Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Nejvýraznější změnou je přestup sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona k Ferrari. Hamilton, kterému je 40 let, opustil Mercedes po dlouhé a úspěšné kariéře, aby se připojil k týmu, který nevyhrál mistrovství jezdců od roku 2007. Jeho cílem je získat osmý titul a zapsat se do historie s nejikoničtějším týmem F1.
Předsezónní testy v Bahrajnu odhalily několik zajímavých skutečností. McLaren s modelem MCL39 ukázal silný potenciál, přičemž jezdci Lando Norris a Oscar Piastri projevili důvěru ve svůj vůz, i když se objevily drobné problémy se stabilitou zadní části. Ferrari s Hamiltonem za volantem SF-25 předvedlo konzistentní výkony, což naznačuje, že tým je připraven na boj o titul. Mercedes s Georgem Russellem a nováčkem Kimim Antonellim se zaměřil na nalezení konzistence s novým modelem W16.
Příchod Kimiho Antonelliho do Mercedesu je dalším diskutovaným tématem. Osmnáctiletý Ital, který je součástí juniorského programu Mercedesu od roku 2019, nahradil Hamiltona a vytvořil tak mladou a dynamickou dvojici s Russellem. I přes nešťastný debut v Monze, kde havaroval během tréninku, je Antonelli považován za talentovaného jezdce s velkým potenciálem. Nicméně, pokud se projeví, jako rozený talent, nebude opět Toto Wolff naštvaný, pokud mu ho Ferrari opět vyfoukne před nosem? Obecně je známo, že Ferrari by si nejvíce přálo vyhrávat s italským jezdcem.
Williams, tradiční britský tým, ukázal během testů slibný pokrok. Integrace zavěšení od Mercedesu a působivé časy naznačují, že tým by mohl být konkurenceschopný ve středu pole. To by mohlo znamenat návrat Williamsu mezi stabilní účastníky bodovaných pozic.
Red Bull, dominující tým posledních sezón, se během testů zaměřil na řešení problémů s vyvážením vozu. I když jejich model pro rok 2025 je podobný loňskému, tým stále ladí nastavení, aby zůstal na špici. To vyvolává otázky, zda Red Bull dokáže udržet svou dominanci i v této sezóně.
Předsezónní akce "F1 75 Live" v londýnské O2 aréně vyvolala smíšené reakce. I když byla navržena tak, aby oslovila širší publikum, někteří puristé kritizovali její formát. Moderátor Jack Whitehall trefně poznamenal: "Mohu slyšet, jak už teď puristé sténají."
Odchod sponzora Ineos z Mercedesu je dalším bodem zájmu. Během představení nového vozu W16 byla patrná absence loga Ineos na stříbrné části vozu, což naznačuje změny v sponzorských vztazích týmu.
Zatím neznámá je také pozice Aston Martinu, do kterého přechází snad nejlepší konstruktér závodních monopostů v historii - Adrian Newey. Navíc se šeptám že by mohl v tomto v příštích sezonách potenciálně silném týmu mohl zakotvit Max Verstappen.
Očekává se, že sezóna 2025 přinese těsný souboj mezi týmy Ferrari, McLaren, Mercedes a Red Bull. Přenosy závodů budou dostupné na tradičních platformách, což fanouškům umožní sledovat napínavé momenty sezóny. V České republice se můžete těšit na komentované sledování na TV Nova a nebo si můžete předplatit stream přímo na F1.com.
Celkově se očekává, že sezóna 2025 bude plná napětí, překvapení a tvrdých soubojů na trati. Fanoušci se mohou těšit na nezapomenutelný ročník Formule 1.
Bude se ale opakovat sezona Mansell - Piquet, Senna - Prost, Villeneuve - Hill nebo jiné slavné ročníky? Na to si musíme počkat. Za sedm dní se opět roztočí kola královny motorsportu a my budeme na F1NEWS.cz opět u toho.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.