Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Herbert tvrdí, že projekt Red Bull Powertrains-Ford nenaplňuje očekávání, což vytváří prostor pro Verstappena, aby zvážil přechod k Aston Martinu. Podle něj by bylo překvapením, kdyby Verstappen tuto možnost nevyužil, protože situace v Red Bullově novém motoristickém partnerství neprobíhá podle plánu. Jak uvedl server PlanetF1.
Max Verstappen dosáhl s Red Bullem vrcholu F1 a stal se jedním z největších jezdců historie, což se odráží v jeho čtyřech po sobě jdoucích titulech mistrovství světa, které získal v roce 2024. Vzhledem k tomu, že dominance Red Bull v éře pozemního efektu F1 pomalu končí, může Verstappen v roce 2025 získat další titul a pokračovat ve své úspěšné kariéře.
Sezóna 2024 je poslední v aktuální éře F1, protože od roku 2026 přichází velká revize pravidel, která zahrnuje nové podmínky pro podvozky a pohonné jednotky. To je klíčový moment pro Red Bull, který se poprvé stane výrobcem pohonných jednotek pro tuto novou éru. K tomu se končí jeho dlouholeté partnerství s Hondou a místo něj Red Bull Powertrains spojí síly s Fordem.
Johnny Herbert upozorňuje na určité problémy v projektu Red Bull Powertrains-Ford, které by mohly znamenat, že Verstappen by měl zvážit přechod k Aston Martinu. Tento tým nejen že přebírá použití motoru Honda od F1 2026, ale podepsal také bývalého designového guru Red Bullu, Adriana Neweyho, jehož práce přispěla k 26 titulům, včetně 14 pro Red Bull.
Verstappenova smlouva s Red Bullem je platná až do konce sezóny 2028, ale obsahuje údajně klauzule o předčasném ukončení, což naznačuje, že pokud by Verstappen strávil většinu sezóny 2025 mimo první tři pozice v šampionátu, mohl by aktivovat výstupní klauzuli. Herbert se domnívá, že zvěsti o problémech s novým projektem Red Bull Powertrains-Ford dávají Verstappenovi důvod zvážit změnu týmu.
Šéf Mercedesu, Toto Wolff, se v minulosti otevřeně zajímal o Verstappenovo angažmá, což vyvolalo velkou reakci od Red Bull, konkrétně od Christiana Hornera.
Aston Martin se podle Daily Expressu jeví jako nejpravděpodobnější destinace pro Verstappena, pokud by se rozhodl pro změnu. Tato možnost se stává reálnou pouze v případě, že Red Bull bude mít opět problémy s ovládáním svého vozu, které se objevily v minulé sezóně, nebo pokud se vyskytne nějaké další drama mimo trať. Absence Verstappena by zvýšila šance Lewise Hamiltona na titul.
Pokud Verstappen ztratí důvěru ve svůj tým, mohl by přehodnotit svou budoucnost a zvážit přechod k Aston Martinu po roce 2025, kdy dojde k zásadní revizi technických pravidel. Tým zkouší ambiciózní kroky a v roce 2025 plánuje velké změny, včetně příchodu slavného konstruktéra Adriana Neweyho, který měl klíčový podíl na Verstappenově úspěchu v Red Bullu.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.