Bridgestone dnes dokončil svou 14. sezónu (1997 - 2010) ve Formuli 1 v roli dodavatele pneumatik. Připomeňme si pár zajímavých údajů z jejich historie.
Počet vítězství v závodech dle výrobců pneumatik:1. Goodyear 368 vítězství (1965 – 1998)2. Bridgestone 175 vítězství (1998 – 2010)3. Michelin 102 vítězství (1978 – 1984, 2001 – 2006)4. Dunlop 83 vítězství (1958 – 1970)5. Firestone* 49 vítězství (1950 – 1960, 1966 – 1972)6. Pirelli 42 vítězství (1950 – 1957, 1985 – 1991)7. Continental 10 vítězství (1954 – 1958)7. Englebert 10 vítězství (1952 – 1958)
* Vítězství Firestonu v letech 1950 - 1960 byla všechna dosažena v závodech Indianapolis 500, které byly v té době součástí světového šampionátu.
Počet vítězství v šampionátu pilotů:1. Goodyear 25 vítězství2. Bridgestone 11 vítězství3. Dunlop 8 vítězství4. Michelin 5 vítězství4. Pirelli 5 vítězství6. Firestone 3 vítězství7. Continental 2 vítězství7. Englebert 2 vítězství
Vítězství v Poháru konstruktérů:1. Goodyear 26 vítězství2. Bridgestone 11 vítězství3. Dunlop 9 vítězství4. Michelin 4 vítězství5. Firestone 3 vítězství6. Continental 0 vítězství6. Englebert 0 vítězství6. Pirelli 0 vítězství
Počet závodů, kterých se Bridgestone zúčastnil: 242Počet kvalifikačních vítězství na pneumatikách Bridgestone: 168Počet nejrychlejších kol zajetých na pneumatikách Bridgestone: 170
Michael Schumacher získal pro Bridgestone nejvíce vítězství v závodě (58), v kvalifikaci (48), nejrychlejších kol (42) a bodů (915).
Rubens Barrichello odjel nejvyšší počet závodů na pneumatikách Bridgestone: 221.
Bridgestone za 14 let svého působení v F1 vyrobil celkem 700 000 pneumatik.
Nezbývá, než japonskému dodavateli obutí poděkovat za léta kvalitně odváděné práce. S týmy příkladně spolupracovat, snažil se maximálně splňovat jejich požadavky vzhledem ke konstrukci vozů a zavěšení, správně volil směsi i konstrukci, čímž ze své strany přispěl velkým dílem k bezpečnému závodění!
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.