sportu a jejich jména zůstávají synonymem pro dominanci na trati.
Lewis Hamilton si splnil sen, který nosil v srdci celý život – poprvé usedl do kokpitu vozu Ferrari F1 a zažil okamžik, na který nikdy nezapomene.
Alex Albon odmítá, že by pociťoval jakýkoliv zvýšený tlak v souvislosti s příchodem Carla Sainze do Williamsu. I když španělský jezdec přechází z Ferrari, Albon se soustředí na svou práci a novou sezónu bez ohledu na novou týmovou konkurenci.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché vidí v dodatečném čase v aerodynamickém tunelu oproti McLarenu a Ferrari potenciální klíč k výrazné výhodě. Upozornil však, že rozhodující bude, jak efektivně tým tuto příležitost využije pro zlepšení výkonu na trati.
V roce 2025 přichází pro Lewise Hamiltona největší výzva jeho kariéry, když poprvé usedne v rámci Grand Prix za volant Ferrari ve formuli 1. Po letech strávených u Mercedesu, kde vybojoval sedm titulů, se vydává na novou cestu, která by mohla změnit jeho sportovní kariéru.
Carlos Sainz poprvé usedl do kokpitu Williamsu pro sezonu 2025 v pátečním ranním testu. Po odchodu z Ferrari se stává jedním z nejzajímavějších jezdců mimo elitní týmy.
Lando Norris zahajuje už sedmou sezónu v barvách McLarenu. Talentovaný Brit nastoupil do týmu v roce 2019, kdy společně s Carlosem Sainzem tvořili novou jezdeckou dvojici.
Lando Norris vstupuje do roku 2025 s mnohem větší sebedůvěrou než v minulém roce. Po náročném souboji s Maxem Verstappenem, který mu přinesl cenné zkušenosti, čelil také přehnané kritice. V letošní sezóně se od něj očekává další zlepšení, přičemž v rozhovorech opakovaně zdůraznil důležitost své psychické pohody, která byla v minulosti často diskutována.
Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.