Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Herbert tvrdí, že projekt Red Bull Powertrains-Ford nenaplňuje očekávání, což vytváří prostor pro Verstappena, aby zvážil přechod k Aston Martinu. Podle něj by bylo překvapením, kdyby Verstappen tuto možnost nevyužil, protože situace v Red Bullově novém motoristickém partnerství neprobíhá podle plánu. Jak uvedl server PlanetF1.
Max Verstappen dosáhl s Red Bullem vrcholu F1 a stal se jedním z největších jezdců historie, což se odráží v jeho čtyřech po sobě jdoucích titulech mistrovství světa, které získal v roce 2024. Vzhledem k tomu, že dominance Red Bull v éře pozemního efektu F1 pomalu končí, může Verstappen v roce 2025 získat další titul a pokračovat ve své úspěšné kariéře.
Sezóna 2024 je poslední v aktuální éře F1, protože od roku 2026 přichází velká revize pravidel, která zahrnuje nové podmínky pro podvozky a pohonné jednotky. To je klíčový moment pro Red Bull, který se poprvé stane výrobcem pohonných jednotek pro tuto novou éru. K tomu se končí jeho dlouholeté partnerství s Hondou a místo něj Red Bull Powertrains spojí síly s Fordem.
Johnny Herbert upozorňuje na určité problémy v projektu Red Bull Powertrains-Ford, které by mohly znamenat, že Verstappen by měl zvážit přechod k Aston Martinu. Tento tým nejen že přebírá použití motoru Honda od F1 2026, ale podepsal také bývalého designového guru Red Bullu, Adriana Neweyho, jehož práce přispěla k 26 titulům, včetně 14 pro Red Bull.
Verstappenova smlouva s Red Bullem je platná až do konce sezóny 2028, ale obsahuje údajně klauzule o předčasném ukončení, což naznačuje, že pokud by Verstappen strávil většinu sezóny 2025 mimo první tři pozice v šampionátu, mohl by aktivovat výstupní klauzuli. Herbert se domnívá, že zvěsti o problémech s novým projektem Red Bull Powertrains-Ford dávají Verstappenovi důvod zvážit změnu týmu.
Šéf Mercedesu, Toto Wolff, se v minulosti otevřeně zajímal o Verstappenovo angažmá, což vyvolalo velkou reakci od Red Bull, konkrétně od Christiana Hornera.
Aston Martin se podle Daily Expressu jeví jako nejpravděpodobnější destinace pro Verstappena, pokud by se rozhodl pro změnu. Tato možnost se stává reálnou pouze v případě, že Red Bull bude mít opět problémy s ovládáním svého vozu, které se objevily v minulé sezóně, nebo pokud se vyskytne nějaké další drama mimo trať. Absence Verstappena by zvýšila šance Lewise Hamiltona na titul.
Pokud Verstappen ztratí důvěru ve svůj tým, mohl by přehodnotit svou budoucnost a zvážit přechod k Aston Martinu po roce 2025, kdy dojde k zásadní revizi technických pravidel. Tým zkouší ambiciózní kroky a v roce 2025 plánuje velké změny, včetně příchodu slavného konstruktéra Adriana Neweyho, který měl klíčový podíl na Verstappenově úspěchu v Red Bullu.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.