Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Nejvýraznější změnou je přestup sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona k Ferrari. Hamilton, kterému je 40 let, opustil Mercedes po dlouhé a úspěšné kariéře, aby se připojil k týmu, který nevyhrál mistrovství jezdců od roku 2007. Jeho cílem je získat osmý titul a zapsat se do historie s nejikoničtějším týmem F1.
Předsezónní testy v Bahrajnu odhalily několik zajímavých skutečností. McLaren s modelem MCL39 ukázal silný potenciál, přičemž jezdci Lando Norris a Oscar Piastri projevili důvěru ve svůj vůz, i když se objevily drobné problémy se stabilitou zadní části. Ferrari s Hamiltonem za volantem SF-25 předvedlo konzistentní výkony, což naznačuje, že tým je připraven na boj o titul. Mercedes s Georgem Russellem a nováčkem Kimim Antonellim se zaměřil na nalezení konzistence s novým modelem W16.
Příchod Kimiho Antonelliho do Mercedesu je dalším diskutovaným tématem. Osmnáctiletý Ital, který je součástí juniorského programu Mercedesu od roku 2019, nahradil Hamiltona a vytvořil tak mladou a dynamickou dvojici s Russellem. I přes nešťastný debut v Monze, kde havaroval během tréninku, je Antonelli považován za talentovaného jezdce s velkým potenciálem. Nicméně, pokud se projeví, jako rozený talent, nebude opět Toto Wolff naštvaný, pokud mu ho Ferrari opět vyfoukne před nosem? Obecně je známo, že Ferrari by si nejvíce přálo vyhrávat s italským jezdcem.
Williams, tradiční britský tým, ukázal během testů slibný pokrok. Integrace zavěšení od Mercedesu a působivé časy naznačují, že tým by mohl být konkurenceschopný ve středu pole. To by mohlo znamenat návrat Williamsu mezi stabilní účastníky bodovaných pozic.
Red Bull, dominující tým posledních sezón, se během testů zaměřil na řešení problémů s vyvážením vozu. I když jejich model pro rok 2025 je podobný loňskému, tým stále ladí nastavení, aby zůstal na špici. To vyvolává otázky, zda Red Bull dokáže udržet svou dominanci i v této sezóně.
Předsezónní akce "F1 75 Live" v londýnské O2 aréně vyvolala smíšené reakce. I když byla navržena tak, aby oslovila širší publikum, někteří puristé kritizovali její formát. Moderátor Jack Whitehall trefně poznamenal: "Mohu slyšet, jak už teď puristé sténají."
Odchod sponzora Ineos z Mercedesu je dalším bodem zájmu. Během představení nového vozu W16 byla patrná absence loga Ineos na stříbrné části vozu, což naznačuje změny v sponzorských vztazích týmu.
Zatím neznámá je také pozice Aston Martinu, do kterého přechází snad nejlepší konstruktér závodních monopostů v historii - Adrian Newey. Navíc se šeptám že by mohl v tomto v příštích sezonách potenciálně silném týmu mohl zakotvit Max Verstappen.
Očekává se, že sezóna 2025 přinese těsný souboj mezi týmy Ferrari, McLaren, Mercedes a Red Bull. Přenosy závodů budou dostupné na tradičních platformách, což fanouškům umožní sledovat napínavé momenty sezóny. V České republice se můžete těšit na komentované sledování na TV Nova a nebo si můžete předplatit stream přímo na F1.com.
Celkově se očekává, že sezóna 2025 bude plná napětí, překvapení a tvrdých soubojů na trati. Fanoušci se mohou těšit na nezapomenutelný ročník Formule 1.
Bude se ale opakovat sezona Mansell - Piquet, Senna - Prost, Villeneuve - Hill nebo jiné slavné ročníky? Na to si musíme počkat. Za sedm dní se opět roztočí kola královny motorsportu a my budeme na F1NEWS.cz opět u toho.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.