Byl to velký návrat, který ale nevyšel podle představ. Robert Kubica se loni u Williamsu neprosadil. Podle jeho názoru doplatil na jízdu s nekonkurenceschopným vozem svou reputací.
Když se loni Robert Kubica vrátil do kolotoče Formule 1, pro mnohé to byl comeback desetiletí. Jak by taky ne, když uvážíme, co všechno má pětatřicetiletý Polák za sebou, můžeme říct, že se jeho formulové „znovuzrození" rovnalo zázraku. Vždyť během zimy 2011 Robertovi hrozila amputace ruky, chvíli dokonce bojoval o holý život. Slibně rozjetá kariéra, která měla údajně směřovat do Ferrari k Fernandu Alonsovi, byla ta tam.
Ale zpět k událostem roku 2019. Kubice podepsal pro zmíněnou sezonu s Williamsem, jenže vůz britské stáje nebyl rychlý. Ani trochu. Ba co víc, rodák z Krakova byl prakticky nonstop výrazně pomalejší než jeho týmový kolega George Russell, což byl asi hlavní kámen úrazu ve vnímání Polákových výkonů.
Nyní se Kubica nechal slyšet, že roku stráveného u Williamsu lituje. „Víte... Loňský rok má svoje následky, kdyby to dopadlo jinak, tak se tu s vámi teď nebavím a jsem na okruhu. Nechci zacházet moc do detailů, ale ukázal jsem, že jezdit umím, nejsem za ostatními moc daleko," praví bývalý pilot BMW.
Jenže jeho letošní angažmá v DTM skončilo bídně. Kubica se nechytal a v konečném hodnocení mu patřila předposlední pozice.
Robert si ale stojí za svým, pětatřicetiletý závodník o svých schopnostech nepochybuje. „Pořád vím, jak jezdit rychle. Ohledně loňského roku to bylo těžké, mohl bych zajít do detailů, ale to není třeba. Důležité je, že si pořád věřím," uzavírá.
Dostane ve světě vrcholného motorsportu další šanci?
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.